Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bizz
Subiect Autor
Mesaje: 38
Membru din: 22 Mar 2008, 14:38
Localitate: arad
Contact:

sa fie turbina?

14 Dec 2011, 19:11

salut

de cateva luni am simtit ca nu mai trage calumea...adica peste 2500 de turatii nu mai avea sprint, abia ajungeam la 120-140 km/h. de vreo doua saptamani am facut schimbul de distriburie si cu ocazia asta am curatati si turbina, egr-ul si ce mai era pe acolo de curatat. dupa faza asta imi tragea si mai slab, iar dupa ce o acceleram se auzea un sunet gen blow-off. am mers din nou la mecanic, mi-a deconectat ceva valva. sunetul a disparut dar masina tot nu tragea. cica clapeta de la turbo nu facea tot turul. adica urca si se bloca sus. acum merge bine...ba chiar prea bine. imi baga cu 0.5 bari mai mult aer dar volumul de motorina ramane la fel. (sper ca nu v-am pierdut pana aici). idee e ca odata ce ajunge la 4000 de turatii nu mai intra turbina si merge in continuare fara. trebuie sa opresc si sa repornesc motorul ca sa isi revina. nu mai stiu unde sa merg cu ea sa ii dea cineva de capat. ati mai intalniti porbleme de genu? va rog ajutati un frate necajit :P multumesc mult!
Toledo II 1.9 tdi 110 cp AR 08 BUG golden
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7212
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: sa fie turbina?

14 Dec 2011, 19:46

da, foarte probabil probleme la turbina. atunci cand iti taie puterea in mers intri practic in limp mode, e o protectie a motorului ca sa nu iti bubuie turbina din cauza presiunii peste limita si constanta care e raportata. e ciudat ca spui ca deja ai curatat-o. mai exact ce a fost curatat la ea ? eventualele probleme la geometria variabila (blocata) s-ar fi observat, sau ax, sau actuator blocat...

acum te-ai gandit ca poti avea probleme si la MAP ? adica senzorul care masoara presiunea data de turbina, daca ala nu functioneaza corect iti da totul peste cap, chiar daca turbina functioneaza corect. dar asta e mai putin probabil. iti poti da seama de lucrurile astea dupa niste diagnoze, vezi erori raportate si loguri in mers.

in bucuresti sunt cativa baieti care se pricep la turbine (daca asta e problema), si in cazul in care se poate repara, te costa pana in 1000 ron. una noua e 400 euro, din ce tin minte (nu la reprezentanta, acolo e peste 1000 euro).
 
Avatar utilizator
bizz
Subiect Autor
Mesaje: 38
Membru din: 22 Mar 2008, 14:38
Localitate: arad
Contact:

Re: sa fie turbina?

14 Dec 2011, 19:51

partea calda din cate am inteles. a fost desfactura in doua. actuatorul zice ca nu lucreaza chiar cum ar tebui cand e la locul lui. daca il incearca sus langa valva aia (pe langa debitmetru pe acolo) merge bine. a incercat si alte actuatoare si reactioneaza la fel. multumesc pentru raspuns!
Toledo II 1.9 tdi 110 cp AR 08 BUG golden

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori