Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
ElenaIbiza
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 21 Dec 2011, 20:27

Piuit

21 Dec 2011, 20:29

Am o problema...atunci cand plec cu masina de pe loc fara sa astept sa se incalzeasca motorul mi se aude un piuit,dar nu se aprinde nici un senzor nimic,si mai am o intrebare...la cati km trebuie sa schimb distributia?
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

21 Dec 2011, 20:39

Distributia de regula se schimba la 90 000 km dar,la noi in service-urile noastre garanteaza distributia la 60 000 km. da-ne mai multe detalii despre masinuta ta:motorizare,an fabricatie,dotari,de unde ai luat-o,kilometri si eventual niste poze.
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Piuit

21 Dec 2011, 21:33

ciprian83@
Nu exista un obicei la care se schimba distributia, exista date exacte trecute in manualul masinii si este specifica fiecarui motor in parte, chiar fiecarei serii de motoare din acelasi tip.


Cand se aude piuitul, ia vezi daca nu clipeste temperatura afisata pe display, de obicei cand sunt sub 4 grade piuie.
Mai poate fi lipsa lichid de racire, lipsa lichid de servo, frana de mana blocata.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

21 Dec 2011, 21:40

OK daca e asa cum zici tu . Dar pana acum am schimbat-o tot la 60 000 km asa mi s-a spus la reprezentanta. poti sa-mi spui si de ce?(si le-am spus sa-mi puna ceva mai scump si pun sa o schimb la 90 000 la fel ca in Germania si mi-au raspuns ca indiferent ce imi pune tot la 60 000 km se schimba) In Germania se schimba la 90 000 km la fel si uleiul la 20 000 km poti sa-mi spui si aici de ce? Vorbim de motor 1,6 16 v benzina.
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Piuit

21 Dec 2011, 21:56

Intervalele de schimb pentru consumabile pot varia in functie de tara.
Asta datorita conditiilor climatice, stresului suplimentar la care sunt supuse masinile datorita drumurilor proaste, a poluarii foarte mari, a combustibilului de toata jena si altele.
Este normal ca aici sa schimbi uleiul la 10000, ori 15000km intrucat la noi nu respecta nimeni norma europeana a combustibililor.
Nu crezi ca daca ai merge tot 20000km cu acelasi ulei, acizii dizolvati in el ar duce la o uzura avansata a motorului?
Eu sunt sigur ca cei care au dat aceste intervale au luat in calcul multe variabile.
Intervalul la care se schimba distributia difera iarasi in functie de clima.
Difera in functie de seriile motoarelor, chiar daca este acelasi tip poate avea componente de la un producator care garanteaza o functionare sigura un alt numar de km, ori alta perioada de timp.
Si mai sunt nenumarate motive pentru care difera dar mai bine te documentezi singur.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

21 Dec 2011, 22:02

OK,te-am inteles inca odata. Iar eu i-am dat raspunsul la ElenaIbiza in Romania cum se schimba distributia.
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Piuit

21 Dec 2011, 22:05

Nu ai cum sa dai un raspund universal valabil, din moment ce nu cunosti tipul motorului, anul de fabricatie, seria acestuia.
Asta asta o stie cel mai bine la dealerul care are toate datele si o intrebare pusa la telefon nu costa nimic.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine

 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

21 Dec 2011, 22:09

Sper sa revina cat mai repede ElenaIbiza si sa ne spuna cat a costat-o distributia si la cati km se schimba. Eu i-am dat un raspuns la fel de pripit cum a intrebat si ea fara date tehnice.Am si specificat din cate vezi acolo sus am spus "DE REGULA"
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Piuit

22 Dec 2011, 00:32

BALTAZAR2003 scrie:
Intervalele de schimb pentru consumabile pot varia in functie de tara.
Asta datorita conditiilor climatice, stresului suplimentar la care sunt supuse masinile datorita drumurilor proaste, a poluarii foarte mari, a combustibilului de toata jena si altele.
Este normal ca aici sa schimbi uleiul la 10000, ori 15000km intrucat la noi nu respecta nimeni norma europeana a combustibililor.
Nu crezi ca daca ai merge tot 20000km cu acelasi ulei, acizii dizolvati in el ar duce la o uzura avansata a motorului?
Eu sunt sigur ca cei care au dat aceste intervale au luat in calcul multe variabile.
Intervalul la care se schimba distributia difera iarasi in functie de clima.
Difera in functie de seriile motoarelor, chiar daca este acelasi tip poate avea componente de la un producator care garanteaza o functionare sigura un alt numar de km, ori alta perioada de timp.
Si mai sunt nenumarate motive pentru care difera dar mai bine te documentezi singur.
:hi


Cum adica: o masina vanduta in FR, DE, NL...etc cu interval de schimbare ulei la 15.000 km, va avea alt regim daca ruleaza in Romania sau Bulgaria? Este o aberatie. Pe ce te bazezi cand spui asta?
Cum adica: carburantul din Romania e "botezat" si nu se compara cu cel din VEST? Asta e folclor colegule. Eu am bagat motorina si din Romania si din vest si nu am vazut diferente. Si asta in 165.000 km.
Cum adica: intervalul de schimbat distributia difera in functie de clima? Asta suna deja a banc.

Mai bine ne documentam singuri, ca sfaturile tale sunt...no comment.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Piuit

22 Dec 2011, 08:58

Roger, sorry ca te contrazic pe tema cu intervalul de schimb distributie (doar), nu si la ulei. Nu stiu daca ai citit unde-am scris de asta, dar acum cativa ani buni am patit o chestie cu Toledo. Rolele la distributie erau de plastic sau textolit - ceva, si, pe drum inspre Italia (eram prin Austria) a inceput o trancaneala sa se faca auzita la motor, care functiona normal de altfel. Din aceasta cauza am decis sa merg la departe asa. Am ajuns pe la mijlocul "cizmei" si m-am dus la reprezentanta Seat din Pescara. Au desfacut capacul la distributie si mi-au aratat ce se intamplase. Cazuse acel plastic de pe role si se adunase jos, deasupra rotii dintate de pe arborle cotit. Am avut noroc ca niciuna dintre bucati nu s-a prins intre curea si roata dintata, bucatile neputand sa iasa afara de acolo. Atunci m-au intrebat de unde sunt si, cand le-am zis ca din Romania, mi-au explicat ca, datorita variatiilor mari de temperatura si mai ales iernilor cu pana la -30 de grade pe alocuri, fabricantul a decis sa recomande schimbarea distributiei la 60000km, nu la 90k km. Materialele sunt mai solicitate din cauza asta - rece(-25-30) apoi ajung la aproape 100, plus intinderea curelelor, etc. Ce sa vezi: aveam la bord 59 de mii si vreo 600 de km in acel moment. Au zis ca, daca vreau, imi pot da tiparit acel buletin informativ. Acum regret ca nu l-am luat. Asa ca am schimbat acolo distributia - a ajuns vreo 400 euro. Nu puteam risca sa mai merg cu masina asa, exista riscul ca sara vreo curea dintata si sa fac varza motorul. Deci chestia cu intervalul de schimb diferit de tara de bastina e plauzibila, conform spuselor celor de la reprezentanta Seat. Dar, o impresie personala, este ca de atunci producatorii de piese de schimb au mai evoluat in conceptie si au schimbat componentele care se puteau strica din cauza variatiilor temperaturii de functionare. Cel putin eu asa as fi facut :)
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

22 Dec 2011, 09:22

Ok Dany si eu cand i-am dat raspunsul la fata ca distributia se schimba la 60 000km intra Baltazar si spune ("pai stai ca difera clima ca seria motor si depinde tara unde o schimba etc) :yh
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Piuit

22 Dec 2011, 09:26

Si cu ce difera cu ce-au zis cei de la Seat Italia? Nu cred ca au zis asta ca sa ma castige de client, pentru ca oricum trebuia schimbata in conditiile date. Nu intra in nici-o garantie, asa ca...Chiar mi-au dat piesele schimbate inapoi (pe care le-am aruncat abia acum vreo luna cand am facut ceva curat prin boxa).
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4311
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Piuit

22 Dec 2011, 09:29

Bun ...si tu momentan la noi in tara la cati km schimbi tu distributia???
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8345
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Piuit

22 Dec 2011, 09:56

Dany, tu i-ai crezut pe Italieni, nu?! :shock: Tie se pare asa mare diferenta intre clima de acolo si cea din Romania?
Hai sa o luam altfel: de ce in ETKA sau ELSA nu apar diferete la piesele pentru distributie, in functie de tara?
Ce sa mai zic de seat-urile din Spania? Daca ajung in Romania, ar trebui sa se strice, pentru ca nu au piesele corespunzatoare, corect?!! Come on bo$$,
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Piuit

22 Dec 2011, 10:17

Nu stiu cat crezi, dar -20 de grade sau -30 la o masina facuta pentru Orient sunt un chin. Nu conteaza ca piesele sunt aceleasi pentru toate tarile, conteaza regimul lor de exploatare. Multe din masinile care merg in Siberia merg continuu, tocmai din cauza uzurii pieselor de schimb, pentru a evita un stres inutil. Sau stau in garaj invelite in paturi si alte chestii pe durata iernii lor. Circula doar 2-3 luni pe an.Incalzirea si racirea repetata a oricarui material nu-i buna deloc. Stresul cauzeaza multe defecte. Si nu e acelasi stres ca la oameni, desi efectul e uzura prematura in ambele cazuri.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori