Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
cobra
Subiect Autor
Mesaje: 104
Membru din: 10 Noi 2010, 14:41

Trosnet la plecare de pe loc si la franare

11 Iul 2011, 11:56

Salut
am un Leon 1P si de curand am problema asta. parca se tensioneaza/detensioneaza ceva si face poc. am fost la service, au tras de toate de pe la suspensie, au zis ca e totul ok, si ca s-ar putea sa aibe un mic joc placutele de frana?? si ca nu e problema
Voi ce ziceti? ati mai auzit de asta? ar putea fi? daca nu, cam ce alte idei aveti?
merci
 
CIOBY R H U
Mesaje: 618
Membru din: 08 Mai 2009, 22:57
Localitate: CONSTANTA

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

11 Iul 2011, 16:36

eu am aceeasi problema.pe spate cand plec si ma opresc face un ''poc'' mic.e de la amortizoare.eu o sa le schimb zilele astea pe toate 4.cel mai sigur fai un test la amortizoare.la reprezentanta are sigur asa ceva.
sal drumuri bune
Seat Leon SPORT-UP Magico Black
CUPRA LOOK & SOUND
 
Avatar utilizator
cosminidis
Mesaje: 322
Membru din: 07 Aug 2010, 02:04
Localitate: Bucuresti

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

12 Iul 2011, 11:21

Poate sa fie de la hill-hold. Daca esti in rampa si dai drumul la frana se duce imediat in spate sau sta 2-3 secunde franata? Daca sta franata ai hill-hold si este normal zgomotul ala.
Am avut si eu o problema asemanatoare la Megane, acolo aveam saboti pe spate. Dar la Leon din cate stiu toate modelele au avut de la inceput discuri si pe fata si pe spate.
Limba română: terms of use - http://diacritica.wordpress.com/2009/08/10/limba-romana-terms-of-use/

Seat Leon Style 1P 2.0 TDI CR (CFHC) DSG 140 CP Crono Yellow
Seat Leon Style 5F 1.2 TSI 110 CP Tornado Red
 
Avatar utilizator
ionutbest2008
Mesaje: 451
Membru din: 18 Ian 2010, 11:24
Localitate: Pitesti

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

12 Iul 2011, 14:20

salut.un soi de problema ca a ta am avut si eu la ibiza mea. imi trosnea si pocnea cel mai rau cand dadeam in spate si aveam rotile putin virate,in momentul cand franam, ziceai ca se rupe roata.am scapat ieftin ,au fost bucsile de la brate (35 ron bucata).avea joc mare acolo si trsnea fierul ala de acolo.pune-i pe cei de la service sa iti verifice si bucsile astea de iti zic eu de ele. :hi
 
hul-hul
Mesaje: 116
Membru din: 21 Iun 2009, 07:22
Localitate: Resita

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

14 Iul 2011, 06:58

Trozneli aud cateodata si eu de la rotile spate cand plec de pe loc dupa ce masina a stat ceva timp cu frana de mana trasa;se mai lipesc placutele de discuri
FREETRACK TDI 170ps AWD
CS-26-SSS
 
Avatar utilizator
DiNO
Mesaje: 265
Membru din: 16 Ian 2010, 14:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

15 Iul 2011, 12:48

unui prieten i-a iesit arcu pe spate. se tinea doar in amortizor.
la fel facea.
SEAT LEON SPORT 1.4 TSi 125 CP 2010 Roşu Emocion Cupra2010looks
ImagineImagine
BEFORE & AFTER
 
cobra
Subiect Autor
Mesaje: 104
Membru din: 10 Noi 2010, 14:41

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

18 Iul 2011, 15:24

mie imi face pe fata, nu pe spate. si face si la pornire si la oprire
bucsile nu au probleme, au tras oamenii la service de ele in toate felurile, sunt ok
o sa le zic sa verifice si amortizoarele poate or avea si alea ceva

 
Johnny Bravo
Mesaje: 13
Membru din: 04 Noi 2010, 14:08

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

24 Oct 2011, 15:08

Descrierea problemei: la schimbarile bruste de directie spre stanga/dreapta, se aude o pocnitura sub masina. Daca s-a auzit de ex. la o curba brusca spre stanga, nu se va mai auzi la oricate curbe spre stanga se iau, ci se va auzi la urmatoarea curba brusca spre dreapta... apoi nu se va mai auzi din nou decat la o curba spre stanga, si tot asa.

Cauza: suruburile care strang semipuntea (sper ca este denumirea corecta a piesei) se slabesc in timp, si semipuntea incepe sa se miste intr-o marja de 1-2 mm la schimbari bruste de directie. Se poate observa aceasta marja la o inspectie vizuala atenta a suruburilor.

Rezolvare (VAG): Exista o informare de fabrica pentru rezolvarea acestei probleme. Ea consta in montarea unor saibe speciale (cod 7M3 499 349A) concomitent cu inlocuirea suruburilor cu unele noi si strangerea acestora la cuplu.

Sfat: nu incercati sa strangeti mai tare suruburile deja existente sau sa montati saibele cu suruburile vechi. Prima solutie rezolva doar temporar problema, iar a doua nu este sigura, pentru ca filetul unui un surub la prima strangere se intinde iar la a doua strangere, desi efectuata la cuplu sau chiar mai tare, nu va mai exercita aceiasi forta de apasare.


si


Va redau mai jos informatiile culese din ELSA (si postate altundeva) de catre un posesor de GTI MkV care a avut probleme cu pocniturile si a schimbat toate suruburile.

Specified torques
Component Specified torque
1) Subframe to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #16 din figura - spre spatele masinii/subframe-ului
Recomand sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 10mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.
Totodata, recomand celor care se plang de trosnituri, cand vireaza brusc, sa instaleze si saibele cu codul 7M3-499-349-A. Acestea sunt facute din tabla perforata, cu rolul de a "musca" din cele doua suprafete care au tendinta sa alunece una peste cealalta in cazul virajelor luate brusc. Atentie! Se instaleaza intre subframe si caroserie (body), NU intre bracket (consola laterala) si subframe.
Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-106-403-01.

2) Mounting bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #6 din figura - prinde corpul metalic al bucsei mari a basculei (numit "mounting bracket") de caroserie.
Recomand ca si acestea sa fie inlocuite cu N-908-235-01, care sunt cu 20mm mai lungi decat surubul initial (asta nu afecteaza cu nimic) si au saibe pentru o mai buna fixare.
Atentie: bucsa mare a basculei e cea dinspre spatele masinii si are 3 suruburi (doua mici si unul mare). Surubul #6 este cel mare...
Sa nu facem confuzie intre "bracket" (consola laterala a subframe-ului) si "mounting bracket" (corpul metalic al bucsei mari).
Pentru cei care vor totusi sa stie codul surubului initial, acesta este: N-910-398-02.

3) Bracket to body - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #7 din figura - prinde consola laterala de caroserie.
Este acel surub accesibil prin gaura din centrul bratului.
Cod: N-910-398-02.

4) Subframe to bracket - Use new bolts (2 bucati) *** 70 Nm + 90°
Surubul #18 - inspre fata masinii
Cod: N-105-286-02

5) Mounting bracket to bracket - Use new bolts (4 bucati) *** 50 Nm + 90°
Surubul #5 - cele doua suruburi mici ale bucsei mari a bratului
Cod: N-105-797-02 ---> lungime 76mm. Atentie: pe Octavia 2 1.9TDI am gasit in ETKA, ca am alte suruburi mai scurte, de 70mm: N-105-607-02. Nu stiu exact ce suruburi trebuie aici. La GTI il arata doar pe cel de 76mm prin toate diagramele, iar la 1.9TDI am vazut intr-o diagrama 76mm, iar in alta 70mm...

6) Swivel joint to cast steel suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 60 Nm
Swivel joint to sheet steel or forged aluminium suspension link - Use new nuts (6 bucati) *** 100 Nm
Piulita #14 - aceeasi piulita se strange la valori diferite de cuplu in functie de tipul bratului
Cod: N-103-320-02

7) Anti-roll bar to subframe - Use new bolts (4 bucati) *** 20 Nm + 90°
Surubul #17
Cod: N-910-734-01

8) Steering box to subframe - Use new bolts (4 bucati).
Always renew clamp on 1st and 2nd generation steering boxes (modelele produse pana in 2008 inclusiv) *** 50 Nm + 90°
Surubul #8 din figura cu caseta de directie
Cod: N-105-797-02

9) Piulita #12 - prindere ax pivot - 60 Nm
Use new nuts (2 bucati)
Cod: N-909-429-01

10) Surubul #30 - prindere bucsa mica bascula de consola laterala *** 70Nm + 180°
Use new bolts (2 bucati)
Cod: N-101-410-03


Caution
From model year 08, HeliCoil inserts are installed in the pendulum support connection in the 02Q gearboxes.
Use a bolt with hardness class 10.9 for this and all other gearboxes.
If there is no HeliCoil insert in the 02Q gearbox, use bolts with the strength class 8.8 and the corresponding torque setting.

Bolt Specified torque
M10 x 35 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further
M10 x 35 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further
-----------
M10 x 75 strength class 8.8 Use new bolt 40 Nm + 90° further
M10 x 75 strength class 10.9 Use new bolt 50 Nm + 90° further



Culese de pe alte forumuri VAG.
Succes!
 
Avatar utilizator
GtSport
Mesaje: 337
Membru din: 30 Mai 2009, 10:54
Localitate: Bucuresti

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

24 Oct 2011, 16:22

Eu tocmai am rezolvat problema asta exact cum zice Johnny Bravo. Daca o ridici pe un elevator se va vedea daca semipuntea e deplasata, raman urme.
 
cobra
Subiect Autor
Mesaje: 104
Membru din: 10 Noi 2010, 14:41

Re: Trosnet la plecare de pe loc si la franare

16 Dec 2011, 10:20

am uitat sa va mai tin la curent. am rezolvat relativ simplu, s-a prins un mecanic mai cu experienta:
ulei injectat cu seringa in pivoti... erau uscati :)
bafta

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori