Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

ramane martorul de frana de mana aprins

02 Ian 2012, 20:25

Salut! (Pentru un Seat Ibiza 2007)
Am o problema care ma streseaza f rau: imi ramane aprins martoul de frana de mana dupa un schimb de placute de frana! Mentionez ca nu am senzori la placute!
....treaba asta s-a intamplat in service, dupa ce a probat-o pe standul de frane. Au verificat sonda lichidului de frana, au verificat contactorul franei de mana.... si totul era in regula. Care ar putea fi cauza? ...sa fi ramas blocat din caluclator acest martor? ....ar putea fi resetat cu VAG COM? .....si din cate stiu eu, ca sa ramana aprins acest martor, cele doua fire ale cablajului dintre frana de mana si bord ar trebui sa fie in contact permanent, ca si cum ar fi trasa frana de mana.....
As fi foarte recunoscator daca as primi o mana de ajutor! :D
....plus de asta, cei din service mi-au zis ca sa revin la ei sa-mi dea jos tot bordul ca sa verifice acel cablaj.... oare mai iese masina aia cum era dupa ce-mi dau astia jos bordul? ...nu prea cred..... as vrea sa evit aceasta solutie :(
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 00:11

Intr-adevar acel martor arata fie in mers starea lichidului de frana> nivel scazut , sau pe loc cu motor oprit si contact pus , starea franei de mana , respectiv activa.

La o diagnoza vag-com ar trebuii sa se vada care dintre circuite este in scurt.

Totusi putin ma intreb cum la o schimbare de placute se poate ajunge la acest defect.
Poate a ramas senzorul de nivel lichid frana blocat.
Lasi motorul sa mearga , desfaci capacul lichid frana , si cobori/ridici plutitorul...frana de mana netrasa! apoi si trasa. Diagnoza defineste clar care circuit este vinovatul.

Ai schimbat fata+ spate placutele?


Pentru asta ai nevoie de codurile de pe eticheta din portbagaj, acolo sunt toate dotarile cu care a plecat masina , in forma prescurtata.

PS. Daca da bordul jos nu ar fi o problema , ci doar cum umbla celcare deschide cu plasticurile respective.

Sa inteleg ca nu ai facut testul de frana la Seat...pacat , costa la fel de mult.

BAfta

Observatie: cand schimbam niste placute uzate, la punerea celor noi , lichidul de frana din bolul respectiv , urca din nou in sus, deci nu ar trebuii sa arate ceva...blocat?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 01:07

Asta m-am intrebat si eu, de unde pana unde a aparut acel martor....?! ... a aparut dupa testarea masinii , si asta s-a intamplat la o reprezentanta Seat, mai exact la AltoSyncro Pantelimon... si ei initial mi-au zis ca asa a venit masina... dar sincer.. nu m-a "tacanit" nimic la cap si nu am avut niciun martor aprins, nu sunt nebun...., iar dupa aceea au facut si ce ai zis tu, au umblat la plutitorul lichidului de frana, l-au verificat (chiar l-au decuplat), iar martorul tot aprins a ramas.. dupa asta au verificat si acel contact de la frana de mana... au dezmembrat partea dintre scaune.... si tot nimic, si cu acel contact decuplat tot aprins a ramas..... si pe VAG COM... nicio eroare.... sau eu stiu cat de "meseriasi" sunt ei cu exploatarea VAG COM-ului?! ......
Merci oricum pt raspuns!
P.S. Nu stiu cat de probabil ar fi sa faca contact intre ele acele fire care duc de la frana de mana la bord (doar asa se aprinde acel martor, cand circuitul este inchis)... sincer.... si asa contact perfect incat sa ramana martorul aprins non-stop, fara macar sa mai licare si el.....
si inca ceva.... acel martor se aprinde intermitent cand e vorba de lichid de frana... cand e ceva in neregula....., nu ramane aprins... ramane aprins doar din cauza franei de mana.... asta din cate m-am documentat eu.... dar f sigur maine voi incerca inca odata metoda spusa de tine ;)
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 08:43

Ai ca asta e buna :( , sa se intample la Seat, si sa dea vina pe tine :( .
Din cate stiu eu , electricianul acolo este de nivel mediu scazut , daca este vorba de cel mai in varsta , asta la problemele gen electronica. La cele de electrica se pricepe bine.
Ei acolo au sistemul original de diagnosticare VAS.
Eu zic ca, cu Vag-com merg mai multe. De aceea raman la ideea mea , ca un martor aprins ca si defectiune , se vede in vag com.
Testul de bord in Vag-com include toate becurile si indicatoarele din bord.

Asta as face eu in locul tau.

Din pacate acolo se aplica schimba daca nu iese din prima !

Iti mai ramane programul original pentru defecte, pe care il au si ei, dar manuirea lui este mai dificila...pentru unii ....Elsa win !

BAfta
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 08:52

ok, dar nu cred ca va putea fi diagnosticata ca fiind eroare.... ii figureaza ca frana de mana e trasa si atat... nu stiu ce sa zic...
si unde sa gasesc eu VAG-COM ...... daca zici ca cei de la Alto au VAS?!
ma gandeam sa-mi iau un cablu usb de diagnoza... dar nu stiu cat de mult ma ajuta....?! :?
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 08:56

32poliger Anschlussstecker, grün
1 - Lesespule für elektronische Wegfahrsperre
2 - Kontrollleuchte für Fernlicht
3 - Kontrollleuchte für Abblendlicht
4 - Geber für Ölstands-Anzeige
5 - Geschwindigkeitssignal, Ausgang
6 - Geschwindigkeitssignal, Eingang
7 - CAN L (Motor)
8 - CAN H (Motor)
9 - CAN L (Komfort)
10 - CAN H (Komfort)
11 - Multifunktionsanzeige
12 - Multifunktionsanzeige
13 - Warnleuchte für Störung in der Bremsanlage
14 - nicht belegt
15 - Geber für Kraftstoff-Vorratsanzeige
16 - Geber für Anzeige von unzureichendem Kühlmittelstand
17 - Lesespule für elektronische Wegfahrsperre
18 - Kontrollleuchte für Nebelschlussleuchte
19 - Kontrollleuchte für Nebelscheinwerfer
20 - Gurtwarnleuchte
21 - Schalter Handbremse ( intrerupator frana de mana)
22 - Kontrolllampe Bremsanlage ( lampa control sistem franare) lichid !!
23 - Öldruckschalter
24 - CAN Aktivierungsmodus
25 - CAN (Motor), Abschirmung
26 - CAN (Komfort), Abschirmung
27 - Multifunktionsanzeige - Reset
28 - nicht belegt
29 - Kontrollleuchte für Standlicht
30 - Geber für Scheibenwaschwasserstand
31 - Temperaturfühler für Außentemperatur
32 - Klemme 31

Acestea sunt pinii din mufa principala...21,22 sunt cele in cauza !! poate te ajuta

pana la urma ce motor ai? ma uitam prin elsa 6L1?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 10:47

1.4 16 v 85cp ;)

Merci mult, vad ce fac.... raman dator!
mai mult ca sigur 21 e.... ca de la frana de mana ramane aprins, si de la lichid palpaie intermitent ;)

....dar nu stiu cu acel cablu usb daca o sa ma ajute la ceva.... :?:

 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 14:28

Masoara pe firele 21 si 22 sa nu fie scurt cu masa. Pe care ai scurt, acolo ai defectul. Daca nu ai pe niciunul...problema bord. Dar masuratorile se fac cu cheia scoasa din contact, bordul scos,frana de mana lasata si mufa de la borcanul de lichid de frana scoasa, ca sa nu ai erori. Daca nu ai pe nicunul, testezi circuitul franei, daca se pune in scurt cu masa cand o ridici. Apoi bagi mufa la borcan. Daca a aparut scurtul, e clara cauza. Apoi bordul pus la loc si verificat daca se mai aprinde. De retinut, toate masuratorile se fac cu cheia scoasa din contact. Abia dupa ce pui bordul al loc poti pune contactul. Asta ca sa nu ti se aprinda becul la airbag si ca sa nu influentezi masuratorile.

PS: Mr. Grig, pune si tu la profil orasul, te rugam, sa nu mai citim chiar toate posturile.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
ionutbest2008
Mesaje: 451
Membru din: 18 Ian 2010, 11:24
Localitate: Pitesti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 15:06

salutare.ceea ce voi scrie are intr-o oarecare masura legatura cu problema ta,dar nu inseamna ca asta ar fi si cauza. la fosta mea masina, supernova din 2001, la fiecare schimb de placute imi ramanea in bord martorul de frana de mana aprins.mecanicul meu o rezolva in felul urmator : cu o cheie de 17 sau 19,nu imi mai amintesc exact, desfacea un fel de senzor de presiune care se afla pe tija aceea cu conducte care iesea din pompa de servofrana, iar acel senzor avea in capat un tzamburuc, pe care apasa de 3 ori, iar la a 3-a apasare tinea cam 5 secunde apasat, dupa care il punea la loc si gata, scapam de martor aprins.chestia asta era legata de presiunea din circuit sau ceva de genul.nu vreau sa o iei ca si cum ar fi asta cauza la tine,sau ca asa s-ar rezolva sau ca ai si tu aceasta piesa pe care o poti scoate si "reseta" manual. dar am zis sa iti expun o chestie asemanatoare cu problema ta. :hi
succes in rezolvarea problemei!
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 22:16

@ ionutbest2008
merci frumos pt raspuns... da, ar trebui sa fie cam acelasi principiu, e logic..., dar oare are si Ibiza acea sonda de presiune de care vorbesti tu? ....si oare nu cumva risc sa stric altceva? ....pt ca aici e vorba de frane.. si in femei si-n frane nu trebuie sa avem prea mare incredere :D ......el era macanic, stia ce face... eu sunt un simplu posesor de permis......
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 22:23

@ dany19940 .....da, ce sa-ti zic, au masurat daca firele sunt cumva in scurt scotand prima data senzorul lichidului de frana, iar apoi au verificat si firele contactorului franei de mana si nu erau in scurt....sunt putin sceptic sa-i las sa-mi dea jos tot bordul....sincer nu as vrea sa-mi zdrancane masina la gropi ca o 1300 din '86 ....chiar nu am incredere in reprezentantele din Ro ca tot romani sunt angajati carora le place sa-si faca treaba pe jumatate, sau pur si simplu nu se pricep.... sunt ff putini cei care cu adevarat isi merita banii pt munca lor... mai bine ma bag eu sa-i dau jos ceasurile.... sau cum am zis mai sus, as opta pt metoda digitala, cu un cablu usb de diagnoza, dar nu stiu cat mi-ar fi de folos..... :?:
 
Avatar utilizator
ionutbest2008
Mesaje: 451
Membru din: 18 Ian 2010, 11:24
Localitate: Pitesti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

03 Ian 2012, 22:46

prietene,am stat mult sa ma gandesc daca sa postez sau nu,dar in final iti spun : NU DA BORDUL JOS. parerea mea.nu trebuie sa iei in calcul ce spun.am postat doar ca sa afli si alte pareri.tu oricum trebuie sa fi obiectiv ca e masina ta.nu o nava spatiala sa nu poata sa identifice cauza unui bec aprins in bord,ma ales ca spune clar care e treaba si unde trebuie cautata vina,adica pe la frane,senzori,etc si nu in bord.repet,parerea mea.sper din tot sufletul sa rezolvi simplu si ieftin problema! :hi
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

04 Ian 2012, 03:54

aici trebuie sa-i dau dreptate, nu desface bordul pana la ultima cautare posibila, sper sa nu fi rupt ceva pe acolo meseriasi , si acum se fac ca ploua...nu prea vad ce.
Eu plec de la ideea ca tu stii exact , ca nu-ti lumina acel martor inainte de schimbarea placutelor. Logic ar fi , acolo sa se caute.

Pana la urma ma repet, cum se face ca la o asemenea operatiune de schimbare placute frana, sa i se strice omului ceva in bord?? Si de ce sa fie vina lui ? El a intrat intr-un service reprezentanta....deci sa-l rezolve.

Diagnoza USB ( vag com) spune ceva despre scurt-circuituri cu siguranta. acolo unde este un martor este si un raspuns.
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
grig.dc
Subiect Autor
Mesaje: 10
Membru din: 02 Ian 2012, 14:41
Localitate: Bucuresti

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

04 Ian 2012, 10:43

Va multumesc frumos pentru sfaturi, vad ce voi face pana la urma, si daca o rezolv, o sa postez si cauza, poate au si altii nevoie, cine stie.... ;)
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: ramane martorul de frana de mana aprins

04 Ian 2012, 12:17

Daca firul de la frana de mana nu este in scurt, nu el este cauza deci. Mai degraba cel de la nivel, dupa cate spui. De la senzorul de nivel la bord e un simplu fir. Capatul celalalt al senzorului se poate duce la masa sau la plus. Dar daca ai masurat intre acel prim fir si masa si iti da ceva rezistenta...nu bun deloc :)
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori