Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Roshkatu86
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 30 Mar 2011, 17:52
Localitate: Buhusi
Contact:

Martor Alternator

07 Iun 2012, 11:25

Salut :hi , am si eu cateva probleme minore cu Toledo-ul meu, legate de partea electrica. Sper sa nu ma injure nimeni ca am deschis un subiect nou :P
1.Prima problema e legata de mortorul alternatorului: cand pun contactul nu se aprinde acel martor, dar se aprinde scurt dupa ce porneste motorul sau cateodata nu se mai aprinde deloc, sau ramane aprins atunci cand se intampla sa opresc motorul din greseala. Din cate am citit eu pe acest site ar putea fi o problema cu releul de incarcare sau carbunii, insa alternatorul incarca normal. Ieri am fost si am facut o scanare ca aveam o problema la ABS (e ceva legat de senzorul ABS de pe stanga spate - G46 parca - trebuie sa umblu la el) si i-am explicat din nou mecanicului de faza cu martorul de la alternator, dar el nimic, tot imi spune ca e beculetul de vina :) asa sa fie? nu cred... Acuma ma gandeam sa umblu eu pe la alternator sa scot releul ala, sa masor diodele, sa vad carbunii, nu stiu ce sa fac... e greu de scos si de pus inapoi?
2.A doua problema de natura electrica e mai interesanta: cand deschid portbagajul mi se aprind in bord martorii de la faza scurta si de la luminile de ceata, si acum vine partea si mai interesanta, daca parchez masina in panta (cu botul la vale) si deschid portbagajul, se aprind in bord mai multi martori si incepe sa bazaie clapeta de acceleratie (ca atunci cand pun contactul) si asta fara sa am cheia in contact :yh si bineinteles daca o pornesc in panta ramane aprins martorul "check engine" (pe care il resetez dupa aceea punand contactul de 3 ori). Voi ce parere aveti despre asta?
Mersi!
Toledo 1M AUS 2001 1.6 16V
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor Alternator

07 Iun 2012, 14:22

1. Nu ai ce repara in releul de incarcare, e monobloc turnat.
2. Verifica mansonul prin care trec firele care ajung la stopurile de pe capota portbagajului, sigur sunt rupte la interior.

Bafta !
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Alternator

07 Iun 2012, 15:46

Deschide portbagajul si decupleaza cuplele ce duc la cablul de legatura cu portbagajul.
Vezi daca se comporta la fel.
Daca ai scurt in manuchiul de fire ar trebui sa se rezolve prin decuplarea cuplelor.
Daca ai scurt poti cumpara forma de cablu de la dealer.
Mufele le gasesti dupa capitonajul de mocheta pe stanga.
In ce priveste releul.
Verifica cureaua de alternator, trebuie sa fie in stare buna si corect tensionata, nu se tensioneaza la mana.
Ambreiajul alternatorului este bun? in cazul in care are.
Ia un instrument de masura si pune sondele pe bornele bateriei.
Masoara cu motorul oprit si fara consumatori, masoara cu motorul oprit si principalii consumatori, masoara cu motorul pornit la 2000rpm fara consumatori.
Cupleaza toti consumatorii importanti, aeroterma, degivrare, faza scurta si proiectoare, la 2000rpm nu trebuie sa se modifice valoarea citita.
:hi
Am uitat, conditia de baza este ca bateria sa fie in stare buna si corect incarcata in prealabil.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
Roshkatu86
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 30 Mar 2011, 17:52
Localitate: Buhusi
Contact:

Re: Martor Alternator

13 Iun 2012, 16:21

Salut din nou si mersi de raspunsuri. Am rezolvat problemele de natura electrica - era un fir rupt si unul piscat in mansonul ala din cauciuc prin care trec firele care ajung la stopurile de pe usa portbagajului :yah . Vad ca acum se aprinde si martorul alternatorului cand pun contactul - se pare ca avea vreo legatura cu firele de la portbagaj - interesant.
Am masurat si la bornele bateriei cum mi-ai spus:
- cu motorul oprit si fara consumatori - 12.45V
- cu motorul oprit si principalii consumatori - 11.90V
- cu motorul pornit la 2000rpm fara consumatori - 14.10V
- cu motorul pornit la 2000rpm si principalii consumatori - 13.85V
Vad ca valorile is cam diferite - nu cred ca releul de incarcare are probleme - cred ca e bateria mai obosita.

Acum revin cu problema legata de ABS - cand i-am facut scanare spunea astfel: "ABS speed sensor rear left - electrical fault in circuit" - asta presupun ca inseamna ca senzorul este stricat. Am dat roata jos, am scos mufa de la senzor (nu era oxidata - arata bine), dupa care am masurat mufa cu contactul pus - avea voltaj, am masurat si senzorul - dar nu-mi indica nimic, asa ca m-am hotarat sa scot senzorul, numai ca am rupt surubul care prinde senzorul (era ruginit), dar n-am reusit sa scot senzorul :cry: cu toate ca am dat cu spray pentru rugina, am bagat o surubelnita intre plasticul senzorului si bucata de fier de care e prins, am reusit sa-l desprind foarte putin si am continuat sa dau cu spray pentru rugina si sa-l mai misc cu surubelnita, dar n-am reusit. Acuma ma gandesc ca trebuie sa dau jos etrierul si discul de frana ca sa imping cumva senzorul. Cam ce ar trebui sa fac?
Multumesc :hi
Toledo 1M AUS 2001 1.6 16V
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor Alternator

13 Iun 2012, 17:40

Tensiunile la baterie sunt bune. Pune doar bateria la o incarcare completa. Atentie, daca ai Aura originala in bord si nu ai codul, se va bloca la reconectarea bateriei.
Senzorul ABS mai bine il spargi in bucati si pui altul nou. Numai vezi sa scoti toate bucatile rezultate dintre dintii piesei de pe care se citeste semnalul. Surubul il scoti cu Easy-out sau dai gaura si refiletezi.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
k_roby20
Mesaje: 16
Membru din: 22 Oct 2012, 11:20

Re: Martor Alternator

18 Feb 2013, 22:55

Imi cer scuze k postez p subiectul deschis de colegul,am si eu o problema cu alternatorul:imi ramane aprins martorul de la baterie la relanti, pana turez masina un pic pana la 1500-2000rot/min dupa care se stinge si nu mai reapare nici turata ,si nici la relanti,si incarca 14,5.Mentionez faptul k am fost la electrician si ia schimbat releul de incarcare deoare ce nici nu incarca k lumea inainte.
Astept pareri,si solutii,pt k e foarte enervant :D
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor Alternator

18 Feb 2013, 23:07

Cureaua este suficient de tensionata? ambreiajul centrifugal este in buna stare?
Fulia de antrenare nu invarte direct axul alternatorului, are un ambreiaj centrifugal sa nu cupleze decat dupa ce motorul a pornit ferm, altfel s-ar opune demarorului.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
k_roby20
Mesaje: 16
Membru din: 22 Oct 2012, 11:20

Re: Martor Alternator

19 Feb 2013, 09:36

da e tensionata ,si invarte..pt mine e o dilema totatla deja:|
 
catap78
Mesaje: 1
Membru din: 24 Feb 2015, 19:44

Re: Martor Alternator

24 Feb 2015, 19:51

salut

stiu ca e un topic mai vechi, dar am si eu aceeasi problema: nu se aprinde matorul de la alternator in bord seat toledo 1m2 akl an 2000. am schimbat deja releul de la alternator fara succes. mentionez ca pe tester nu apare nici o eroare si alternatorul "incarca". stie cineva unde ajunge cele 2 fire care sunt conectate la releul alternatorului?

multumesc

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator