Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 34
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 11:05

BRU si BXF, motoarele PD de 90 CP sunt detunate din fabrica la aceasta valoare. Ele se pot tuna identic cu motoarele de 105CP.
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 14:40

Adica intre versiunile de 105 cai si 90 cai nu difera absolut nici o piesa si doar parametrii din soft? Imi vine greu sa cred asta, dar nu ma contrazic prea tare pentru ca nu stiu detalii concrete.

Logica imi spune insa ca daca VW a redus puterea motorului de 105 cai la 90 de cai, pentru un consum mai bun si pentru emisii mai scazute ... atunci sigur au facut un cost-savings si la ceva piese din amsamblul transmisie-motor-turbina pentru a putea oferi masina la un pret mai mic decat varianta de 105 cai.

Altfel ar fi fost nevoiti sa vanda masina de 90 de cai la pretul celei de 105 cai pentru a scoate acelasi profit ... si nu stiu cati ar fi cumparat-o.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 15:25

Tu nu iei in calcul ca dezvoltarea unui motor nou ( chiar si de putere mai mica ) este mai scumpa decat o "detunare" din fabrica. La fel si in cazul subansablelor. De ce sa cheltui bani sa dezvolti alt hardware cand ai si solutia "detunarii"? Motoarele noi de la VAG ( cele cu coduri de motor din 4 litere sunt identice hardware, difera doar software-ul ).
1,6 TDI CAYB - 66kw e identic constructiv cu 1,6 TDI CAYC - diferenta o face doar software-ul.
2,0 TDI CBDC - 81kw e identic constructiv cu 2,0 TDI CBDB 103 kw. Imagineaza-ti un 2,0TDI de 110 CP care se tuneaza la 200 CP :yah

da, exista diferente minore intre motoarele de 90 si 105, dar tunerii adevarati scot pana la 155 CP din BXF :-)
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 20:06

Nu vreau sa ma contrazic insa nu cred ca un producator ar scoate variante ale aceluiasi acelasi motor cu mai multi cai sau mai putini cai ... schimband doar softul. De exemplu acest 2.0 TDI de care zici, intre varianta de 110 cai, cea de 140 de cai si cea de 170 cai sunt sigur ca exista multe diferente hardware si nu este doar soft (nu stiu exact codul pieselor ca sa dau exemplu). Cel de 170 de cai il poti tuna doar din soft cu un simplu stage 1 la 210 cai sa zicem. Sigur ca si cel de 110 cai il poti tuna tot la 210 cai, dar va trebui sa schimbi toate piesele care sunt diferite intre cel de 110 cai si cel de 170 cai. La fel cu motorul de 1.9 TDi si variantele de 101 cai, 115 cai si 130 cai - toate au si diferente hardware intre ele (turbina, intercoller, injectoare etc).

La om i s-a spus ca doar din soft (fara nimic hardware) ajunge la 145 cai, lucru care eu nu-l cred si este parerea mea, daca este voie sa ai una. :)
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 20:14

Motorul de 110 si 140 CP sunt identic constructive, daca nu ma crezi intreaba la orice reprezentanta VAG. Nu am spus nimic de cel de 170, acolo vorbim in primul rand de alta turbina. Nu trebuie sa schimbi nimic la motorul de 110 CP ca sa scoti aceleasi cifre ca din cel de 140 CP. Inca o data, vorbim de CBDC si CBDB.

Referitor la 90 si 105 CP, detin pe G5 ambele motorizari si crede-ma ca logurile dupa tuning arata identic si masinile se pot tuna la fel. Daca platesti tu testul dyno, cu multa placere fac un drum de BUcuresti saptamana viitoare sa iti arata cat scoate un BXF stock si tunat. Vorbim doar de soft si iti garantez ca cifrele obtinute vor fi peste 150 CP ( aprox 155 CP ).
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 20:26

Considerand toate subansamblele turbina-intercooler-admisie-motor-transmisie-etc trebuie sa existe niste diferente. Probabil ca poti lua 2 motoare 2.0 TDI, unul de 110 cai si unul de 140 cai ... si le poti tuna pe amandoua doar din soft la 170 cai... insa nu cred ca fiabilitatea va fi aceiasi la ambele motoare (poate cel de 110 cai nu are un ambraiaj la fel de rezistent sau orice alta diferenta intre ele care va cauza celui de 110 cai sa-i pice piese mai rapid dupa remaparea la 170 de cai).

Poate sa vina si inginerul sef de la VW care a proiectat motoarele de 2.0 TDI sau inventatorul chiptuning-ului ... si sa-mi spuna ca variantele de 110 cai si 140 cai sunt identice, pentru ca eu nu-i cred. :) Sper ca intelegi atunci de ce discutia asta o sa se incheie aici din punctul meu de vedere, mi se pare ca-mi sfideaza inteligenta. :)
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 20:32

Nu vrei sa ma contrazici, recunosti ca nu stii despre ce vorbesc dar totusi consideri ca inteligenta ta este sfidata. Cool !

 
sandman
Mesaje: 1139
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 21:16

salutari!
stie cineva: se poate face resoftare la motorul 1.4tsi? ca am auzit ca este anti-tuning si ca inca incearca sa il sparga(la modelele de 125cp, adica de pe seat si audi). ajunge pe la 150cp, ceea ce nu ar fi rau :D
Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011 -AICI
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 21:30

vezi revo oradea :bounce:
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Apr 2011, 21:32

se face si daca are antituning.
 
Dorulakis
Mesaje: 35
Membru din: 16 Sep 2009, 10:23
Localitate: Timisoara, Cluj[mai rar]
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

28 Apr 2011, 14:57

In the end mi-am pus REVO...de simtit se simte bine rau, acum nu stiu castigul exact de cai, in timisoara nu este dyno, si sincer nu prea sunt interesat de dyno, mai mult de feeling. Si daaa, se simte.
Dupa spusele tipului de la revo, ar trebui sa am 145 de cai dupa resoftare. Tinand cont ca din fabrica a venit cu 90....ce sa va zic decat ca diferenta e mare, foarte mare.
Urmeaza sa vad cat ma tine "hardware'ul" :).
Leon 1p 1.9/90cp + revo, facelift, alb, preference
doru_cu_motoru@y
Jante tabla, 0 imbunatatiri, in asteptare de tatuaje
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

29 Apr 2011, 01:14

Oricum ca sa vezi cresterea exacta de putere ar fi trebuit sa-i faci un dyno inainte si dupa remapare. Daca faci numai la final, nu este litera de lege. :)

Felicitari in schimb pentru alegerea tuner-ului, poti sta linistit din acest punct de vedere.

PS: Cred ca ar trebui sa se updateze descrierile pe toate site-urile de tuning din Romania, unde se scrie la general si se mentioneaza ca la un stage 1 pentru motoarele turbo se obtine o putere cu 20-25% mai mare fata de cea stock. Ar trebui sa scrie 20-60%, depinzand de motor. :D
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

10 Sep 2011, 00:49

Pentru cine este interesat (eu tot sper sa mai apara 2.0 TSI-uri pe forum, momentan sunt doar doua), asa arata un grafic dyno pentru Leon FR 2.0 TSI DSG Revo Stage 1 (doar soft) - puterea/cuplul la motor si puterea/cuplul la roata cu benzina OMV MaxMotion 100. Masina a fost masurata astazi, dupa aproximativ 8.000 km de cand a fost remapata.

Sunt multumit de soft si de ce a reusit VW sa faca cu TSI-ul, avand in vedere ca puterea/cuplul au valori care la Leon FR 2.0 TFSI (pre-facelift) se obtineau abia la Stage 2+ (admisie, evacuare si pompa de benzina).

Imagine

Nu e rau pentru o masina la care producatorul declara 210 HP si 280 Nm la motor.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
adi_repulse
Mesaje: 587
Membru din: 06 Iun 2011, 17:35
Localitate: Timisoara
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

11 Sep 2011, 16:56

Dorulakis scrie:
In the end mi-am pus REVO...de simtit se simte bine rau, acum nu stiu castigul exact de cai, in timisoara nu este dyno, si sincer nu prea sunt interesat de dyno, mai mult de feeling. Si daaa, se simte.
Dupa spusele tipului de la revo, ar trebui sa am 145 de cai dupa resoftare. Tinand cont ca din fabrica a venit cu 90....ce sa va zic decat ca diferenta e mare, foarte mare.
Urmeaza sa vad cat ma tine "hardware'ul" :).



na... acelasi motor... doar cu 105 BHP tot in 145 il duce REVO
i`ai intrebat daca sunt ceva diferente intre cel de 90 si 105?
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

19 Sep 2011, 13:45

Daca e Stage 1...e un pic cam "sus" 145CP din 90...Realist cred ca este un 135CP. Pe dyno se poate vedea cel mai bine, cu toate ca intr-adevar nu valorile conteaza cat senzatia de dupa
Seat Leon 1P 1.9TDI
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 34

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator