Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

05 Ian 2011, 21:48

cowboy scrie:
Uite, un exemplu aici ar fi Revo, care sunt concentrati doar pe VAG si pe VAG nu cred ca-i bate nimeni, dar si pretul e pe masura. Pe piata noastra eu consider ca cel mai bun raport calitate-pret pe majoritatea brandurilor il ofera RBN.

Pe alt forum am vazut ca ai trecut la Revo. Ce ne poti spune ca si impresii despre noua remapare?
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 01:20

Fapte nu vorbe:

Se da una bucata Seat Leon 1,9 TDI 105 CP
Grafic Dyno cu softul standard si inca 2 softuri ( unul de provenienta autohtona si unul de "ïmport" )
Care dintre cele 2 versiuni de software v-ar placea mai mult pe masina voastra? Test 4 sau test 1?
Care credeti ca este cel mai bun pentru everyday driving? dar cel care afecteaza cel mai putin fiabilitatea masinii ?

Imagine

Daca doriti sa facem acelasi experiment cu softuri de la toti producatorii locali, eu unul pun la bataie un Golf V pentru care am deja soft de la Revo, TCM si Kiss Lorand. Daca adaugam in ecuatie si Dimsport si RBN eu spun ca iese ceva interesant. Ce ziceti ?
Putem face aceeasi comparatie si pe o Skoda Octavia Tour 1,9 TDI 101 CP daca se doreste ( am deja fisierele de la aceeasi tuneri de mai sus ).
 
Avatar utilizator
swat cat
Mesaje: 187
Membru din: 10 Mai 2009, 17:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 08:23

totu depinde de presiunea din turbo... turbina este cea mai predispusa sa pice
tel. 0745188592
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 8348
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bxl/B

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 08:34

AMC scrie:
Fapte nu vorbe:
Daca doriti sa facem acelasi experiment cu softuri de la toti producatorii locali, eu unul pun la bataie un Golf V pentru care am deja soft de la Revo, TCM si Kiss Lorand. Daca adaugam in ecuatie si Dimsport si RBN eu spun ca iese ceva interesant. Ce ziceti ?
Putem face aceeasi comparatie si pe o Skoda Octavia Tour 1,9 TDI 101 CP daca se doreste ( am deja fisierele de la aceeasi tuneri de mai sus ).


Ar fi interesant sa vedem si graficele de la Octavia (AXR) :hi
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 09:28

Boost 1 bar pe stock si maxim 1,2 bari pe softul de 157 CP.
Care dintre cele 2 softuri vi se pare mai bun ?
 
Avatar utilizator
andrei.27kim
Mesaje: 2488
Membru din: 27 Mai 2008, 20:06
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 09:43

si eu as fi curios sa vad grficele pt Octavia cu motorul axr daca se poate
Actual: '16 LEON 5F X-Perience 1.8 tsi DSG Navada White
'04 Ibiza 6L1 Aqua Green 1.2 12V AZQ
Ex: '08 LEON 1P1 Chrono Yellow 2.0 Tdi FR
'07 Cordoba 6L2 Blue Mar 1.9 Tdi AXR – the auto emotion sedan
 
Avatar utilizator
Andrei_AMC
Mesaje: 35
Membru din: 29 Noi 2009, 13:48
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 10:02

Nu am grafice cu AXR-ul, dar daca facem experimentul vor fi :-)

 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 11:25

@volvol: Da, am trecut la Revo dar nu pt ca as fi avut vreo problema din cauza softul anterior. Pur si simplu am mers cu o alta masina cu motor similar cu al meu care avea Revo si mi s-a parut ca Revo mi se potriveste mai bine. Softurile sunt gandite diferit. Fiecare are particularitatile si plusurile sale.
@AMC: graficul pus de tine e chiar cel facut cu masina mea nu-i asa? Intr-adevar initial astea au fost setarile 157.6CP si 355nM pt ca softul nu a fost Revo Performance-ul Standard (Stage 1) ci unul un pic custom. Ulterior odata cu achizitionarea SPS-ului am decis sa raman totusi pe setarile Revo Performance standard. Am pus-o din nou pe dyno cu setarile Stage 1 standard si acum are 150.4CP@3593 rpm si 345.3nM@2483 rpm (grafic atasat)

Imagine
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 14:41

cowboy scrie:
Da, am trecut la Revo dar nu pt ca as fi avut vreo problema din cauza softul anterior. Pur si simplu am mers cu o alta masina cu motor similar cu al meu care avea Revo si mi s-a parut ca Revo mi se potriveste mai bine. Softurile sunt gandite diferit. Fiecare are particularitatile si plusurile sale.

Nici nu ma asteptam sa scri altceva, avand in vedere ca mereu "ti se potriveste cel mai bine soft-ul pe care il ai la momentul X", indiferent ca este TCM, RBN sau Revo.

Nu vreau sa fiu rautacios, insa pur si simplu ma amuza felul in care ii lingusesti pe cei la care ai TU facuta remaparea la momentul cand postezi un mesaj. Mai jos este o parte dintr-un mesaj scris de tine cu 7-8 luni in urma, portiunea cu "nu m-as duce in alta parte" imi place cel mai mult pentru ca ai respectat-o 100% (schimband doar 2 tuneri de atunci). :lol:

Citat: "Eu sunt la a doua masina resoftata de el, urmeaza foarte curand a treia din familie si nu m-as duce in alta parte pentru simplul fapt ca ceea ce face el si cum face imi inspira incredere!"
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 21:05

Si pe mine ma amuza cum tragi tu concluzii...Cumva m-am referit de fiecare data la aceeiasi masina? Iti spun eu ca NU. Am in familie 4 masini diferite toate resoftate si despre toate am vorbit pe forumuri: una la TCM, alte doua la RBN si una mai nou la Revo (si da, asta e singura care a avut un alt soft inainte de Revo). Daca vrei sa le vezi pe toate 4 "live" esti invitatul meu; poti sa le faci si poze daca vrei ;). Si la urma urmei chiar daca as fi vorbit de una singura consider ca pot sa experimentez cat vreau pe banii mei fara sa dau explicatii nimanui nu crezi?. M-ai auzit pe mine vreodata vorbind de rau vreun tunner? NU! Nu am facut altceva decat a le aprecia munca si rezultatele la momentul respectiv...ceea ce pt tine vad ca se numeste "lingusala". Da, am fost si sunt multumit de colaborarea cu ei de fiecare data. Ma intereseaza prea putin ce crezi tu atata timp cat eu sunt in relatii bune cu toti . Daca te intrebi de ce nu am mers pe acelasi tunner pt toate masinile? Pai si aici e foarte simplu: pt ca un tunner nu poate face toate tipurile de motoare la fel de bine (sau pe unele nu le face deloc) fiecare fiind mai bun pe o anumit segment. Asa ca pt fiecare masina am mers pe varianta de tunner pe care am considerat-o eu cea mai buna pt masina respectiva. Iar daca pe viitor o sa consider ca e loc si de mai mult, fi convins ca o sa continui in a experimenta si in a le multumi in acelasi timp de fiecare data tunerilor pentru colaborare.
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
ionutblv
BLV SCENTS
Mesaje: 4329
Membru din: 02 Iun 2009, 11:54
Localitate: iasi
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 21:10

Baieti, dar ce aveti de impartit? :shock:
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Ian 2011, 21:20

ionutblv scrie:
Baieti, dar ce aveti de impartit? :shock:

Chiar nimic, ne face placere sa ne amuzam reciproc. :)
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
swat cat
Mesaje: 187
Membru din: 10 Mai 2009, 17:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

07 Ian 2011, 08:50

si revenind la subiect.... cu 1.2 bari nu cred ca ies 160 de cai. dar conteaza si unde faci dyno... si conteaza si puterea intiala care la majoritatea vag-urilor e mai mare cu 5% fata de ce scrie in talon
tel. 0745188592
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

07 Ian 2011, 09:48

Puterea stock la masina respectiva era de 117CP. Dyno a fost facut la Exelixis.
Acum masina e setata pe 150 CP si sincer nu stiu cu ce presiune merge acum
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

07 Ian 2011, 10:11

swat cat scrie:
si revenind la subiect.... cu 1.2 bari nu cred ca ies 160 de cai. dar conteaza si unde faci dyno... si conteaza si puterea intiala care la majoritatea vag-urilor e mai mare cu 5% fata de ce scrie in talon

La dyno puterea este calculata din valoarea cuplului masurat. Ma gandesc ca un dyno nu poate fi la fel de precis ca si sutele/miile de masuratori/teste pe care le face producatorul in timpul dezvoltarii unui motor.

Eu cand ma uit la un grafic dyno, fac diferenta intre puterea maxima rezultata dupa tuning si puterea maxima stock. Aceasta diferenta o adaug la puterea declarata de producator si pentru mine aceasta va fi valoarea reala de putere rezultata dupa tuning (la anumite turatii aceasta diferenta poate fi mai mare sau mai mica decat diferenta intre valorile maxime). Ideal ar fi ca cele 2 teste sa fie facute succesiv, cu aceleasi setari pe dyno si in aceleasi conditii de temperatura/combustibil.

Sunt prea multe variabile (cum se seteaza dyno, temperatura, combustibil etc) pentru a avea 100% incredere intr-un grafic dyno. Se fac probabil si "magarii" (aditivi in combustibili, configurari temporare ale parametrilor de boost etc) pentru a se obtine valori de putere/cuplu cat mai ridicate - cu scop de marketing. Eu nu pot sa am prea mare incredere intr-un tuner (oricare ar fi el) atunci cand declara ca dupa resoftare vei avea XXX cai - mai ales cand vad ca la masuratoarea lor masina stock a scos cu YY cai mai multi decat au fost declarati de producator. Iti scrie mare ca la prost ca obti o crestere de ZZ cai, pentru ca calculeaza facand diferenta intre puterea maxima rezultata dupa tuning si puterea declarata de producator (dar care este mai mica decat ce au masurat stock pe dyno). Masina mea poate nu este 100% identica cu cea masurata, poate a mea scoate mai putini cai stock si atunci dupa remapare nu voi ajunge la XXX cai (cat declara tunerul).

Am vazut tuneri care nici nu afiseaza puterea maxima stock masurata, doar vezi tu ochiometric pe grafic ca trece de cea declarata de producator. In schimb am vazut tuneri care afiseaza puterea maxima stock masurata, dar nu iti calculeaza ei diferenta ... insa daca te duce capul o poti face tu. Sau am vazut si tuneri care raporteaza o asa numita crestere medie de putere (calculata pe toata plaja de turatii) si mi se pare mult mai cinstit asa. Valorile medii raportate sunt mai mici decat valorile maxime raportate de alti tuneri ... insa mi se par mult mai corecti si nu incearca sa induca in eroare clientul (cei drept, numai in tarile nordice am vazut asa ceva - nu degeaba se spune ca acolo sunt cei mai civilizati oameni din Europa).

Nu vreau sa fiu rautacios, insa multi clienti nu studiaza aceste aspecte in detaliu si gandesc ca primordiala este o crestere cat mai mare de putere. Cu cat se obtin mai multi cai, cu atat mai bun tunerul si nici macar nu conteaza cu arata cuplul pe grafic. Pai si atunci tu ca si companie nu trebuie sa faci o astfel de strategie de marketing ca sa-i atragi si pe posesorii de masini si in acelasi timp pe posesorii unui IQ din 2 cifre? Mai urmeaza sa-si promoveze produsele si la teleshopping. :lol:
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator