Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7384
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Cip Tunning

01 Ian 2009, 11:21

Recomandata de cine?.
Era vorba de modificarea softului, ce obtii si daca se merita, adica o analiza, pret-performante-consum.
Grafice macar estimative, la diferite turatii despre cum se comporta motorul cu soft original si cu cel modificat.
Ai modificat masina ta? daca da, poti sa descrii ce ai obtinut, cum ai masurat si daca esti multumit de rezultate.
Cifre cum ai insiruit tu mai sus, cred ca a vazut si cel ce a pus intrebarea, dar nu spun nimic.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp, 2008, Rosu Emocion
Imagine
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

01 Ian 2009, 15:14

Mai, haideti sa ne intelegem ca sa nu mai existe speculatii sau altceva, masuratorile pe care le fac indiferent de metoda sunt intr-adevar estimari si le fac ca sa stiu in ce directie sa iau masuri pentru a face treaba mai bine. Exista vagcom-ul cu acea aplicatie tabelara, exista Beltronics, G-Tech Pro RR, Innovate LM2, le am, le folosesc insa nu pentru a pretinde ca avem niste valori clare sau concrete, doar pentru a arata de unde s-a plecat si unde s-a ajuns. Singura metoda de masurare concreta a puterii este cea aplicata la modelele de WRC, se scoate motorul, se pune pe banc si se masoara. Orice alta metoda este pur estimativa. Chiar si dyno-ul se bazeaza pe aceleasi analogii si timbre care stau la baza masuratorilor cu vagcom, beltronics etc si de cele mai multe ori testele efectuate pe astfel de bancuri nu dau adevarata masura a ceea ce poate face in sarcina maxima un motor. Am avut surpriza , la un moment dat, sa modific o masina si pe dyno sa dea putere mai mica decat cea de fabrica. Asta nu a insemnat ca eu n-am facut treaba si ca acea masina nu era racheta, desi va imaginati care au fost concluziile celorlalti inclusiv a proprietarului, a insemnat ca acel dyno nu era capabil sa produca masinii sarcina necesara dezvoltarii cuplului si puterii maxime. Aceeasi explicatie am primit-o si de la mai multi producatori de astfel de aparate de masurat. Insa pentru a demonstra ca asa este am facut un head-to-head cu o masina identica modificata in alta parte care pe acelasi dyno dadea intr-adevar o putere impresionanta. Masina care am modificat-o si care conform masuratorilor avea cu circa 60 de cai mai putin a fost cu mult in fatza din orice pozitie, pana si top speed-ul a fost mai mare. Din punctul meu de vedere situatia e f simpla, la o anumita cantitate de aer si amestec lambda un motor trebuie sa dezvolte X cai putere cu +/- un coeficient care ia in calcul conditiile atmosferice, carburantul etc. Nu exista alta varianta iar daca o masuratoare imi spune altceva eu voi continua sa cred ca ceea ce eu calculez este mai precis. Acelasi lucru va spune si masina in comportamentul stradal. Tocmai de aceea incerc sa ma bazez pe teste dinamice stradale, pentru ca soseaua iti spune "the real thing", acolo ai sarcina aerodinamica, frecari la trenul de rulare, greutatea masinii etc. Asa se modifica o masina, asa da rezultate, asa ramane fiabila, pentru ca poti monitoriza totul in conditii de stres real, detonatii, amestec, temperaturi de lucru etc.

Pana una alta pe voi asta va intereseaza, nu inteleg de ce va cramponati atat in dezbateri pro si contra metodelor de masurare ca doar nu mergeti cu cifrele scrise pe masina.
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

01 Ian 2009, 15:33

rabanne scrie:
Mai, haideti sa ne intelegem ca sa nu mai existe speculatii sau altceva, masuratorile pe care le fac indiferent de metoda sunt intr-adevar estimari si le fac ca sa stiu in ce directie sa iau masuri pentru a face treaba mai bine. Exista vagcom-ul cu acea aplicatie tabelara, exista Beltronics, G-Tech Pro RR, Innovate LM2, le am, le folosesc insa nu pentru a pretinde ca avem niste valori clare sau concrete, doar pentru a arata de unde s-a plecat si unde s-a ajuns. Singura metoda de masurare concreta a puterii este cea aplicata la modelele de WRC, se scoate motorul, se pune pe banc si se masoara. Orice alta metoda este pur estimativa. Chiar si dyno-ul se bazeaza pe aceleasi analogii si timbre care stau la baza masuratorilor cu vagcom, beltronics etc si de cele mai multe ori testele efectuate pe astfel de bancuri nu dau adevarata masura a ceea ce poate face in sarcina maxima un motor. Am avut surpriza , la un moment dat, sa modific o masina si pe dyno sa dea putere mai mica decat cea de fabrica. Asta nu a insemnat ca eu n-am facut treaba si ca acea masina nu era racheta, desi va imaginati care au fost concluziile celorlalti inclusiv a proprietarului, a insemnat ca acel dyno nu era capabil sa produca masinii sarcina necesara dezvoltarii cuplului si puterii maxime. Aceeasi explicatie am primit-o si de la mai multi producatori de astfel de aparate de masurat. Insa pentru a demonstra ca asa este am facut un head-to-head cu o masina identica modificata in alta parte care pe acelasi dyno dadea intr-adevar o putere impresionanta. Masina care am modificat-o si care conform masuratorilor avea cu circa 60 de cai mai putin a fost cu mult in fatza din orice pozitie, pana si top speed-ul a fost mai mare. Din punctul meu de vedere situatia e f simpla, la o anumita cantitate de aer si amestec lambda un motor trebuie sa dezvolte X cai putere cu +/- un coeficient care ia in calcul conditiile atmosferice, carburantul etc. Nu exista alta varianta iar daca o masuratoare imi spune altceva eu voi continua sa cred ca ceea ce eu calculez este mai precis. Acelasi lucru va spune si masina in comportamentul stradal. Tocmai de aceea incerc sa ma bazez pe teste dinamice stradale, pentru ca soseaua iti spune "the real thing", acolo ai sarcina aerodinamica, frecari la trenul de rulare, greutatea masinii etc. Asa se modifica o masina, asa da rezultate, asa ramane fiabila, pentru ca poti monitoriza totul in conditii de stres real, detonatii, amestec, temperaturi de lucru etc.

Pana una alta pe voi asta va intereseaza, nu inteleg de ce va cramponati atat in dezbateri pro si contra metodelor de masurare ca doar nu mergeti cu cifrele scrise pe masina.

Asteptam , demult acest post , mai ales ca erai cel mai in masura sa clarifici cum si in ce fel ........multumim
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

01 Ian 2009, 17:08

Nu aveti pt ce. Ma bucur ca am putut lamuri problema:)
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

01 Ian 2009, 18:22

rabanne scrie:
Pana una alta pe voi asta va intereseaza, nu inteleg de ce va cramponati atat in dezbateri pro si contra metodelor de masurare ca doar nu mergeti cu cifrele scrise pe masina.


Bravo rabanne, that's the spirit, conteaza ca masina (inclusiv a mea) merge muuult mai tare pe sosea si am castigat atat la accelerare cat si la comportament. :D :D
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Cip Tunning

05 Ian 2009, 14:53

eu am avut .......... dar pt pastrarea garantiei ........ am trecut la loc pe soft-ul orginal ... ideea e ca diferenta este uriasa ... se infige mult mai repede .... depasirile se fac mult mult mai repede .. la accelerare brusca in a 2 si a treia , te lipeste de scaun .... nu exagerez cu nimic .... am avut 140 CP.... partea rea : FUM MAI MULT SI MAI NEGRU (cred ca devenise cam EURO3) .......... consumul era mai mic (0.5 l/100), decat ca mergeam eu mult mai sportiv .... merita ...... sincer .... la a mea o sa-i fac ITP , revizia la Seat (pt garantie) ... si apopi umblu iar !!!!! SENZATII TARI ..... dar sunt si riscuri , normal ... si cu siguranta scade viata masinii ....
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
 
prosorin
Mesaje: 68
Membru din: 03 Noi 2008, 12:38

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 15:03

urmeaza sa scot si eu banu din buzunar.. ca tot e criza si nu prea are romanu ce cheltuii.
am de ales intre superchips si RBN .

diferentzele pe hartie suna cam asha:

2.0TFSI

RBN
240cp - 280cp 400EUR
240cp - 310cp 600EUR

Superchips
240cp - 298cp 550EUR

acum dilema.

la 280 - 400 pac pac si asta e
pt 310 mai am si altele de modificat + 600EUR
pt 298 raman si cu o jucarioara .. in ideea ca pot pune cand vreau ce varianta de soft vreau.

stiu ca puterile sunt pur orientative si ca totul depinde.... bla bla bla masuratori si altele.

ce aleg ?

 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 15:19

am mers cu 2 TFSI - 240 si am considerat ca are mai mult decat suficient ......... dar sunt sigurr ca a intervenit monotonia ... si vrei mai mult mai mult mai mult .......... daca masina nu mai e in garantie ............ umbli la soft ... parearea mea ... ii mai pui si un kit inductie (dar undeva unde se stie meserie ...... sa adapteze kit-ul dupa motor ..... masina trebuie sa traga aer rece .... daca nu e montat bine , vara , cand e cald, nu trage bine .....) .............
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 15:28

si , din cate am studiat eu , aceste module gen:Superchips, bluefin , merg pe principiul pacalirii motorului cu informatii , altele decat cele ale computerului masinii.............. si nu pierzi garantia pt ca nu umbli la soft-ul original .......... cei care fac chip tuning spun ca aceste module distrug motorul , iar cei care vand aceste module spun ca cei cu chiptuning le uzeaza .... si tot asa ...... eu am ceva schimb de mail-uri cu cei care fac tuning ...... si toti isi apara ceea ce vand ei si ataca pe ceilalti ....... cred ca sunt bune amandoua , atat timp cat sunt de calitate si nu scoate motorul din parametrii maximi ai producatorului !!!
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 15:32

ce zice o firma care comercializeaza box tuning :

Boxtuning
Boxtuningul reprezintă o soluţie de tuning extern, care preia datele din computer, le optimizează şi apoi le transmite mai departe la sistemul de injecţie. Acest lucru înseamnă că nu se face nici o intervenţie în ECU. Optimalizarea este posibilă întrucât fabricanţii lasă de regulă o rezervă de putere de aproximativ 30%, respectiv „slăbesc” intenţionat motorul. Aici intervine industria de tuning, aceasta este explicaţia de ce se mai pot optimiza motoarele. Din aceste rezerve de aproximativ 30%, folosind un boxtuning de calitate şi respectând normele de siguranţă putem valorifica 15-25%, prin optimizarea graficului de injecţie.
Avantaje:
chiar şi după montarea boxtuningului, motorul va continua să funcţioneze după programul dezvoltat de ingineri în fabrică
se poate monta şi demonta rapid folosindu-se mufele originale de fabrică
oricând se poate scoate fără urme
se poate regla individual pe maşină
folosind boxtuninguri de calitate rămâne intact sistemul de siguranţă programat în ECU din fabricaţie, astfel motorului nu i se poate aplica un tuning peste limitele de toleranţă prescrise de fabricant
creşterea performanţelor cu 15-25% prin optimizarea injecţiei
creşte până la 20% cuplul de motor
printr-o reglare corespunzătoare şi un stil de condus adecvat se poate obţine o reducere a consumului de combustibil cu 5-15%
posibilitate de încercare gratuită
Dezavantaje:
pe piaţă există boxtuninguri de provenienţă dubioasă şi de proastă calitate (de multe ori au mărci şi nume de fabricant necunoscute, de ex: boxtuning montat într-o cutie de întrerupător căruia i se dă un nume "fantezist"). Vă recomandăm să verificaţi fabricantul înainte de achiziţionarea unui boxtuning.
nu se poate monta boxtuning la maşinile mai vechi ( fabricate înainte de 1992 ) care nu au injecţie electronică şi nu sunt gestionate de computer

Chiptuning înseamnă o creştere electronică de puterii motorului prin demontarea calculatorului şi reprogramarea softului. În ECU (Electronic Control Unit) va avea loc reprogramarea EPROM-ului sau schimbarea lui. La OBD tuning mărirea de putere se face prin mufa OBD, tot cu reprogramarea softului original. Aici nu se mai demontează calculatorul, dar cu reprogramare datele originale tot vor fi şterse.
Avantaje:
se poate ajunge la creştere extremă, chiar peste 30%, fiindcă nu programul dezvoltat şi demarcat de ingineri va gestiona maşina, ci un program individual de tuning, care nu mai respectă toleranţele de fabrică.
Dezavantaje:
un program instalat greşit poate cauza daune serioase în motor şi în maşină
demontarea calculatorului (chiptuning) sau instalarea unei program nou (OBD tuning) atrage după sine pierderagaranţiei de fabrică
revenirea la stadiul iniţial este comlicat, în unele cazuri nu se poate rezolva
totdeauna lasă urme (chiptuning)
numărul instalărilor programului este limitat, se poate întâmpla ca după o încercare nereuşită să nu mai poate reinstala programul original (OBD tuning)
mărirea extremă a puterii solicită extrem şi piesele motorului
durează foarte mult timp, în unele cazuri numai prin încercări repetate se poate instala programul
în majoritatea cazurilor măreşte consumul, astfel nu este economic
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
 
prosorin
Mesaje: 68
Membru din: 03 Noi 2008, 12:38

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 16:01

din cate vad eu Superchips Bluefin nu e "BOX" ... din ce am eu pe mail se intelege clar ca rescrie softul in ECU

uite un paragraf
"Cel mai important lucru in cazul unei remapari este “calitatea” noului soft care se va scrie in ECU, soft dupa care va fi gestionat intreg comportamentul motorului. Evident, acest soft difera de la un tuner la altul, iar in cazul nostru absolut toate softurile sunt realizate la sediul central Superchips din Anglia, fiind special individualizate pentru fiecare autovehicul in parte."
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 19:49

ace117 scrie:
rabanne scrie:
Pana una alta pe voi asta va intereseaza, nu inteleg de ce va cramponati atat in dezbateri pro si contra metodelor de masurare ca doar nu mergeti cu cifrele scrise pe masina.


Bravo rabanne, that's the spirit, conteaza ca masina (inclusiv a mea) merge muuult mai tare pe sosea si am castigat atat la accelerare cat si la comportament. :D :D



Normal, din "pacate" unii chiar respecta puterea pe care o specifica, altii o dau doar din motive de marketing si mai ales englezii am observat ca le trag de par rau de tot. Arunca un ochi pe topicul lui Kenzo sa vezi o comparatie interesanta:) Sunt f curios, ai reusit s-o compari cu un alt FR diesel tunat de vreun specialist din vest?;)

viewtopic.php?f=5&t=298&p=48343&hilit=rbn+tuning#p48343
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 19:56

Cum folosesc Bluefin ?
Cu Bluefin nu aveti nevoie de cunostinte mecanice sau tehnice, toata operatiunea se realizeaza de pe scaunul soferului. Doar conectati dispozitivul Bluefin la port-ul de diagnoza al masinii (in acest fel Bluefin se va conecta la calculatorul masinii – ECU), dupa care va instala noile setari pentru imbunatatirea performantelor masinii dvs.
!!! in fine ...... e un chip tunning pe care mi-l fac eu acasa ... super ... m-am scos !!!!!!!!!! :lol:

nu stiu ce sa zic ......
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6434
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 21:41

pe mine ma streseaza rau de tot o chestie....si anume...la motorul meu de 1.4 tdi 70 cp, nu am aflat la ce cuplu voi ajunge....
cel scris de robert scrie 250 N....dar porneste de la motorul de 75 cp cu 195 Nm...al meu are 70 Cp si 125 Nm............

deci....poate cineva sa imi spuna exact caii si cuplu pe care il voi avea?barem in mare..nu cu o exactitate....
mersi mult!...nu de alta dar de la 125 la 250 e imensa diferenta...e dublu...mi-e sa nu im sara in aer amreiajelu ala al meu....
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
robert_p_1979
Mesaje: 25
Membru din: 14 Oct 2008, 11:03
Localitate: Pitesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2009, 21:58

nu nu !!!
1,4 TDI PD 75CP 105CP 195Nm 250Nm
1,4 TDI PD EDC16 90CP 115CP 230Nm 270Nm

avem: 1,4 TDI PD 75CP , care are cuplu de la 195 standard la 250
avem: 1,4 TDI PD EDC16 90CP cu 115CP si are cuplu de 230Nm si cuplu va fi dus la 270Nm
Robert - Leon, 2007 , 1.9 TDI, 105 CP
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 34

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori