Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Calculator defect-help

09 Noi 2011, 21:08

Azi dimineata am mers aproximativ 1 km. Cand am vrut sa repornesc motorul nu a mai vrut nici in ruptul capului. Pun contactul, se aprind becurile in bord si se sting foarte repede, dar nici cel mai mic semn ca ar vrea sa porneasca. Nici macar nu da motorul peste cap. Cand iau contactul toate acele ceasurilor (turometru, temperatura, nivel benzina, kilometraj) incep sa se miste foarte repede aproximativ 30 secunde. Initial am crezut ca m-a lasat bateria. Am chemat un amic care de curand si-a cumparat baterie noua. Acelasi lucru. Am incercat si am pus bateria mea pe masina lui. Masina lui a pornit cu bateria mea fara nici un fel de probleme.
Mai tarziu am observat ca dupa ce se opreau acele ceasurilor din bord, sub bord se auzea un tacanit de releu care cateodata se opreste cam in 2-3 minute dupa ce luam contactul, alteori trebuia sa scot borna de la baterie ca sa se opreasca.
Am verificat sigurantele foarte bine (cu aparat de masura), toate sunt bune.
Am scos pe rand releele de sub bord, aceleasi simptome cu acele ceasurilor si tacanitul de releu cand iau contactul si scot cheia.
Am demontat partea din stanga a bordului, am scos calculatorul, am scos placa din el, i-am conectat la loc mufele si am reincercat sa pornesc. Acelasi lucru. Pun contactul dau la automat, nici cel mai mic semn. Este clar ca nu se alimenteaza cu curent. Cand am luat contactul si am scos cheia am pus mana pe placa calculatorului si se simtea vibratia de la releul care se cupla si decupla foarte rapid (este un releu de pe placa calculatorului). Nu mi-am dat seama care este pentru ca m-am prins noaptea. Pentru ca se lasase intuneric am observat ca becul din plafon falfaia odata cu tacanitul releului. Calculatorul este model SIEMENS 5WK4 8217 cod 6Q1 937 049 F.
Oricine poate da un sfat este binevenit. Multumesc.
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

09 Noi 2011, 21:24

Ce ai desfacut tu este alt modul, care nu are treaba cu aprinderea carburantului.
Masina merge foarte bine si fara ala. :shock:
Fa o scanare sa vezi ce erori sunt logate.
Nu ai spus ce motorizare ai, este important, daca este diesel si ai un injector crapat nu va porni in veci.
Daca este benzina si ai pompa de benzina arsa iarasi nu porneste.
Zgomotul pe care-l auzi este posibil sa fie de la releul pompei de benzina, care daca nu se amorseaza circuitul tiot incearca sa alimnteze pompa.
Modulul ce se ocupa de gestionarea motorului este sub capota in carcasa de aluminiu.
Dar preferabil sa nu il perturbi, este ultimul pe lista in cautarea defectiunii...
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

09 Noi 2011, 22:07

Scuze. Seat Cordoba 2008, 1.4 16V, benzina, 63kw. Am vazut modulul motorului sub capota si mi-am tinut departe mainile de el. M-am gandit ca problema este pe parte electrica pentru faptul ca in momentul cand dau la automat nu cupleaza nici demarorul. Nu se aude nici cel mai mic zgomot sub capota. Cand pun contactul nu merge absolut nimic (geamuri, claxon, inchidere, faruri, semanlizare, climatronic). Am verificat acest lucru inainte sa dau jos modulul (cred ca acest modul le controleaza)
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

09 Noi 2011, 22:32

Prima data verifica daca nu este defect modulul ce face contactele electrice cand invarti de cheia de contact.
Acel modul este in continuarea butucului de la cheie.
Este un defect frecvent.
:hi
Mai poate fi de la imobilizator, dar ar fi trebut sa afiseze o cheie in bord, semna ca nu recunoaste cipul din cheie.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

09 Noi 2011, 22:42

La contact nu m-am gandit. S-ar putea sa ai dreptate. Cand pun contactul becurile nu se aprind imediat ca de obicei, dureaza 4-5 secunde, iar in momentul cand dau la automat se sting imediat toate. Oricum vreau sa o pun pe tester maine (merge si daca nu porneste motorul ?). Daca este contactul ar trebui sa vad la tester? Oricum imi amintesc ca am facut o chestie cam idioata azi dimineata: in momentul in care dadeam la automat am apasat si pe butonul care descuie usile. Este posibil sa se fi desincronizat cheia si sa nu o recunoasca? Dar am incercat si cu cea de-a 2 cheie, si acelasi lucru. Oricum becul de la imobilizator nu ramane aprins. Cand dau la automat se sting absolut toate becurile din bord.
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

09 Noi 2011, 22:46

Doar una din chei are balonasul cu identificator, deci de pomana incerci si cu cealalta.
Verifica intai contactul electric si apoi mai vezi, mai mult ca sigur ca este defect.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 13:29

Iata ce spune testerul:
17070-ECM Power Relay Control Circuit (J271): Short to GND
P0686-000 - -
Freeze Frame:
Fault Status:01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 0
Reset counter: 0
Mileage: 0 km
Time indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 00:00:00
Cordoba 1.4, 16V

 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 13:48

Imi poate spune cineva unde este acest releu? Este faimosul 109?
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6738
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 19:18

109 este la diesel-uri. La benzine nu stiu care este, dar le poti scoate afara pe toate si le verifici separat.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 19:25

Ai verificat daca se alimenteaza? adica daca contactul de la cheie da tensiune pe circuite corect?
Si daca nu este alimentat patca tot eroarea asta o da.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 22:37

nu am avut timp astazi sa dau volanul jos pentru a demonta contactul. Cum il verific?
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 22:41

Scoti plasticul de sub volan si masori in mufa daca ai tensiune pe pinii corespondenti pozitiilor cheii.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 22:52

Am mai descoperit faptul ca releul care bazaie cand pun contactul si dau la automat este cel de la pompa de benzina. Apropo, si referitor la chei eu o foloseam pe cea fara balonas. Cea cu balonasul o tineam in casa. Oricum, mi-am comandat releul. Maine dimineata ma dul si il iau. Daca nu merge, este cclar treb sa dau jos volanu sa verific contactu.
Cordoba 1.4, 16V
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Calculator defect-help

10 Noi 2011, 23:08

Nu dai volanul jos!
Mare atentie daca demontezi volanul sa nu strici directia, ca va fi extrem de greu de readaptat.
Se desface plasticul de sub volan si vei avea acces la mufa.
:hi
Verifica mai intai pompa de benzina.
Acel releu clampane probabil ca pompa nu face presiunea de 3-4 bari in instalatie.
Nu stiu cat este la tine dar in functie de motor filtrul de benzina are o supapa de by-pass tarata la o anumita valoare.
Verifica intai pompa si filtrul de benzina, sa nu cumperi releul de pomana.
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Pally
Subiect Autor
Mesaje: 11
Membru din: 01 Sep 2011, 01:55

Re: Calculator defect-help

11 Noi 2011, 13:45

Problema este ca nu pot desface plasticul de sub volan, fara sa dau jos volanul. Am desfacut capacul superior. am desfacut cele 3 suruburi ale capacului de sub volan, dar nu am pozitie sa il scot.
Cordoba 1.4, 16V

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori