Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
marius.ghr
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 03 Aug 2011, 20:34
Localitate: Bucuresti

Problema bricheta

10 Aug 2011, 20:17

Salut! Sunt nou pe forum si posesorul unui Seat Toledo 1.6 16v din 2001. Am o problema recenta si as vrea sa ma ajutati si pe mine daca ati mai trecut prin asta. Sa o iau cu inceputul: intr-o seara m-am apucat sa schimb becul de la scrumiera,am demontat scrumiera cu tot cu bricheta si am pus surubelnita pe bricheta,aceasta a facut scantei. Pe urma am scos mufa am montat becu,am montat scrumiera si surpriza a fost ca becul mergea bine dar bricheta nu avea tensiune... Siguranta de la bricheta nu intrerupea si becu de la scrumiera?? Ca este situat becul pe bricheta,daca vine tensiune in bec ar trebui sa vina si la bricheta..parerea mea:-???
Vreau sa imi spuneti si mie unde gasesc siguranta pentru bricheta ca eu am cautat peste tot in panou de sigurante si par bune... Astept pareri. Multumesc!
 
Avatar utilizator
DuraCristi
Mesaje: 366
Membru din: 29 Dec 2010, 22:14
Localitate: medias
Contact:

Re: Problema bricheta

10 Aug 2011, 20:24

eu am o ibiza si am patit asa dar mi se arsese siguranta. Cauta bine poate e arsa si la tine. La mine sigurantele sunt sub vorlan iar schema lor e lipita pe capacul ce tre sa il dau jos sa ajung la ele.
SB 92 DNC
Ibiza 6k 1,9 sdi
 
Avatar utilizator
marius.ghr
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 03 Aug 2011, 20:34
Localitate: Bucuresti

Re: Problema bricheta

10 Aug 2011, 20:30

M-am uitat si la sigurante,am citit si schema...dar nushtu ce semn indica scrumiera. Eu le-am verificat dar poate o fi arsa si eu nu mi-am dat seama. Daca as sti la ce semn de pe panou este bricheta as pune o siguranta noua.. Si ma enerveaza ca acum merge becu de la scrumiera si nu merge bricheta.
Seat Toledo 2001 1.6 16v AUS
IF-98-MRS
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema bricheta

10 Aug 2011, 21:26

Siguranta 41 este cea in cauza.

Nu stiu de ce nu ai pe acel capac lateral , acela pe care l-ai scos , ca sa ajungi la sigurante, o schema a sigurantelor.

Sincer sa fiu ma uimesti intreband ce semn poate sa aiba o siguranta pentru bricheta de fumatori !!
Evident un semn de fumatori,

BAfta
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
marius.ghr
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 03 Aug 2011, 20:34
Localitate: Bucuresti

Re: Problema bricheta

10 Aug 2011, 21:33

OK recunosc sunt prost!!! M-am benoclat de 3 ori pe semne si nu am vazuto. Acum am vazuto, am schimbat siguranta si tot nu am tensiune pe pricheta, doar la bec am. Care becu are o lamela din fier care atinge bricheta ca sa faca contact. Deci daca am tensiune in bec ar trebui sa am si la bricheta..
Seat Toledo 2001 1.6 16v AUS
IF-98-MRS
 
Avatar utilizator
LIFEPHORM
Mesaje: 1140
Membru din: 25 Sep 2008, 16:29
Localitate: Bucuresti - Baneasa
Contact:

Re: Problema bricheta

10 Aug 2011, 22:29

Vezi ca unele prize de bricheta merg doar cu contactul pus... Sper ca nu ai omis acest aspect!
2007 Leon FR 2.0 TFSI - 290 CP - Powertech Stg 2+, Cupspoiler, EVOMS Intake, Front -20mm OMP & Rear -30mm Eibach Springs, ECS Dogbone, 18" OZ Ultraleggera + Bridgestone Potenza S001, Brembo Z18 + Golf Mk5 R32 Rear Brakes, Cupra HPFP + Autotech, S3 Intercooler, S3 Camshafts & Injectors, BSH PCV Fix, Forge QSS, Eurojet TBE, etc
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema bricheta

11 Aug 2011, 01:56

Da , asa este cum zici tu, becul are un contact comun cu bricheta, numai ca nu stiu sigur care. Dar cred ca masa ( minus) este acel comun. Este logic , deoarece becul se aprinde odata cu bordul si se lasa dimmat de la pontetiometrul de lumini bord.

Propun - si stiu ca este greu sa desfaci totul din nou, - dar fara sa masori direct pe contactele brichetei , firele de alimentare, in special acel gros fir rosu.
Totusi tind sa cred ca un fir s-a desprins atunci cand ai reinstalat , sau poate ai "uitat" sa-l pui la loc.

Atunci cand ai atins firele a facut scanteie ! incearca sa faci scurt direct, si cred ca nu ai curent acolo.
Nu exista alta siguranta , daca electrica nu a fost sabotata inainte.

Astept sa vad cum te-ai descurcat.

Ps. Aceasta problema nu este una de dus la service, faptul ca ai reusit sa schimbi acel bec mic nenorocit, arata ca stii sa deschizi, cu repusul la loc stai mai prost :yh , sper ca stii de gluma. :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002

 
Avatar utilizator
marius.ghr
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 03 Aug 2011, 20:34
Localitate: Bucuresti

Re: Problema bricheta

11 Aug 2011, 18:58

Problema rezolvata!!.
Iti multumes nmihai67 pentru ca m-ai indrumat corect. Adevarat ca becul lua energie de la masa(minus) si daia se apindea si bricheta nu avea tensiune. Am fortat mufa atunci cand am desfacuto si un fir s-a desprins de acolo si daia nu mai aveam eu tensiune...
E bine ca problema s-a rezolvat.
App..greu rau se mai scoate becul acela de la scrumiera.. am folosit si putina Picatura sa pun acele plasticuri la loc(oricum nu se vad ca este in interiorul bordului) dar tot ce conteaza este ca becul functionaza si bricheta are tensiune!

Daca am reusit cu bricheta o sa ma uit sa vad de ce nu mai functioneaza incalzirea la scaunul din dreapta :yh


Multumesc mult pentru sfaturi baieti! Raman dator de cinste :cheers
Seat Toledo 2001 1.6 16v AUS
IF-98-MRS
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema bricheta

12 Aug 2011, 00:10

DA, ma bucur pentru tine :glasses , felicitari.

Despre incalzirea in scaun>>> si prin asta am trecut .
Nu este usor, dar se poate face, mai ales ca la tine este cel din dreapta si nu ca la mine , partea soferului.

Din memorie :

desfaci plasticurile laterale de la sina scaunului
desfaci surubul de sub scaun - fata central.
scoti scaunul din sina, il apleci pe spate ....

acum atentie 3 lucruri
a-sub scaun ai un fir gros cu 2 mufe> galben =airbag, > verde = incalzirea in scaun
b- odata ce ai scos mufa galbena , nu mai pui contactul. Altfel o sa ai eroare airbag la pornire!!
dar se poate la final, reseta cu un Vag-Com.
c- daca deconectezi bateria, asa cum este indicat la scoaterea mufelor de airbag,
trebuie sa-ti cunosti codul radio . O sa ai nevoie de el la reconectarea bateriei.

continuam:

duci scaunul sus in casa ,
dai cu atentie plasticurile laterale jos,
desprinzi cu scule bune si de FORTA !! ( parca T40-T50) suruburile de la inbinarea spatarului cu sezutul,
ai grzija la cablurile care duc la spatar =airbag+incalzire, sezut =incazire

Cu siguranta 99,99% este sezutul defect, se rupe sarma de incazire de la urcat cu genuchii pe scaun!!

acum incepe partea mai finuta:

la inbinarea stofelor in spate , este un fel de sina plastic , care intra o parte in alta , asa inchizandu-se stofa. desprinzi usor mai departe in jurul formei sezutului, o sa-ti dai seama ca 2-3 fire de sarma groasa, sub stofa , tine pe aceasta in forma dorita.
Acolo dedesupt o sa recunosti imediat si incalzirea de culoare alba sub stofa.

Repet , NU umbla la spatar , acolo fiind Airbag-ul , si oricum se da foarte greu stofa jos!!

O sa vezi pe folia de incalzire ( din material alb) probabil o pata mica maronie. Acolo s-a ars , rupt, scurtcircuitat, traseul de incalzire. Degeaba o sa incerci sa o relipesti, legi , etc. NU merge.
Mergi pe firul incalzirii , si o sa vezi ca se conecteaza una in alta>> deconecteaza-le
Acum o sa ai in sfarsit 2 parti complet separate de scaun !

O sa ai nevoie de alta incalzire sezut >> cca 150 RON !! ( cam asa am dat eu !)

Rezumat:

daca tot ai scos sezutul > il poti spala la masina 30 grade , nu-l storci de mana , sau il pui la uscator !!!
lasi sa se scurga si sa se usuce ( la soare !)

Incazirea in spatar nu merge daca sezutul este defect, si vice-versa, deci prin urmare sunt 4 piese incalzirea in scaune, 2 sezut+2 spatar

Sarma groasa prelucreaz-o cu grija - ele tin stofa intinsa pe sezut ( fa poze la desfacere)
Cred ca au marimi diferite

La repunerea stofei pe sezut, partea grea este sa reinchizi plasticul de la inbinare !

NU uita , este o munca grea, care necesita o trusa specializata , buna pentru a desface suruburile groase de la inbinare

La restrangere , strange cu toata forta ta !!!

Cel mai bine te lipsesti de acel scaun 2 zile, ca sa iasa bine.

Cam astea sunt sfaturile mele , este multa munca si este destul de grea.

Last but not least = NU mai urca cu genughii pe scaun !!!
Sarma din incazire , este o rezistenta pe care o poti masura cu Ohm-metrul
compari valorile de la spatar si sezut , si o sa vezi diferenta.
Sau poti " suna " firele, circuitul.
o sa incerc sa pun o poza cu incalzirea defecta , daca o gasesc!

:bigsmurf: pfuu am scris un roman, sper sa fie de folos, :cheers :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
marius.ghr
Subiect Autor
Mesaje: 43
Membru din: 03 Aug 2011, 20:34
Localitate: Bucuresti

Re: Problema bricheta

12 Aug 2011, 19:49

WOW....complicat dar o sa incerc. Mai intai sa cumpar incalzirea daca spui ca nu mai merge refacuta.
Mersi mult pentru sfaturi. :hi
Seat Toledo 2001 1.6 16v AUS
IF-98-MRS

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori