Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
 
Avatar utilizator
Andrei
Admin / PR
Mesaje: 4927
Membru din: 05 Oct 2008, 09:27
Localitate: Londra

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

08 Sep 2014, 23:00

V-as ruga foarte mult sa se inceteze cu offtopic-ul aici fiind un topic dedicat lucrurilor tehnice in ceea ce priveste soft-urile, impresii samd.

Multumesc!
SEAT Ibiza 6J SC Limited Edition
 
raoultrifan
Mesaje: 14
Membru din: 27 Iun 2014, 06:23
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

15 Noi 2014, 17:37

Revin mai jos cu ceva "impresii" de dupa resoftarea recent facuta la TCMTurbo:

Se simte ceva in pedala?
Cu siguranta ca da, dar nu mult. Cel mai bine se simte in gama 2.000-3.500 rpm, adica exact acolo unde motorasul asta mic aspirat nu facea fata deloc in trepte superioare, mai ales in rampa.
Acum pot spune ca pot baga a 4-a la 35-40 km/h, respectiva a 5-a la 50-60 km/h fara sa simt motorul ca se chinuie. Bineinteles ca nu recomand la nimeni sa mearga subturat (1.750-2.000 rpm), dar acest "test" l-am facut intentionat si inainte si dupa de resoftare si pot afirma ca motorul este mai flexibil dupa.

Exemplu concret la urcarea dealului de la "Cotul Morii" dintre Sculeni-Iasi, rampa de 10% cu serpentine si lungime de aprox. 1km.
Inainte de resoftare:
- tr. a IV-a, 3.400-3.500 rpm la poalele dealului, pedala capat -> cu greu am ajuns 3.600-3.700 rpm la finalul dealului, dupa care a inceput sa urce normal in ture.
Dupa de resoftare:
- tr. a IV-a, 3.400-3.500 rpm la poalele dealului, pedala capat -> s-a dus lent dar sigur catre 4.100-4.200 rpm spre finele dealului.

VAG-COM SI INJECTIA:
Ce se poate observa din log-urilor facute cu VAG-com cand accelerez?
- | Injection Timing (ms) | Intake Manifold Pressure (mbar) | Engine torque actual (Nm)
Soft original | 18 | 958,2-975,4 | 140-145
Soft TCM-Turbo | 19 | 958,8-991,8 | 145-150
Deci a crescut putin cantitatea de carburant injectat cat si timpii de injectie.

REPRIZE DIN LOG-URILE VAG-COM, 80-120 km/h:
Soft original:
tr. III - IV: 13,02 sec. (schimbat treapta normal, nu sportiv, cu stabilizare turatie/cuplu in 1,93 sec.)
tr. IV: aprox. 14 sec. (test partial exact, cumul din 2 log-uri, intrucat nu am un 80-120 km/h dintr-un singur log)
tr. V: aprox. 22 sec.(test partial exact, cumul din 2 log-uri)

Soft TCM-Turbo:
tr. III - IV: 12,28 sec. (schimbat treapta normal, nu sportiv, cu stabilizare turatie/cuplu in: 1,92 sec.)
tr. IV: 12,88 sec.
tr. V: 20,45 sec.

Interesant este ca, dupa resoftare, timpul pt. 80-120km/h in tr. a IV-a (12,88 sec.) este mai mic decat timpul echivalent la 1.6/105cp stock (13,7 sec.), conform http://www.km77.com/00/volkswagen/2008/golf/p02.asp), deci clar motorul a devenit ceva mai flexibil. In schimb in tr. a V-a timpul pentru 80-120km/h este cu aproape 1 sec. mai mare decat timpul echivalent la 1.6/105cp stock, lucru perfect normal dealtfel.

NOTA 1: In toate cazurile accelerarea de la 80 la 120km/h s-a facut dupa ce am mers constant cu 75-80km/h timp de minim 30 sec., astfel incat masina sa nu beneficieze deloc de inertie. Daca porneam de la 60km/h cu pedala capat si ma opream dupa 120km/h, atunci puteam castiga cam 0,5 sec. pe intervalul 80-120km/h datorita inertiei masinii, deci testul ar fi fost incorect.
NOTA 2: Am preferat sa nu fac filmulete, intrucat timpii filmati cu telefonul mobil sunt mai mici decat timpii reprizelor masurati cu VAG-COM sau cu GPS (vitezometrul arata cu pana la 10km/h mai mult decat in realitate, fractiile de secunda nu se pot calcula corect de pe Youtube etc.).

CONSUM EXTRAURBAN (2 adulti = 170Kg, bagaj putin = 30kg, jante de 16", cauciucurile originale Turanza, presiune 2,5-fata si 2,3-spate):
Inainte de resoftare:
Minim 7l/100km la mers normal spre sportiv, sub 7l/100km la mers normal spre eco (nu mers la consum!).

Dupa resoftare:
Fix 6,73l/100km (43,1l/640km cu benzina Petrom99) facuti pe traseul Iasi-Poiana Brasov si retur, stil de condus normal spre sportiv.
In serpentinele Brasovului si in cele din Poiana am intrat cu tr. a 3-a (3.000-4.000 rpm) si in am iesit cu tr. a II-a pedala capat (5.000-5.500 rpm); depasiri facute cu tr. III/IV cu pedala capat (4.000-5.500rpm), AC pornit doar la dus, deloc menajat masina si deloc mers la consum (in afara de zonele fara vizibilitate in care erau TIR-uri in coloana si nu se putea depasi).
Viteza de croaziera: 120-130kmh
Viteza maxima: 140kmh.
Viteza minima: 50-60kmh.
Sincer, la cum am calcat pedala de acceleratie, nu m-am asteptat sa scot un consum mai mic de 7,5l/100km. Estimez ca dupa resoftare am castigat aproximativ 0,5l/100km in consumul de carburant pe trasee extraurbane.

CONSUM URBAN:
Inainte de resoftare (August-Septembrie, trafic moderat spre normal, temperaturi intre +15C si +25C, ulei CASTROL 5W-30, jante aliaj cu cauciucuri vara):
Consum mediu de 9,65l/100km (mai exact intre 9,45-9,8l/100km, functie de conditiile de trafic si AC) la condus normal spre eco, adica acceleratie calcata progresiv, schimbat trepte intre 2.250-3.750, folosit frana de motor, anticipat trafic etc. (9,2-9,3l/100km daca mergeam "la consum" si 10,5l/100km daca mergeam mai sportiv).
Concret: 550km au fost facuti cu un consum de carburant cuprins intre 52-54l (exclusiv Petrom99 sau echivalent OMV, care au datasheet-uri identice).

Dupa resoftare (Octombrie-Noiembrie, trafic mai aglomerat, temperaturi intre -7C si +12C, ulei Mobil1 5W-40, jante tabla cu cauciucuri iarna):
Acelasi stil de condus de mai sus normal spre eco, dar cu schimbat trepte intre 2.000-3.500 din cauza castigului de cuplu: 9,9l/100km.
Concret: 530km au fost facuti cu 52,5l (Petrom99), in conditiile utilizarii unui ulei de motor mai vascos, a jantelor mai grele, a cauciucurilor de iarna mai grele si mai moi si a temperaturilor matinale de sub 0C (inclusiv motor mers la ralanti pt. dezghetat gheata timp cateva minute cu motorul pornit pe dezaburire, in unele dimineti).

In concluzie, se castiga relativ putina putere cu resoftarea unui motor Otto normal aspirat (spre deosebire de turbo-diesel spre exemplu), dar acei cativa caluti si cuplul motor mai mare rezultat la final fac plimbarea cu masina sa fie mai placuta si mai sigura, iar motorul putin mai flexibil si mai vioi in ture.

Stima,
Raul.
Seat Leon 1P, 2008, white, BXW 1.4 16V, 69KW/94ps/144Nm (resoft by TCM-Turbo).
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7212
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

14 Ian 2015, 18:13

Andrei scrie:
V-as ruga foarte mult sa se inceteze cu offtopic-ul aici fiind un topic dedicat lucrurilor tehnice in ceea ce priveste soft-urile, impresii samd.

Multumesc!


va reamintesc si eu: threadul este unul de schimbat impresii si pareri despre resoftari :wink:
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

15 Ian 2015, 06:41

Se pare ca au disparut ceva impresii interesante legate de subiectul chiptuning.
Chiar eu scrisesem cateva posturi si am avut un schimb de replici interesante cu membrii forumului.
Daca este o chestiune de politica si sunt agreeate doar anumite firme de tuning este corect sa se anunte de la inceput ca sa nu mai rupem tastele degeaba.
Oricum va multumesc pentru gazduire si sper intr-o libertate a exprimarii, chiar si pe tema chiptuningului.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

15 Ian 2015, 08:00

Replicile personale le puteti continua in privat. Pe mine unul nu ma interesau. Topicul asta nu este reclama la RC, pentru ca asta parea sa devina. Daca oferi servicii pe tema asta, citeste regilamentul, contacteza adminii, deschide-ti topic separat si posteaza acolo tot ce ai de postat.
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7212
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

15 Ian 2015, 11:01

tocmai ca sa avem libertate de exprimare si ca sa fie echitabil pentru toata lumea acest thread nu este dedicat unei firmei de chiptuning ci este unul in care schimba pareri membrii care si-au facut asa ceva la masina sau care intentioneaza si sunt interesati. opiniile specialistilor in domeniu sunt acceptate dar nu sub forma de oferte. firmele isi prezinta separat ofertele pe threaduri dedicate dupa acceptul echipei tehnice.
 
Avatar utilizator
Sebastian_RC
Mesaje: 313
Membru din: 30 Dec 2014, 07:42
Localitate: B U C U R E S T I
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

11 Feb 2015, 09:22

Am stat si am citit destul de multe in acest subiect, dar fara pretentia ca am citit chiar totul, am tras cateva concluzii din interiorul acestui fenomen.
Am vazut ca se pune accent pe:
- pret
- cantitate
- calitate
- dinamometru
Cred ca ordinea corecta ar trebuii sa fie putin alta.
O mare parte din oameni judeca simplu chiptuningul, resoftarea sau cum vreti sa-i spuneti.
In mod direct fac o comparatie a preturilor doar dupa listele de preturi si valorile afisate. Un fel de raport cantitate/pret.
Vreau sa fiu foarte sincer si deschis cu voi, pentru ca oricate deservicii imi aduce adevarul acum, pe termen lung este singura solutie viabila mai ales cand esti un tip care vrei sa fi corect cu tine, cand te uiti la tine, dimineata in oglinda sa nu ai ce sa-ti reprosezi.
Listele cu chiptuning la masini sunt aproape scoase din burta valorile. Credeti voi ca exista vreo firma care a facut toate modificarile de acolo si a vazut toate masinile? Daca nu le-a facut pe toate cum stie valorile reale? Daca nu are nici macar un dyno cine credeti ca a inchiriat dyno pentru a masura si dezvolta softuri pentru 1001 modele?
Racing Code, firma pe care o reprezint are o lista de preturi/valori stufoasa insa in mod cert este ceva mai mult decat orientativa, nu am reusit sa avem toate acele modele sa le dezvoltam soft pe dyno, plus ca fiecare masina se comporta altfel cand o resoftezi ... In plus de asta valorile date de producator nu sunt intocmai cele de acolocand le confrunti cu realitatea. Intr-un fel suntem obligati sa mintim pe lista, asta e adevarul si va pot da un exemplu concret de la alta marca, Ford Focus RS de 2.5l si 305hp... nu va spun cat are in mod real de serie dar dupa resoftare ajungem in jurul valorii declarate de producator si asta cu masina pe dyno dezvoltand un soft custom pentru ea. Pe lista scriem ca ii dam 340 de exemplu, pentru ca nu putem scrie ca dupa chiptuning ajunge cat scrie fabrica. Cert este ca ii dam in plus diferenta afisata cu un mic +-. Daca as scrie ca ajunge la 305hp cine ar mai face resoftarea? Castigul este real, valorile nominale nu.
Cum credeti voi ca firme care nu au dyno cunosc valorile, care rezulta dupa modificare? Va spun eu nu le cunosc dar trebuie sa afiseze ceva.
Nici noi la Racing Code nu putem da exact valorile de pe fisa, pot sa fie mai mici sau mai mari, asta in conditiile in care valoriule astea le dicteaza chiar masina in functie de raspunsul ei la modificare. Avand softurile dezvoltate in marea lor parte pe dyno si totul fiind facut in casa, custom stim pe unde batem cu modificarea, iar cand avem modele noi speciale, deosebite avem 100% nevoie de dyno pentru dezvoltare.
Daca nu ai dyno ..., daca nu editezi tu softul... degeaba ai dyno si primesti softurile, degeaba editezi softurile daca nu ai dyno. Clar nu trebuie folosit dyno pentru toate dar macar una din acel model daca nu doua trei trebuiesc trecute pe dyno ca sa ai feedbackul real. Cand tunezi un banal 1.9tdi sau 2.0tdi si ai deja experienta bati destul de aproape de valorile declarate si important este sa nu urmaresti valorile ci buna functionare, noi din acest motiv facem toate softurile custom sa fie croite pe fiecare exemplar in parte.
Fiecare firma care se respecta, care vrea sa fie sserioasa are nevoie de scule, cunostinte si specialisti, orice lipseste din astea e o veriga slaba care se poate rupe tot timplul, de unde scapa ceva.
Daca vreti luam si facem radiografie la fiecare firma de tuning in parte, eventual facem un tabel cu punctaj si vedem ce iese.
Ce vreu sa scot in evidentaeste faptul ca a judeca dupa cantitate/pret e gresit si nu ai datele exacte decat in extrem de putine cazuri, deci te pacalesti. Daca judeci dupa calitate/pret iar e greu pentru ca in ce masura ai pregatirea sa apreciezi calitatea... lumea confunda de multe ori calitatea cu imaginea sau feedbackul, dar nu e asa.
In concluzie e greu sa ai calitatea de client si sa te decizi desi daca iti stabilesti anumite azimuturi si le gasesti insemna ca e ce-ti trebuie tie.
Tuningul este o minune, iar definitia mea este urmatoarea: "Procedeul de ameliorare fina a performantelor." mai nou nu mai e asa de fina cand ai castiguri de 50-100Hp.
Din pacate in jurul acestei minuni activeaza multi importori care in mod direct impusca banul si restul ..., iar din cauza acestora multi se sperie, iar asta pe mine ma afecteaza direct, e piata pentru toata lumea insa nu vreau minciuni si magarii.
In lumea asta a tuningului am vazut multe: minciuni, inselatorii, intrigi, violenta, inscenari subteranul fiind demn de un film politist, din pacate putini ies sa spuna adevarul.
Dyno-Tuning
Reliable + Cheap = Not Fast
Cheap + Fast = Not Reliable
Fast + Reliable = Not Cheap

 
catalinleuca988
Mesaje: 3
Membru din: 04 Ian 2016, 14:38

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

24 Apr 2016, 07:38

Bună ziua, am un seat leon 2004, 1.6,16v, 77kw, cod motor BCB. Am scos catalizatorul și la scurt timp de mers fără el mi a apărut în bord chek engine! Am uit ca prin resoftare se pot anula sondele landa și sa nu mai apară martorul în bord! Poate cineva sa îmi dea o soluție? Va mulțumesc

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

24 Apr 2016, 10:32

Ai electronica Bosch pe masina ta si se pot anula software sondele lambda.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6745
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

24 Apr 2016, 20:28

Poate are MM, nu Bosch.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

24 Apr 2016, 20:31

Catalin pune si tu un print screen din vcds cu grupul engine sa ne dam seama dupa id daca ai Bosch sau nu


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
catalinleuca988
Mesaje: 3
Membru din: 04 Ian 2016, 14:38

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

08 Mai 2016, 08:32

Când o sa ajung la vcds o sa fac o poza și o sa o pun! Mulțumesc mult

Trimis de pe al meu SM-G920F folosind Tapatalk
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori