Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

07 Sep 2013, 16:23

1.2 TSI/TFSI

1.2 TSI in Golf 7⌕ 1.2 TSI in Golf 7Displacing 1,196 cc, the 1.2 TSI engines all have the same 71mm bore and 75.6mm stroke. They have a cast aluminum alloy block for lightness and die-forged steel crankshaft for strength. This family of four-cylinder turbocharged engines is produced by Skoda Auto at the Mlada Boleslav. All use demand-controlled injectors which eliminate the need for a return fuel system. The single turbocharger offers 1.6 bars of pressure and is equipped with a front-mounted intercooler.

The 1.2 TSI (... - textul complet AICI)
The cheapest TSI engine currently on offer is the 86 hp (63 kW) at 4,800rpm and 160 Nm (118 lb-ft) from 1,500rpm. First offered on the Golf 6 as an alternative for the 1.6 MPI, entering production under the CBZA internal name.
A 90 PS (66 kW) version of the same 8-valve engine engine was launched on the Polo 5 in 2011. It delivers its output 300rpm lower but has the same 160 Nm (118 lb-ft) torque levels.
1.2 TSI engines also offer 105 hp and 175 Nm (129 lb-ft) of torque on select models. These engines have four valves per cylinder and offer improved performance.


Sa reluam:
These engines have four valves per cylinder and offer improved performance
???!!!
Noua generatie adica?

Cica asa ar arata noul 1.2 TSI:
Imagine
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

12 Sep 2013, 13:49

AICI este un *.pdf cu fisa tehnica ce contine date despre noul 1.2 TSI (EA211):

Valves per cylinder: 4 at an angle(fata de 2/cilindru)
Number of camshafts, position, drive: 2/in cylinder head/chain driven(??)(credeam ca noul 1.2 TSI e pe curea, nu lant);
Power output kW (PS): 77 (105) 4,500 (fata de 77kW la 5000rpm);
Max. torque Nm at rpm: 175/1,400-4,000 (fata de 175Nm/1550-4100rpm)
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

28 Oct 2013, 16:04

Salutare!

Are cineva probleme cu benzina 95COR? Eu am avut probleme cu avansul. Cu 100COR nu se mai aude nimic si trage normal.
 
Avatar utilizator
btoader22
Mesaje: 51
Membru din: 01 Ian 2013, 15:32
Localitate: PLOIESTI
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

14 Noi 2013, 23:43

Eu pana acum numai benzina de 95 am pus si nu am avut nici cea mai mica problema. Bine a avut si 2 plinuri cu 100 de la Rompetrol dar dupa mine, mergand aproape 90 % numai in oras, o ard de pomana pe aia de 100.
Poate ca nu este de la benzina. Incearca sa schimbi benzinariile in primul rand.
Care sunt simtomele ?
Cum face masina ?
Seat Leon 1.2 TSI
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

15 Noi 2013, 02:14

S-a cam rezolvat. Nu am mai auzit "avansul". Sigur o fi fost benzina...

Singura diferenta dintre cele doua e faptul ca rezista mai mult sau mai putin la compresie mai mare. Asa ca am banuit ca cea de 95 nu mai era de 95, ci mai putin. Astfel ca motorul, calibrat pt 95, nu mai lucra in parametri normali.
I-am bagat ceva cu cifra octanica mai mare si nu a mai facut.
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

04 Ian 2014, 22:10

La multi ani, SEAT-ari! :occasion9:

Am o mica urgenta: trebuie sa cumpar jante si cauciucuri de iarna, ca sa vin in tara. Vreau sa le comand din tara.

Jantele si cauciucurile cele mai mici pe care le pot monta sunt:
*6J x 15" 5x100mm ET 38 (model trecut in cartea masinii, pe care se pot monta cauciucuri precum urmeaza)
*185/60 R15

Pe net am gasit cateva modele, insa am am niste nelamuriri: :error:
1. Ce efect asupra directiei are offsetul jantelor (ET)? Pentru ca am gasit jante care mi s-ar potrivi, insa au ET40.
Asa ca am gasit un site sa faco comparatie, iar rezultatele comparatiei intre jantele trecute in cartea masinii 6J cu ET38 vs noile jante 6J cu ET40 (ce am gasit pe piata) au fost:
- the inside of the wheel to the strut housing: 2mm LESS
- position of the outside edge of the wheel: RETRACT by 2mm
2. Stie cineva ce diametru are gaura centrala a rotii? Cautand pe net am gasit ca ar fi 57.1mm.
Am gasit insa jante cu ET38 (ce imi trebuie mie), dar cu diamentru gaurii centrale de 73.1mm; [url=http://vanzarianvelopeonline.ro/auto/jante-auto-aliaj-ieftine/jante-asw-7365-3. 176648]si ET40, dar diametrul care imi trebuie mie, 57.1mm[/url]. Pot monta jante cu diametrul gaurii de 73.1, daca jantele originale au 57.1mm?
4. Unele jante sunt 6,5J x 15" ET40. Sunt aspectuoase, dar merg? Adica merg montate cauciucurile trecute in talon, 185/60 R15?
5. In talon scrie ca pot monta cauciucuri 185/60 R15 86U. Problema este codul din urma, "86U", care se descifreaza: 84=max 500km si U=speed rating 200km/h. Cauciucurile de pe piata nu au codul asta, ci 84H (max 210km/h), 84T (max 190km/h). Hai ca 84H merge, ca specificatia depaseste pe cea trecuta in talon, dar 84T?
6. Ce calitate au jantele astea after-market, de exemplu cum sunt cele din link-uri?
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

04 Ian 2014, 22:57

Cu cat ET-ul este mai mic , cu atat roata va sta mai iesita inafara ; ce compari tu sunt diferente minore...important este sa fie prinderea 5x100, si 6 sau 6.5 J pt a nu sta intins cauciucul de 185. Restul e cancan...eu iti recomand table pt iarna..jantele aftermarket...sunt..ok..atata timp cat nu iti bati joc de ele; nu sunt la fel de rezistente ca cele OEM si de regula sunt mai grele ; in functie de model se mai cojeste vopseaua, sare lacul, cade cate un capacel, etc..sper ca ti-am putut fi de ajutor :hi

P.s: poti monta jante cu diametru mai mare, insa iti trebuieac si inele de centrare pt ele ; sper sa nu gresesc...din cate stiu la mine asa s-a procedat la opel ; am dat seria de sasiu, mi-a confirmat ca se potrivesc, am achizitionat jantele noi + inele de centrare + prezoane + antifurt roti
Mai asteapta si alte pareri, nu te baza strict pe spusele mele

 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

06 Ian 2014, 21:00

@bgd_b92: Salut! Multumesc mult pt raspuns!
Am mai citit cate ceva si am inteles care e treaba cu offset-ul, asa ca nu o sa am probleme. Am cautat si distantoare, dar nu am gasit de 2mm, ca sa compenseze diferenta. Oricum nu e mare problema.
Am masurat gaura centrala a rotilor si este de 57.1mm, asa ca sunt obligat sa le iau jantele cu ET 40. Nu vreau sa se tina rotile doar in suruburi, luand pe cele ce aveau gaura de 7x si ceva de mm.
Jantele le voi folosi doar pentru circulat iarna. De vara le am pe cele originale si sunt multumit.

Un an nou mai bun!
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

06 Ian 2014, 22:59

La fel si tie :hi
 
Avatar utilizator
Andrei
Admin / PR
Mesaje: 4927
Membru din: 05 Oct 2008, 09:27
Localitate: Londra

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

22 Ian 2014, 13:26

Hai ca iti raspund eu:

Eu pentru iarna am cumparat de la Cornelius acum 2-3 ani 1 set jante tabla 5x100 r15, cu dimensiunea mai mare de 40 si nu a fost nevoie de inele de centrare...

Cauciucurile sunt ok la 185/60/65 ..depinde de tine..eu am avut nevoie de 60 pentru ca am si suspensia si sa nu atinga...referitor la jantele aftermarket nu influenteaza cu nimic...mai ales daca sunt luate pentru iarna ...merita, parerea mea. In ceea ce priveste ET-ul..cu cat e mai mare cu atat iese in afara mai mult...insa ..ok ar fi sa fie pana in 40+.

Sper ca ti-am fost cu folos, La multi ani btw!
SEAT Ibiza 6J SC Limited Edition
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7207
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

22 Ian 2014, 16:41

retah, te inseli bre. ETul mai mare inseamna ca janta se duce spre interior. ET mai mic inseamna ca roata "iese in afara".
oricum, noi vorbim de diferente infime, ET38-ET40, adica fix 2 milimetri. daca am fi vorbit de 2 cm era altceva...

la gaura centrala, cumpara jante care respecta dimensiunea originala, este cel mai bine. poti folosi inele de centrare, dar nu la diferente mari cum ai spus tu - 57.1 la 73 ... risti sa nu poti centra rotile corect si sa iti apara vibratii la viteza.

la dimensiunile cauciucurilor te incurajez sa utilizezi doar ce scrie in CIVul masinii pentru dimensiunea jantelor pe care le vei lua. nu te juca tu din ochi la dimensiuni pentru ca risti deviatii la vitezometru si eventuale probleme la accidente mai nasoale, unde se pot lega de dimensiunile neconforme... cat despre indicele de viteza, nu o sa se planga nimeni daca iei cu indice mai ridicat. logic ar fi sa poti folosi si T in loc de U, sa fim seriosi ca e cam greu sa treci cu 1.2 de 190 viteza reala... dar daca vrei sa fii "ca la carte" respecti ce scrie acolo.
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

22 Ian 2014, 17:23

Salutare!
De mult nu am mai intrat.
Intre timp am luat niste jante a.m. cu cauciucurile recomandate. Numai ca cele de iarna nu respecta indicele de viteza din carte, asa cum se intampla cu cele de vara. In fine, nu vad sa fie problema asta.
Jantele sunt unele argintii si sunt ok. Le-am centrat, montat si sunt multumit de set. Consumul a scazut cu 0.5L/% in conditii de conducere asemanatoare. Prin Iulie am farezusecut un drum de 1550km si am scos consum de 5.5%. Acum, desi mai frig, dar cu cauciucurile de iarna si mai inguste, de 185 fata de 215, am scos 5.1%, deci teoretic 0.4%.
La ultima benzinarie din Grecia am alimentat full. Tipul de la pompa a umplut si rezerva aia de 7L, desi nu i-am zis. Drept urmare am condus 425km pana sa coboare primul patratel de la indicatorul de combustibil din bord. Sincer credeam ca s-a blocat plutitorul ala din rezervor si indica gresit. In bord imi mai arata ca ar mai avea de mers cca 500km. Pe drum imi arata autonomie de 1150km (autonomia + km parcursi de la ultima alimentare), ceea ce este record si pentru mine.
Acum revenind la cauciucuri, le acord meritele consumului redus si lor.

Legat de jante ele sunt 6.5j x15" cu ET 35 (cu 3mm mai in afara) si gaura centrala de 73mm. Am montat kit-ul de inele adaptoare si totul a fost in regula. Nu am bataie in volan, desi le-am umflat rotile usor peste recomandari, ca sa o pot incarca cu bagaje.
Singura teama a mea e legata de duritatea si rezistenta la socuri a jantelor. Nu cred ca se compara cu cele OEM.

Magazinul online de unde am comandat produsele vi-l recomand (pe pv). Transportul l-au platit dansii.
In schimb firma de transport international care mi-a adus jantele din tara... sa le fie rusine! Niste nesimtiti! Una din jante era destul de zgariata pe fata. Am intrebat, tipat, dar degeaba. Din pacate nu sunt genul sa ma cert, chiar daca am dreptate, asa ca mi-am vazut de drum. Desi pe pachet scria clar "FRAGIL", unul din soferi, la manevrarea pachetelor se pare ca a aruncat o janta. Nesimtiti! Daca vreti va si zic despre ce firma e vorba, dar tot pe pv.

O sa pun si poze cu alta ocazie.
 
Avatar utilizator
Phlom
Subiect Autor
Mesaje: 238
Membru din: 30 Oct 2011, 22:58
Localitate: Constanta
Contact:

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

23 Ian 2014, 10:23

Salutare!
Intrebare:
- Ajung in putini km la 60.000km, adica la revizia cea mai scumpa dintre cele de pana acuma.
Revizia presupune:
- filtre habitaclu, motor, benzina, ulei
- ulei motor, lichid franare (au trecut 2 ani)
- bujii LongLife, testare eficacitate franare
- manoperele
Suma totala duce la 1650RON.

Astept raspuns de la inca o reprezentanta.

E ok pretul asta?
 
Avatar utilizator
Andrei
Admin / PR
Mesaje: 4927
Membru din: 05 Oct 2008, 09:27
Localitate: Londra

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

23 Ian 2014, 11:43

Salut!

Mie personal mi se pare cam foarte mare pretul tinand cont de ce vrei sa schimbi, sincer! Ca sa iti faci o idee...filtrele habitaclu fie cu carbon sau nu, nu depaseste 70-80 lei, eu am dat pe unul 80, de filtrul ulei..maxim 60-70 lei, filtru benzina pana in 50 lei si iaca am ajuns la suma 200 lei. Odata.

Cat despre bujii, unele bune, poate ai auzit de NGK sa zic ca nu te duc mai mult de 400 lei...poate s-au mai scumpit preturile insa ...in mare cam asta sa zic ca ar fi. Deja avem 200 + 400 = 600 lei. Restul de manopera inca 1000 ron? IMENS!!!! Asadar, daca doresti, poti face o chestie ce e eu o fac la fiecare revizie, cumperi ce e nevoie, iar manopera ..o platesti separat..depinde si unde vrei sa faci aceasta operatie. Astept de la tine un PM sa imi spui ce si cum !
SEAT Ibiza 6J SC Limited Edition
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5184
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: SEAT IBIZA Style 1,2L TSI Start&Stop ECOMOTIVE 105CP

23 Ian 2014, 12:09

Nu prea stiu preturile la TSi...dar pana la urma tot niste filtre / ulei si bujii sunt nu ?
Eu am dat la ibiza mea asa ( motor 1.4 86 cp ) :
Ulei (110 lei bidon 4L ) + Filtre ( 180 ) + Lichid frana ( 20 lei ) + Bujii NGK ( 100 lei toate 4 ) + Manopera pt toate ( 100 lei ) = 510 lei ;
Lichidul de frana il schimb la 3-4 ani, la fel si antigelul ; asta cu 2 ani mi se pare o mare pacaleala, dar e doar parerea mea ;
Mie mi se par enorme preturile alea....de banii aia schimbam si distributia + niste bucsi :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori