Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

vladyroman
Subiect Autor

Geometrie roti? Sau altceva?

24 Aug 2011, 09:54

Salut,

Am luat Leon-ul meu in Iunie 2010, iar la cateva luni dupa ce l-am luat am constatat o mica problema. Cu volanul plasat pt a merge drept masina trage usor dreapta.

De curand (circa 2 luni) am inceput sa am un consum mai mare decat eram obisnuit, desi am incercat sa conduc cat mai putin agresiv macar pentru a incerca sa scot vechiul consum.

Cum 1+1=2, eu am ajuns la concluzia ca ar putea fi o problema cu geometria rotilor, si ca asta este cauza si pt directia ce trage dreapta si pt consum.

Totusi, sunt incepator in tainele auto, si va cer si voua sfatul...

Daca este geometria, imi puteti recomanda un service bun si ieftin pt asta?

Am sunat la metrotehnica si mi-au cerut 280 de lei pt asta. Mie mi se pare cam scump...dar nu stiu care este pretul corect.

Please help.

Tks

Matrixu

Re: Geometrie roti? Sau altceva?

24 Aug 2011, 10:06

Trasul usor spre dreapta pe sosea este dat de inclinarea soselei. Esti sigur ca portiunea pe care ai testat era dreapta?
Consumul este dat de multi factori. Caldura, trafic, geamuri deschise, incarcare, tipul de combustibil etc.
Dar o geometrie la roti nu strica niciodata si se poate face la o gramada de service-uri de roti dar atentie pentru ca nu toti au specificate parametrii pentru seat si te poti trezi cu alte probleme (patit cu o reglare corecta in service dar diferita de setarile pentru masina mea si deci aveam niste pocnituri enorme in roata la curbe stranse si viteza).

Concluzia. Trasul usor pe dreapta si consumul marit nu sunt argumente solide pentru a face o geometrie a rotilor. Geometria insa nu strica niciodata si majoritatea constructorilor recomanda sa faci acest lucru de 2 ori pe an (coincide oarecum cu schimbarea gumelor de iarna si de vara).
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4

livache'87

24 Aug 2011, 10:09