Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

19 Apr 2012, 20:12

Salutare natiune,

scriu acest topic cu un gust amar. Motor BKD, 2.0 TDI, 140 CP (fara chip sau soft), revizia facuta de curand (de 300 km / 1 saptamana). Masina are 160 000 km si acum 10.000 km am schimbat turbo. Ambreiajul schimbat la 88.000, volanta schimbata la 138.000. Merg cu ea destul de sportiv, la rece schimb vitezele la fix 2500 de turatii, la cald 2700 - 3500 in mers normal in oras. O data la 1-2 saptamani merg cu ea in a 3-a la 4500 turatii 2-3 minute pentru a curata turbo, EGR, etc. . De cam 3-4 saptamani am observat ca parca motorul nu mai trage cum ar trebui. Din ce am mai citit, fenomenul ar fi denumit "Limp mode". Simptome: lipsa putere in general (in a 2-a rupea asfaltul - GMR poate sustine asta - acum zici ca merg cu SDI), lipsa puterii se simte mai mult peste 130km/h; pe pilot automat, la 130km/h in viteza a 6-a consuma 10 % cand in mod normal ar trebui sa consume 4.9% - 5.5%. Un mic suierat la turatie mica.
Momentan sunt in Germania si voi mai sta aici ceva vreme. Am fost la service-ul meu (unde ma duc de obicei) si mi-au zis ca nu stiu exact care ar putea fi problema, asadar m-au trimis la Seat. La Seat au pus tester-ul si toate sunt in ordine. Mi-au sugerat ca ar putea fi debitmetrul, dar nu aveau timp decat peste 2 saptamani sa se ocupe de ea. Ok, m-am intors la service-ul meu si a venit un prieten cu tester-ul. Si dai testari pe loc, in mers, pe autostrada la 130 - 160 km/h. Toate sunt in ordine, adica:

- Turbo da presiune f buna.
- EGR lucreaza nemaipomenit.
- Injectoarele au valori foarte bune la relanti 0.09 - 0.22 (min/max), in mers unul se ducea la valoarea de -0.32 (asta era cam cea mai ridicata valoare - poate voi stiti mai bine)
- Debitmetrul nu da eroare pe tester (practic, l-am scos din mufa si masina merge si mai prost, desi nu credeam ca e posibil)
- Alte erori generale legate de motor nu, nici una.

Am niste erori sporadice la ABS (error TDC memory) si unul la Auxiliary Heater.

Ajuns din nou la service dai si verifica:

-Furtunase vacuum - OK

Maine o urc pe platforma si ma uit la un cot intre turbo si motor si ce se mai poate verifica ca si traseu intre intercooler si turbina.
Cineva pe forum a avut o problema cu un cablu electric la alimentare si a avut cam aceleasi simptome, dar nu stiu unde ar putea fi exact ala si unde mai pui ca mai trebuie sa le explic si in germana.

Altceva nu mai stiu sa-i fac nici eu si se pare ca nici mecanicii :? , asadar apelez la voi. Alternativa ar fi sa o las la Seat, dar astia aici practica niste preturi de iti vine sa stai cu Distonocalm-ul in buzunar.

Multumesc anticipat.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

19 Apr 2012, 20:31

da, confirm, masina tragea foarte bine acum vreun an cand am facut test drive. in primul rand, e ciudat ca nu gaseste nimeni nicio eroare. in mod normal, trebuie sa existe urme daca e atat de prost comportamentul masinii. limp mode nu se genereaza fara eroare stocata.
ramane sa fie ceva mecanic, dar fara indicii nu ma pot pronunta deloc.

valorile la injectoare sunt foarte ok. in rest spui ca nu ai probleme. totusi la loguri in mers ar trebui sa reiasa de undeva problema. iei toate canalele la rand, nu excluzi nimic. poate nu imediat dar in timp o sa descoperi un pattern ceva (eu asa as face)

multa bafta
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Update :)

20 Apr 2012, 16:51

Ok, dupa ce am vorbit cu mai multa lume, un vecin cu un Audi A4 2.7 TDI, la insistentele mele, imi recomanda un service Bosch cu un inginer foarte bun. Zic OK, hai sa ma duc si la el, practic la al 3-lea service. Ma duc, imi zice ca s-ar putea sa fie debitmetrul. M-a programat dupa 2 saptamani. L-am rugat asa frumos, Romanian style :twisted: si s-a incumetat sa-mi ia masina rugandu-ma sa revin dupa ce ma suna sau pana la 18.00.

M-au sunat pe la 14:00 spunandu-mi ca masina este gata si sa ma duc sa o iau. Ajung la service, imi spune inginerul ca a verificat-o si totul este ok, au schimbat debitmetrul cu unul nou si nu s-a intamplat nimic, deci debitmetrul meu este foarte bun. Dupa care au pus-o pe Dyno (singurul Dyno din oras este la Bosch, deci noroc) si ghici ce:

Imagine

Motorul produce practic 151 CP :yah
Se pare ca era totul in capul meu sau problema este una sporadica.
 
geo69
Mesaje: 46
Membru din: 22 Iun 2010, 09:40
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 18:27

Probabil combustibilul sau filtrul de combustibil ar trebui schimbat.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 19:07

bine ca e ok, dar graficul ala de la "dyno" e foarte ciudat. nu iti ofera prea multe informatii. hai cu upgradeurile acum :))
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 19:18

geo69 scrie:
Probabil combustibilul sau filtrul de combustibil ar trebui schimbat.



Pai am scris ca am schimbat filtrele, precum si uleiul acum 300 km/ 2 saptamani. Motorina bag de la Aral. Alternez diesel normal cu diesel ultimate.
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 22:14

Teorie noua. Dupa discutia cu inginerul sef de la service-ul auto al nasului meu din Romania, exista posibilitatea unei erori la soft, asadar da putere mai multa si consuma si mai mult. :roll:

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 23:12

erori la soft, doar daca s-a resoftat masina cand ai schimbat turbina. tu ai spus ca nu ai facut asa ceva. un calculator nu evolueaza singur, hartile de injectie si ce mai e stocat prin ecu nu o iau razna dupa cum bate vantul. exista doar doua posibilitati : valorile scrise in ECU sunt citite si e ok sau nu si atunci apar erori...

asa ceva nu am mai auzit pana acum, si mai ales venind din partea unui inginer sef ?!? chiar sunt curios sa aflu mai multe :roll: cine stie, poate masina ta e un autobot din transformers :lol:
 
Avatar utilizator
Andrei_Nick
Mesaje: 358
Membru din: 04 Sep 2011, 02:00
Localitate: Alexandria-Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

20 Apr 2012, 23:41

Sunt de acord cu gamer, nu are cum sa ,,evolueze" soft-ul de unul singur.
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 00:52

Daca este autobot, nu putea sa fie si Camaro? :) Atunci chiar nu mai imi faceam probleme de consum ...

RIP Saab
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 02:53

Valorile date de mai multe dyno diferite pot fi deasemenea diferite. Faptul ca merge masina de 150 CP si ea are de fapt 140 in cartea tehnica nu este cu absolut nimic ciudat!
Au fost cazuri in care masini 1.9 TDI de 105 CP au avut 125 CP pe dyno. Asta tine foarte mult de dyno, de aerisire sau de ventilatorul care s-a folosit la momentul masuratorii, de temperatura ambientala din momentul masuratorii, de calitatea combustibilului, de calibrarea initiala a rolelor dyno-ului, etc, etc, etc... Sunt cateva aspecte serioase care fac diferenta. Deci o masuratoare poate fi serios influentata de o multitudine de factori. Daca turbo vechi avea depuneri de calamina pe carcasa si pe ax+paleti, este foarte logic sa deducem ca presiunea acestui turbo uzat, automat este mai mica decat presiunea pe care o face un turbo nou care merge in parametrii 100% corecti si normali. Deci indiferent ce presiune dicteaza ECU, turbo poate genera mai multa sau mai putina presiune in momentul functionarii normale in functie de uzura sa si de km pe care ii "are la bord". De-aici si date diferite pe fisa dyno. Deci nu softul evouleaza, ci partile mecanice ale masini, caci un soft este printre altele si rezultatul functionarii corecte ale acestor parti mecanice. Poti pierde putere pe la un furtun de la IC si atunci ai din prima 30 de cai mai putin. Sau poti pune furtunul prins corect pe pozitia initiala si atunci ai inapoi cei 30 de cai. Asta nu inseamna ca softul evolueaza sau nu, asta inseamna ca ceva mecanic care influenteaza valorile pe dyno nu functioneaza normal!
La un soft nu cifrele finale sunt importante, ci curba de CP si de cuplu, si unde anume are ea varful, dar mai ales cat de mult il pastreaza. Sunt cazuri reale in care masini de 280 CP sun batute de masini de 250-260 CP. Si oamenii se intreaba de ce oare ?!?! Pentru ca la un soft curbele sunt importante, nu cifrele finale. Fa deci mai multe incercari, si vezi cum iti lucreaza masina, pentru ca cifrele din dyno care corespund cu caii putere nu sunt relevante. Relevante sunt cifrele cuplului si unde anume se face varful acestui cuplu. Caci tu la o masina atunci cand esti la volan simti CUPLUL, si nu puterea! Cuplul se masoara, puterea se deduce apoi, deci nu poti niciodata simti intr-o masina o valoare deductiva, contrar uneia care se poate masura intr-un grafic! Spor la treaba cu masina!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 08:24

Dap, trebuie sa mai merg cu masina pana crapa de tot ceva .... atunci macar o sa stiu exact ce :)
 
geo69
Mesaje: 46
Membru din: 22 Iun 2010, 09:40
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 08:32

Ce fel de injectoare ai? Sa nu fie o problema de cablaj, contacte imperfecte din cand in cand de la condens, etc! Grupul wag le cam are cu astea!
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 08:35

La BKD injectoarele sunt bosch.
Intr-un post mai sus zicea ca are valori bune.
Daca ar fi avut ce sugerezi tu, nu trebuia sa apara o eroare?
Si eu tind sa cred ca e ceva mecanic.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Probleme Leon TDI BKD 140 CP - Lipsa putere si albit parul i

21 Apr 2012, 08:38

geo69 scrie:
Ce fel de injectoare ai? Sa nu fie o problema de cablaj, contacte imperfecte din cand in cand de la condens, etc! Grupul wag le cam are cu astea!


Motorul este BKD si injectoarele sunt Bosch, asta daca nu ma insel.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator