Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 09:46

volvol scrie:
Cred ca primul lucru pentru cineva care vrea sa-si faca un mic/mare tuning la masina este sa caute pe google si ajunge la site-ul RBN tuning, care cred eu ca ar putea fi MULT imbunatatit cu: informatii despre tuning, proiecte + poze, mapari disponibile, preturi, explicatii, grafice dyno, accesorii tuning etc.


Lasand gluma la o parte, toate acestea se gasesc pe site-ul RBN, mai ales pe sectiunea de forum :roll
Pe de alta parte sunt multe alte firme de chiptuning de pe la noi care care au niste site-uri "smechere" (multe din ele fiind de fapt dealeri ai unor firme de chiptuning) si ale caror softuri nu se compara nici pe departe cu ceea ce ofera RBN. Acum..pe noi pe aici ne intereseaza softul pt. motor nu softul de pe site (care mie unul mi se pare chiar ok). Cred ca sunt deja destule firme care ne iau ochii cu siteuri "bling-bling" si calitate indoielnica. Nu mai avem nevoie de inca una...
Vorbesc asta din prisma unuia care a beneficiat de softuri de la una din firmele care au un marketing foarte bine pus la punct si ulterior am ajuns la RBN pt a-mi face alte softuri de care acum sunt multumit.
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 10:54

cowboy scrie:
Lasand gluma la o parte, toate acestea se gasesc pe site-ul RBN, mai ales pe sectiunea de forum :roll

Bravo, te rog sa-mi dai si mie link-ul de la graficul dyno pentru motorul tau, sau pentru motorul meu (in ambele variante de transmisie: automata si manuala ... si cu combustibil cu cifra octanica diferita: 95, 98, 100) ... ca eu nu am stiut sa folosesc site-ul/forumul si nu le-am gasit.

De asemenea, toate explicatile pe care Rabane le ofera aici ca sa se "apere" (despre ce inseamna tuning-ul si cum se face), nu vad de ce nu ar putea fi cuprinse intr-o sectiune speciala pe site. Informatile care sunt acuma pe site sunt foarte pe scurt: "faceti-va chip-tuning ca merge mai bine motorul iarna, consuma mai putin si nu ii scade fiabilitatea."

Pentru mine atata timp cat din click-uri nu gasesc toate informatile de care am nevoie pentru a ma hotara sa fac un chip-tuning (pret, grafic dyno, piese hardware optionale, recomandari de intretinere dupa chip-tuning etc) ... site-ul este slabutz. Si cred ca sunt oameni care gandesc si ca tine, dar si ca mine. Oricum, daca este atat de tare firma, atunci nu vad ce ii impiedica sa realizeze si un site calumea cu banii de pe o remapare. Este timpul sa avem si la noi o firma de tuning care este meseriasa si in marketing si in ce face.

Nu cred ca trebuia sa sari in halul asta doar pentru ca tu ai fost atras in prealabil de alte site-uri mai colorate si ai experiente neplacute cu ele. Poate daca avea si RBN un site la fel "colorat", atunci ai fi mers la ei din prima si nu ai fi fost nevoit sa lasi alte firme sa faca experimente pe masina ta. Nu ai facut decat sa intaresti ce am spus eu, este nevoie de un site mai modern ... si nu, nu lucrez in domeniu web si nici nu ma ofer sa-l upgradez eu contra cost. :glasses Este doar pararea unui pasionat de fenomen si dezamagit de cum isi prezinta afacerea firmele de tuning din Romania (pe forum-uri in posturi repetitive si pe la coltul strazii) - la ultima fraza vorbesc in general, nu de RBN in special.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 11:27

Daca e sa despicam firul in 4, multe aspecte devin discutabile. Iti dai seama ca nu are cum sa puna grafice dyno cu absolut toate masinile pe care le modifica din varii motive: 1. nu are stand dyno in curte; 2. chiar daca ar avea poate unii clienti nu vor sa faca dyno, etc. Totusi pe forum-ul de pe site-ul RBN Tuning sunt puse cateva grafice dyno destul de relevante. Omul are acolo cateva grafice cu cateva motoare reprezentative de pe la noi cum ar fi de exemplu 1.9TDI PD , sau 1.5 DCi sau 2.0 TFSI, sau 2.0 TDI. Oamenii isi pot face o impresie din ceea ce vad pe acolo. Crezi ca lui nu i-ar conveni sa aiba grafice dyno de la toti clientii lui pe care sa le poata atasa? Dar treaba asta nu depinde doar de el..Sunt unii care de exemplu chiar nu vor sa se stie de ce putere au masinile lor. Cand am facut eu testul dyno a trebuit sa astept 2 ore pe afara pt ca era unu cu un Audi care nu vroia sa fie nimeni pe langa masina lui cand i-a facut testul..Oameni si oameni
Mai jos ai linkul cu graficul dyno pt motorul meu (de pe site-ul RBN):
http://www.rbn-tuning.ro/forum/index.php?topic=125.0

Din punctul meu de vedere site-ul oferta toate informatiile de baza pentru chiptuning-ul standard. Mai departe nu se pot pune informatii atat de detaliate precum spui tu pt ca acolo deja intram pe teritoriul "custom" unde depinde de fiecare masina in parte, de ce vrea proprietarul, etc., deci e vorba de proiecte care se discuta cu omul de la caz la caz, iar discutiile astea se fac face to face sau telefonic nu pot fi incarcate in permanenta pe site si nici nu cred ca ar dori sa faca asta ca doar e munca lui si trebuie sa pastreze si o oarecare discretie.

Poate ca RBN nu are cel mai tare site din domeniu insa acolo pe site e un element important: numarul de telefon pe care daca-l apelezi esti lamurit imediat de ce se poate face cu masina ta. Si mai e ceva (si n-o spun asta cu vreo tenta de aroganta): RBN este mai mult pt cunoscatori, nu sunt orientati neaparat catre tuningul de volum, iar mie sincer imi place treaba asta la ei pt ca ii face sa fie diferiti de restul...
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
ghost
Mesaje: 267
Membru din: 16 Sep 2009, 14:49

Re: Re:

30 Noi 2010, 11:43

Multumesc mult de raspuns,am inteles tot ce mi-ai spus!.Esti profi! Felicitari!
Inca o data multumesc !,Bafta! :hi



rabanne scrie:
Orice producator de masini trebuie sa-ti ofere o garantie asupra masinii, daca in urma utilizarii survine o avarie ei o platesc si o remediaza. Insa ca ei sa limiteze aceste cheltuieli cu remedierea avariilor trebuie sa caute sa ofere un model situat la limita cea mai de jos a stresului, pentru ca nu toti soferii inteleg ce inseamna sa ai grija de o masina. Si atunci se lanseaza modele care din punct de vedere ingineresc sunt extrem de sigure insa fiind la limita de jos a stresului evident ca ramane o marja pe care tunerii o fructifica. In contextul in care un tuning este facut corect motorul nu are de ce sa sufere. Eu la RBN, pentru dezvoltarea unui model anume, folosesc in permanenta doua masini identice, una o modificam succesiv, cealalta ramane stock. Se fac teste cu ambele modele si se logheaza in paralel parametri la ambele masini. In momentul in care la masina modificata nu se mai pot pastra parametri modelului stock (temperatura in admisie, temperatura in evacuare, raport amestec etc.) dupa modificari succesive, se revine la versiunea anterioara care se incadra in regimul de fabrica si acel soft va fi comercializat pe piata. Este destul de simplu cand explicatia se ofera corect:) BOV-ul nu face neaaparat bine unui motor, este mai degraba un trend, nicidecum ceva ce aduce o imbunatatire. Orice motor turbo pe benzina este dotat cu Diverter valve, o supapa de recirculare care atunci cand se inchide clapeta de admisie, suprapresiunea creeata intre clapeta de admisie si axul compresor al turbinei, se deschide pentru a scadea presiunea pe aceasta sectiune a admisiei si pentru a lasa in continuare turbina sa se roteasca fara tensiune. Aerul eliminat prin diverter valve este redirectionat din nou in traseul de admisie situat inaintea partii compresor a turbinei pentru a nu dislocui aceasta cantitate de aer si pentru a nu face zgomot. BOV-ul spre deosebire de Diverter valve scoate aerul in atmosfera (afara) si produce acel zgomot despre care vorbeai. Cu alte cuvinte ambele fac acelasi lucru , zgomotul fiind diferenta intre ele. La motoarele diesel este total inutil, motorul diesel nu genereaza vacum pentru a deschide supapa de la BOV iar la modelele cu geometrie variabila scaderea presiunii pe admisie este instantanee pentru ca in momentul in care geometria se inchide turbina inceteaza sa mai faca vreun fel de presiune si este incetinita de pozitia negativa a paletelor de la geometrie.
Seat Leon FR 180 CP MTM
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 11:52

Si mai e ceva de spus unde iti dau perfecta dreptate: si eu initial m-am lasat influentat de marketingul foarte bine pus la punct al altora, si ulterior am fost dezamagit de rezultat. Deci, vezi tu...si cumulul asta de multe informatii poate fi cu 2 taisuri pt ca degeaba iti da unul informatii cu carul care mai de care mai atractive, daca in final ajungi sa fi dezamagit de rezultatul concret...Asa ca mai bine unul care vorbeste mai mult prin fapte :cheers
Oricum opinia mea e ca nu exista un tuner care sa fie cel mai bun pe absolut toate marcile de masini. Unii sunt foarte buni pe anumita marca (sau marci) dar nu la fel de buni pe altele, iar altii viceversa. Depinde pe ce marci se concentreaza ei mai mult. Uite, un exemplu aici ar fi Revo, care sunt concentrati doar pe VAG si pe VAG nu cred ca-i bate nimeni, dar si pretul e pe masura. Pe piata noastra eu consider ca cel mai bun raport calitate-pret pe majoritatea brandurilor il ofera RBN.
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 14:03

Cowboy, felicitari pentru analiza si pentru subiectivitate. Putini sunt in Romania cei care stiu foarte in detaliu cum sta treaba cu resoftarile, poate se pot numara pe degetele unei singure maini. Ce mi-e clar mie, este ca RBN e unul dintre ei, e bun in ceea ce face, e foarte bine documentat si inregistreaza rezultate foarte bune cu masinile pregatite.
La VAG diesel, e locul I in topul meu (top care are in vedere minimum stage 2 diesel).
http://www.car-setup.com Car Setup Romania
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 14:09

In momentul in care vinzi foarte mult iti permiti preturi de vanzare mai mici pentru ca le compensezi prin volum, pentru ca te sustine calitatea si garanteaza revenirea clientilor. Atunci cand ai o retea stufoasa iar produsul sau serviciul trece prin mai multe maini, pentru a putea oferi discount-uri succesive, astfel ca toti sa castige ceva, pleci de la un pret de baza mai mare, iar marimea lui este determinata de largimea canalului de distributie. Exista intr-adevar marketing de imagine care poate deveni foarte agresiv si persuasiv pentru multi si marketing de calitate, care este o varianta subterana mult mai stabila insa. Reflecteaza la treaba asta:)
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595

 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 15:09

La RBN functioneaza exact acea parte de marketing care conteaza de fapt. Cea a rezultatului concret. Eu spre exemplu..stii foarte bine ca am resoftat inititial masinile in alta parte (pe ambele s-au incercat 2 variante de softuri fara sa-mi placa niciuna) si ulterior cand am venit cu prima dintre ele la tine eram cam dezamagit, insa dupa ce mi-ai facut-o tu pe prima si am vazut diferenta imediat am venit si cu a doua.
A, si inca ceva care mi-a placut si chiar vreo s-o relatez: se stie ca multe TDI-uri au probleme cu pornirea la cald, iar aceasta chestiune se rezolva din soft. In partea cealalta unde am resoftat initial, pt aceasta operatiune de regalre a pornirii la cald mi se mai cereau alti 300 ron (desi tocmai facusem soft la ei). In plus pt ascunderea softului, la fel, mi s-au cerut alti 300 ron, desi eram deja la a 3-a masina resoftata acolo! In schimb la RBN mi s-au facut ambele aceste operatiuni (reglarea pornirii la cald si ascunderea softului) in costul initial al softului fara sa mi se perceapa nimci in plus! Si astea au fost facute din propria initiativa a lui Marius pt ca eu nu cerusem nici una nici cealalta. Pur si simplu a zis el: "daca tot suntem aici hai sa-i reglez si pornirea la cald ca mai devreme sau mai tarziu tot o sa inceata sa-ti faca figuri" (el habar nu avea la acel moment ca eu deja aveam probleme cu asta!). Pentru mine lucruri de genul asa, omenesti, conteaza mai mult decat orice site bine pus la punct...
Si ar mai fi un aspect de mentionat in ce priveste RBN Tuning: cred ca sunt de departe cei mai tari pe partea de softuri "custom made" care vin in urma diverselor modificari hardware. Un exemplu in acest sens e Fiatul ala diesel al lui Iulius din care a facut o adevarata racheta.
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 15:24

Va agitati degeaba, eu nu am zis ca RBN sunt sau nu sunt cei mai tari in domeniu de remapari si nu fac clasamente de firme aici. Am facut o observatie din punctul de vedere al cuiva care urmareste fenomenul, ca nu stau foarte bine la prezentarea produselor (cam la fel de slabutz ca si multe alte firme de tuning de pe la noi)...mai ales ca vad ca toata lumea ii lauda si ma gandesc ca atunci au ce prezenta.

De ce sa-i gasesti pe net, sa-ti bagi produsul in cosul virtual, sa-l platesti si sa-ti vina in posta dispozitivul ca apoi sa-ti faci remaparea singur (dupa ce in prealabil te-au convins explicatile si graficele de pe site)...cand poti sa afli de RBN de la un prieten care are un prieten care are un prieten si apoi sa suni la telefonul de intrebari, sa-ti faci o programare, sa te duci tot drumul cu neincredere...iar in final sa fi multumit si sa constati ca ti-ai facut griji degeba. E mult mai faina senzatia ca te-ai descurat prin "cunostinte" si ai rezolvat-o de o resoftare. :lol:

rabanne scrie:
Exista intr-adevar marketing de imagine care poate deveni foarte agresiv si persuasiv pentru multi si marketing de calitate, care este o varianta subterana mult mai stabila insa. Reflecteaza la treaba asta:)

Am reflectat si cred in continuare ca a avea un site bun care sa prezinte produsele firmei inseamna mai multi clienti si o mai mare incredere a unor posibili clienti in RBN. Acuma daca voi aveti si asa destui clienti si treaba merge bine din vorba in vorba, chiar nu are rost sa investiti cateva sute de euro in crearea unui site care sa fie actualizat in permanenta cu informatii/stiri. Pana la urma, tot la voi ajung dupa cateva experiente nereusite cei care isi fac resoftare (vezi cazul colegului cowboy)...ce rost are atunci sa misti un deget. :lol:

Eu unul nu mi-as face chip-tuning undeva (poate gresesc, dar nu-mi fac) unde cand cer grafic-ul dyno pentru masina mea, primesc link de pe imageshack. :lol: Cu atat mai mult ca te pricepi la ceea ce faci...daca mai iti si prezintim"marfa" intr-un mod atractiv, nu poti decat sa ai mai multe beneficii si tu si clientii.

Poate sunt prea pretentios si imi doresc sa fie toate site-urile in genul celui de la ABT, unde poti sa-ti configurezi masina, poti vedea grafice dyno, poti vedea recomandarile tuner-ului pentru intretinerea masinii dupa resoftare etc. Poate nu este exemplul cel mai potrivit pentru ca ei sunt la alt nivel, preturile sunt mai mari, primesc masini pe care efectueaza teste de fiabilitate si producatorul recunoaste garantia daca resoftarile au fost facute la ei...dar asta nu inseamna ca nu se poate face ceva frumos si la noi. Din pacate asta este pacatul originar pe meleagurile patriei, noi nici cand avem cu ce ne lauda nu stim sa ne vindem si altii sunt in stare sa impacheteze gogosi si sa le vanda pe bani frumosi.

Eu sunt convins ca si site-ul RBN se va modifica pe viitor, pe masura ce se extinde fenomenul si va creste concurenta. Revin cu mesaj peste ceva timp...pana atunci mi-am spus pasul si inchei discutia aici. :lol:

Va salut.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 151
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 15:54

volvol scrie:
Poate sunt prea pretentios si imi doresc sa fie toate site-urile in genul celui de la ABT, unde poti sa-ti configurezi masina, poti vedea grafice dyno, poti vedea recomandarile tuner-ului pentru intretinerea masinii dupa resoftare etc. Poate nu este exemplul cel mai potrivit pentru ca ei sunt la alt nivel, preturile sunt mai mari, primesc masini pe care efectueaza teste de fiabilitate si producatorul recunoaste garantia daca resoftarile au fost facute la ei...

Pai tocmai asta e ideea si aici :) Nu numai la RBN, dar cam la orice firma de tuning consacrata de la noi iti poti configura masina cum vrei tu discutatnd cu tunerul, ti se pot prezenta grafice dyno cu realizari similare, primesti sfaturi in ce priveste intretinerea si exploatarea masinii dupa resoftare. Astea chiar sunt niste elemente de baza pe care toti le fac . Indiferent ca se numesc RBN, TCM, SKN, ABT, Revo sau Superchips.
Sa stii ca marea majoritate a numelor mari care sunt prezente pe la noi sunt doar dealeri de soft ai firmelor respective nu si dezvoltatori cu acte in regula. Dezvoltatori romani de soft sunt oameni precum Marius Dinica (RBN) sau Dragos Voinea (TCM). Oamenii acestia concep softuri si le vand ei catre altii nu invers. Pentru noi, ca romani ar trebui sa fie o mandrie ca ingineri de-ai nostri vand softuri strainilor si sa incurajam treaba asta. Eu chiar am ramas impresionat sa vad ca pe forumuri din afara se discuta despre RBN Tuning...
Oricum, e foarte bine ca doresti sa te informezi plecand de la zero pentru ca asa e intr-adevar cel mai sanatos. Iar rolul discutiilor intre noi aici isi are acelasi scop.
Iar legat de pasajul subliniat in citatul de mai sus, iti spun cu certitudine de 100% ca in Romania nici un importator / dealer de masini nu accepta pentru pastrarea garantiei nici un soft in afara de cel original. Niciunul! Indiferent cat de mare e numele firmei respective si cata faima ar avea! Nu stiu, poate in afara exista astfel de parteneriate si poate unele firme de la noi se leaga de asta incercand sa induca ideeea de valabilitate si pe teritoriul RO, insa nu exista asa ceva la noi in acest moment. E simplu: ai facut chiptuning (indiferent unde il faci) la o masina in garantie = ai pierdut garantia.
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 17:14

Faptul ca nici un producator de automobile nu accepta tuning asupra masinilor aflate in garantie este clar demonstrat de noul modul anti-tuning instalat pe marea majoritate a masinilor fabricate dupa 2009. Acest modul se refera la faptul ca in momentul resoftarii calculator de injectie al masinii se va bloca irecuperabil acest lucru ducand foarte usor la pierderea garantiei. Insa este la fel de adevarat ca in Austria spre exemplu, exista dealeri auto care ofera servicii de tuning si la cererea clientului, prin acceptarea pierderii garantiei printr-un act in care clientul renunta de bunavoie la garantia generala asupra masinii, se pot aplica diverse pachete de tuning motor+exterior, in speta evacuari, chiptuning, bodykit etc. Principala lor problema nu este ca vor fi avariate masinile, problema lor majora este ca o masina modificata necorespunzator creeaza probleme majore in identificarea electronica a unei avarii cu aparatura de dealer, in momentul in care acest lucru se intampla. Si va dau aici un exemplu concret: marea majoritate a dealerilor ce reprezinta o franciza instaleaza pe masini softuri generale care se potrivesc dupa seria de calculator insa un soft implementeaza mai multe coduri de identificare, pentru ei conteaza fluxul de vanzari, elaborarea unui soft pentru fiecare masina in parte si dupa seria de sasiu, inseamna timp pierdut, un sistem automatizat aduce profit mai mare per unitate de timp. In momentul in care se instaleaza un soft pe mai multe masini este simplu de inteles ca acele coduri de identificare nu se mai potrivesc. Cand se va conecta testerul de dealer pe masina acesta va incerca sa identifice masina dupa codurile de identificare, coduri ce nu se vor mai potrivi cu timbrul initial lucru ce va provoca dificultati atat in comunicarea cu masina cat si in diagnosticarea acesteia. Orice dealer are o procedura standard care functioneaza si este dirijata online de un centru informatic specializat al dealerului central. In momentul in care se impune o resoftare online, lipsa corelarii informatiilor de identificare va duce la blocarea calculatorului in resoftare. Cred ca este lesne de inteles ca nici un dealer nu are nevoie de astfel de dureri de cap, iar atunci isi elaboreaza propriile modalitati de protectie.

P.S. ABT nu este producator de software, ABT este o firma specializata in vanzari, softurile sunt elaborate de terti si revandute sub sigla ABT. Iata ce inseamna un marketing atent gandit, te face sa crezi ceva total diferit de adevar.
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 17:26

cowboy scrie:
Pai tocmai asta e ideea si aici :) Nu numai la RBN, dar cam la orice firma de tuning consacrata de la noi iti poti configura masina cum vrei tu discutatnd cu tunerul, ti se pot prezenta grafice dyno cu realizari similare, primesti sfaturi in ce priveste intretinerea si exploatarea masinii dupa resoftare. Astea chiar sunt niste elemente de baza pe care toti le fac.

Vezi ca asta nu inteleg eu, de ce trebuie sa ma duc sa discut cu tuner-ul si sa scoata el apoi o mapa cu foi sau sa-mi afiseze pe laptop o poza cu graficul ... de ce nu se poate sa fie publice pe site ca la ABT. Acolo sti ca oamenii aia au luat o masina exact de tipul X (ei sau alti terti cum zice rabanne), au modificat-o, au testat-o pe drum si pe dyno, au atasat pe site graficul si recomandarile de exploatare, au atasat pretul si conditile de garantie (garantie oferita de ei sau de producator - cert este ca iti ofera cineva garantie la toata masina, pentru un pret pe masura ce-i drept). Tie iti place sa intrebi sau sa ti se spuna, iar mie imi place sa citesc singur informatile astea. :lol:

Nu neg ca daca la noi faci un site plin de informatii, s-ar putea ca toti care vand mape la colt de strada sa se inspire din datele prezentate pe site-ul tau ... desi exista copyright. Poata asta o fi una dintre poblemele pentru care site-urile de la noi sunt slabutze. Sau nu este voie sa faci publice toate aceste date ... ai voie sa i le spui numai celui care te intreaba?! :tongue

Sper ca te-am lamurit acuma cu ce vroiam sa spun eu (ideea lansata - nu trebuie neaparat sa fi de acord cu spusele mele).

La multi ani tuturor (maine e ziua noastra)! :yah
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
rabanne
Mesaje: 268
Membru din: 08 Mai 2008, 02:42
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 17:48

In general, firmele din afara dezvolta masini in corelare cu legislatiile din tara respectiva, pe baza normelor de emisii noxe si carburantii folositi punctual in tara respectiva. Este cazul ca toti dintre noi sa intelegem ca nu vom avea niciodata carburantii de acolo si este usor de inteles ca masina nu se va comporta conform setarii gandite dupa carburantii respectivi. Regimurile de temperatura vor fi complet diferite iar emisiile de noxe departe de ceea ce s-a gandit initial. Cred ca multe masini turbodiesel modificate cu acele softuri generale gandite de acei oameni despre care vorbesti tu, prin Romania ba au probleme cu DPF-ul daca au asa ceva, ba le bate avansul pana se indoaie rampa de injectie si cedeaza vreun injector sau pompa-injector, ba cedeaza EGR-ul, si exemplele pot continua. Aceste lucruri nu survin neaaparat datorita lipsei de know-how ci pur si simplu din cauza acestor dezechilibre pe care nimeni nu le poate intui. Eu ca sa pot lansa softul pentru Audi RS4 V8 FSi pe piata nord americana a trebuit sa trimit in persoana lui Dragos Stefanescu, un inginer sa studieze comportamentul masinii acolo, si crede-ma, nu avea nici o legatura cu ceea ce stiam noi din Europa, cu carburantii nostri. TDI-urile din Canada nu functioneaza la fel cu softurile gandite pentru Romania, desi platformele sunt identice, a trebuit sa facem eforturi sporite pentru a ne adapta iar exemplele pot continua. Sunt multe lucruri pe care voi, consumatorii finali nu aveti de unde sa le stiti, iar informatiile pe care noi le avem sunt mult prea stufoase pentru a le cuprinde intr-un site si foarte greu de inteles pentru toata lumea si pentru ca tot veni vorba, sunt multi amatori la vanatoare de astfel de explicatii si concluzii.

P.S. Site-ul www.rbn-tuning.com pentru America de Nord si Europa este in lucru si va fi lansat in 2011, poate acela iti va satisface pretentiile tale in materie de auto-informare:)
http://rbn-tuning.ro
E-mail: contact@rbn-tuning.ro
Telefon: 0753 083 595
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

30 Noi 2010, 18:22

rabanne scrie:
Site-ul http://www.rbn-tuning.com pentru America de Nord si Europa este in lucru si va fi lansat in 2011, poate acela iti va satisface pretentiile tale in materie de auto-informare:)

Sper si eu, ar fi super. :) Mersi.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

01 Dec 2010, 12:59

volvol scrie:
Vezi ca asta nu inteleg eu, de ce trebuie sa ma duc sa discut cu tuner-ul si sa scoata el apoi o mapa cu foi sau sa-mi afiseze pe laptop o poza cu graficul ... de ce nu se poate sa fie publice pe site ca la ABT. Acolo sti ca oamenii aia au luat o masina exact de tipul X (ei sau alti terti cum zice rabanne), au modificat-o, au testat-o pe drum si pe dyno, au atasat pe site graficul si recomandarile de exploatare, au atasat pretul si conditile de garantie (garantie oferita de ei sau de producator - cert este ca iti ofera cineva garantie la toata masina, pentru un pret pe masura ce-i drept). Tie iti place sa intrebi sau sa ti se spuna, iar mie imi place sa citesc singur informatile astea. :lol:


In completare:
1. Sunt convins ca studierea unui grafic dyno pentru o masina X nu-ti va garanta calitatea sau nivelul unui soft. Acele grafice pot fi generate usor pe orice program gen photoshop sau preluate de pe google si puse pe site, fara a avea legatura cu produsul final.
2. Un soft nu este un produs palpabil, ca un stilou de exemplu. Vezi poza pe net cu stiloul, i-ti place, bagi in cos si vine acasa unde vei scrie cu ea fara probleme. Aici lucrurile sunt mult mai complexe...Pui un softul standard pe masina ta si pe una identica iar comportamentul masinii va diferi, poate nu simtind in mersul de zi cu zi, dar pe dyno sigur! Deci dyno la mine nu este egal cu dyno la tine! Daca eu dupa resoftare am 217,8 cai putere la tine poate sa fie 214,3 sau 221,9 de exemplu. La cuplu la fel. Si acest lucru nu se datoreaza softului ci a "hardului" masinii, adica a componentelor mecanice din masina. E posibil ca si doua masini identice noi sa-ti dea valori diferite pe dyno. Si inca nu am vorbit de temparatura de afara, umiditate etc, lucruri care pot influenta un grafic dyno...
3. Singurul lucru pe care sa iei in considerare in momentul in care vrei remapare: parerile testerilor, adica utilizatorilor finali, oameni ca tine, care sunt multumiti si dupa zeci sau sute de mii de km si care se intorc inapoi si cu a 2-a sau a 5-a masina la producatorul softului. Intr-adevar, un site bun, organizat si frumos e bine sa ai, insa tot ce conteaza pana la urma e produsul final!

Semnat: Un client foarte multumit de RBN, care nu a consultat nici un grafic dyno inainte si care dupa ce a pus masina de dyno a ras ca un nebun cateva zile! :yah
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 34

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori