Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
danalexandru
Subiect Autor
Mesaje: 27
Membru din: 04 Sep 2008, 09:30

curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Apr 2012, 09:04

Buna ziua
Am și eu o întrebare pornita de la o experienta de ieri. Am accelerat mai brusc pentru a intra in drumul principal , prietenii mei care erau în spate au văzut fum negru intens la eșapament . ei mi au zis ca trebuie sa curat turbina prin mersul foarte turat adică in viteza a treia sa merg la 3000 3500 ture timp de 10 minute. Voi ce ziceți ? Eu merg de regula prin oraș , schimb la 2000 ture viteza dar 3000 3500 ture , nu mai zic 4000 nu i dau. Motorul e 1.9 tdi , am cam 90 000 km , masina 2006, second hand din Spania, i am schimbat distribuția de când am luat o (la 56 000 km).
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Apr 2012, 09:21

Rau faci ca "nu-i dai". Era undeva un articol despre exploatarea corecta a motoarelor diesel. Regimul de functionare trebuie sa alterneze chiar pana la 4000, au zis bine prietenii tai. Mergand subturat ( zicand ca "faci" consum mic si micsorezi uzura motorului) nu vei face decat sa favorizezi depunerile pe traseul de evacuare, incluzand turbo. Daca nu ajungi la temperatura de autocuratire...faci depozite de calamina pe orice. Efectul este cel pe care l-ai experimentat deja.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
razvan daniel
Mesaje: 81
Membru din: 18 Mar 2012, 16:12

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Apr 2012, 11:30

mai pe romaneste duo pe autostrada si baga picioru in peda :hi :drive
 
danalexandru
Subiect Autor
Mesaje: 27
Membru din: 04 Sep 2008, 09:30

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Apr 2012, 12:07

multumesc pentru raspuns , am sa ies undeva spre Bucuresti sa i dau cate ture mai tari!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Apr 2012, 12:57

NU-i nevoie sa mergi cu 180 cu ea, poti merge si in viteza a 4-a, numai sa treci de 3500 rpm si sa mergi uniform, macar vreo 15 minute.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
DJ37KLA
Mesaje: 147
Membru din: 15 Noi 2011, 23:01
Localitate: Craiova, DJ
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

23 Mai 2012, 21:40

si la benzina cum sta treaba dl' dany, cam la ce turatii este normal sa mergi (1.6 16v), am avut numai doesel pana acum. :cheers
"Only God can judge me"
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

23 Mai 2012, 22:22

La 1,6/16V nu ai turbo, deci nu prea ai ce curata. Asta nu inseamna ca regimul poate fi jos in ture, ca favorizezi depunerile pe supape, bujii, injectoare, EGR. Trebuie ajuns in temperatura de autocuratire pentru macar un sfert de ora ca sa se duca tot ce-i depus. Oricum motoarele astea sunt de turatie, deci un regim de schimbare a vitezelor mai ridicat nu le dauneaza. Eu personal schimb vitezele cam pe la 2500 max cu motorul rece, apoi urc treptat pana pe la 3500. Pana acum vad ca le-a priit la amandoua agregatele acest "regim alimentar", insa am grija ca sa merg cat mai constant prin oras (pentru consum doar). In oras nu apuc sa merg cu mai mult de a 3-a, dar am si perioade mai "triste" in care merg cu turatii reduse, chiar si cu a 5-a la 50 km/h :) Una peste alta, imi plac motoarele astea.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Soso-CKX
Mesaje: 264
Membru din: 14 Oct 2011, 02:49
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Mai 2012, 02:55

Sunt de acord cu tine, Dany in legatura cu motoarele noastre. Eu am observat ca au un consum de carburant destul de flexibil. Adica eu pot scoate si un consum de 8% prin Bucuresti, dar pot scoate si 15-16%! :D

Dar mi se pare destul de nociv pentru motor sa merg tot timpul in regimul de turatie pentru consum minim. Am vazut ca daca schimb la 3000 de ture in treapta superioara dar accelerez cat mai lin pana ajung la turatia respectiva, iese un consum decent. Si eu mai merg cu a 5-a la limita de viteza legala pentru Bucuresti, adica la 55-60 de km/h, dar numai noaptea cand am drum cat de cat intins. E cu dus si intors chestia asta pentru ca in a 5-a la viteza aia, motorul e la turatia unde se reia injectia de carburant cand faci frana de motor si ma feresc sa accelerez de la turatia aia...mai bine retrogradez. Si aici intervine problema ambreiajului pe care de asemenea incerc sa-l folosesc cat mai putin, iar la stilul asta de mers trebuie folosit mai mult decat e normal. Si astfel e de preferat schimbatul in 3000 de ture, iar la mers constant daca ajung la 2200-2300 de ture schimb in sus, daca nu ramane asa...
2003 Leon 1M Black 1,6 16V BCB. 224.224 Km and rolling almost perfect :) Benzina buna si ulei bun sa fie!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: curatarea turbinei 1.9 tdi

30 Mai 2012, 06:34

"Dar mi se pare destul de nociv pentru motor sa merg tot timpul in regimul de turatie pentru consum minim" N-am zis nicaieri ca mersul in regim ridicat favorizeaza consumul redus, am zis ca mersul la acea turatie e pentru curatirea depunerilor de calamina de pe interior. La 50 km/h cu a treia, ce turatie poti avea? Nu se compara orasul meu cu Bucurestiul in privinta regimului de viteza. Topicul asta e pentru curatirea...internelor, nu pentru tehnici de mers economic. Am scris cum merg eu poate si pentru categoria "asa nu".
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator