Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Problema AC

21 Iun 2011, 20:43

:hi Am o problema cu aerul conditionat care imi cam da batai de cap,de cateva zile nu mai porneste deloc iar cand introduc cheia in contact butonul cu care in mod normal ai porni AC mi se aprinde cu toate ca nu este apasat,mai exact butonul sta aprins ca si atunci cand il apesi sa pornesti AC.Instalatia este incarcata recent deci este exclus sa fie din cauza freonului si nici pierderi pe instalatie nu am.Daca cineva s-a mai confruntat cu aceasta problema astept parerile si sugestiile voastre.Mersi fain.
Imagine
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 01:00

este Aer conditionat sau Climatronic?
oricum exista o siguranta mare gen blatband deasupra bateriei pe un suport finut. uita-te acolo , uneori nu se vede ca e dusa, se rupe foarte fin , cat un fir de par si nu se vede din prima.
Pune-o in scurt si asa vei fi sigur ca merge.
In rest diagnoza

Bafta

A functionat dupa ce ai fost acolo la reumplere?
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 10:25

:hi Pe masina am Aer Conditionat nu Climatronic,la sigurantele de deasupra bateriei m-am uitat si toate trei sunt in regula nu sunt arse,problema mi se trage de cand am schimbat calculatorul de ventilatoare de sub baterie doar ca nu am realizat atunci ca nu mai functioneaza aerul conditionat,asa ca am incarcat instalatia cu freon crezand ca e prea mica presiunea in instalatie si de aia nu porneste compresorul,dar se pare ca nu aceasta este cauza ci e alta,oricum cercetez cauza in continuare,sa vedem ce poate fi,sper ca pana la urma sa-i dau de capat.Mersi fain de raspuns. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 10:55

Modulul de comanda la ventilatoare l-ai pus exact dupa acelasi cod? Ca sunt multe variatii pe aceeasi tema. Si nu sunt full compatibile intre ele. In rest...sigurante, mufe , fire, mase si periferice. Si freon daca-i prea mult, iarasi nu porneste instalatia.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 12:16

Salut "dany 19940"uite care este treaba mai exact si ce am patit eu defapt:undeva prin iarna anul trecut si mai exact luna decembrie au inceput sa-mi porneasca la punerea contactului elicea mare si elicea mica(termocupla si aer conditionat) si asta ori de cate ori puneam contactul,deabia m-ai ramanandu-mi curent sa pornesc masina mai ales in zile reci.Am dus masina la diagnoza la reprezentanta Robot Baia Mare care se ocupa numai de masini din clasa VAGin special VW,iar dupa diagnoza costatarea a fost urmatoarea:calculator ventilatoare defect,mufa+pini senzor temperatura lichid racire deteriorati.Iar ei cum au niste preturi astronomice m-am hotarat sa ma duc cu masina la un alt service unde sa fac operatia de inlocuire(dus si facut).Am auzit si eu de acel cod ca daca nu este la fel cu cel schimbat nu-i compatibil,acum nu stiu ce sa zic dar dupa ce mi-au montat noul calculator de ventilatore elicile nu se mai porneau la punerea contactului insa nu mi-a trecut prin cap sa vad daca functioneaza aerul conditionat tinand cont de faptul ca era iarna,iar incarcarea instalatiei am facut-o cu acel aparat care regleaza singur cantitatea de freon si ulei din instalatie.
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 12:47

Acel aparat nu face chiar singur toata operatia. De scos freonul avut si de vacuumat - da, face singur, dar de bagat , baga cat e tastat pe catre operator. Asta-i una. A doua ar fi ca aerul porneste si iarna cateodata daca mai intai incalzesti masina. Si eu am doar aer normal, manual, si-l mai pornesc cateodata ca sa mai ung supapele din compresor. Normal ca face un frig de iti...ingheata toate cele. :roll: Dar il las doar 2-3 minute si atat.
Cand ai plecat de la acel service ar fi trebuit sa iei piesa ta inapoi, doar ca sa stii ce PN a avut. Unele din acele calculatoare se mai pot chiar repara uneori, dar in service-uri nu exista interes pentru asta. E mai simplu de vandut o piesa noua, desi de multe ori nu-i nevoie 100%. Ma rog, astea-s si ganduri proprii in urma diverselor experiente avute.
La AC-ul manual singura chestie care ma deranjeaza este ca iti dai seama mai greu de defect spre deosebire la cel automat (care poate fi diagnosticat). Dar il rest mi se pare mai fiabil (mai putina electronica=mai putine surse posibile de defecte). Am sa ma uit putin pe scheme sa vad ce ar putea cauza aprinderea permanenta a butonului de pornire la tine. Asta sigur denota o problema, ca metoda de avertizare. Eventual iti trimit schema, poate gasesti pe cineva sa te depaneze. Ca defect nu l-am gasit inca niciodata la masini drept sa-ti spun. Dar exista un inceput in toate, nu?
Mai explica-ne inca o data: chestia asta cu butonul aprins o ai de cand ai schimbat acel modul sau e aparuta de curand? Aerul ti-a functionat vreodata dupa reparatia facuta? Nu in iarna, ci mai luna asta sau trecuta.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 14:38

Mda. Am studiat schema si singura sansa sa stea acel buton iluminat permanent cand pui contactul e sa fie defect sau nepotrivit acel modul schimbat de sub lonjeron. Ti se intoarce un 12 V din el. Sau ar mai fi calculatorul motorului cu bube, dar nu vreau sa ma gandesc la el. Decupleaza mufa cu 14 pini de la el si vezi daca ti se stinge butonul. Firul e albastru cu dunga rosie, pinul 8 din acea mufa.
Verifica si sigurantele 16 si 25 din panoul lateral (10 si 25 amperi), si siguranta nr.3 de 40 amperi de pe baterie (pleaca un fir rosu/negru din ea mai gros). Posibil sa ai si siguranta in poz. 5 in panoul lateral, de 7,5 amperi.
Daca toate sunt bune...alt modul e necesar.
Era bine dac-ti luai originalul inapoi, in cazul asta verificai daca au pus ce trebuie in loc.
Exista si posibilitatea ca ei sa-ti fi montat piesa identica cu originalul si sa se fi stricat iar modulul.
Fa testele de care ti-am scris si revino cu ceva info.

Bafta !
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 20:53

Mersi "dany19940"de sugestiile si sfaturile tale si fii sigur ca zilele astea o sa pun in aplicare tot ce m-ai scris.Azi ca sa-mi iau o buba de pe cap am fost la un prieten si am verificat ventilatoarele de racire si compresorul,le-am legat pe direct si asa am putut vedea daca functioneaza sau nu ca sa mai elimin niste posibile cauze ale acestei probleme,in concluzie compresorul este ok la fel si ventilatoarele singura problema ar fi cum spui tu un al modul de ventilatoare."Dany" piesa ce mi-a fost schimbata am luat-o inapoi iar azi am verificat codul acela de care ziceai tu si este acelasi cu piesa care mi-a fost montata.Oricum am sa incerc solutiile propuse de tine.Te-am salutat si numai bine. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 21:32

"Dany" aerul conditionat nu a functionat dupa reparatia facuta si nci lunile astea iar problema cu becul aprins de la butonul de pornire a aerului o am cam de 2 saptamani,dupa ce am schimbat acel modul am vazut ca becul se mai aprindea din cand in cand si pe urma se stingea dar nu statea tot timpul aprins ca si acuma dar atunci cum era rece afara nu i-am dat mare importanta sau sa ma gandesc care ar putea fi cauza.Oricum mersi de explicatiile tale si sper sa-i dau de capat pana la urma.Mersi fain te-am salutat. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

22 Iun 2011, 22:18

Deci singura posibiliate ar ramane modul defect. Daca ai vreun prieten electronist, desfa modulul original si repara-l, ca nu e greu. O sa fie ceva mai pretentios de etansat inapoi, dar cu grija si silicon se rezolva. In interior sunt componente simple, gen diode, relee, poate ceva rezistente. Decat sa iei altul nou...merita sa incerci reparatia.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

23 Iun 2011, 16:01

"Dany"si cum poti sa-ti dai seama ce componenta trebuie inlocuita din acel modul :?: de exemplu la modulul meu original singura problema era ca porneau ventilatoarele cand puneam cheia in contact dar in schimb aerul conditionat mi-a functionat cu modulul original inainte.Ce ar trebui sa schimb ca sa fie iarasi bun :?: Te-am salutat. :hi
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

23 Iun 2011, 16:10

Am mai gasit ceva asemanator intr-un modul de Sharan si erau duse 2 diode de 3 A. La fel, mergeau ventilatoarele mereu, cu sau fara contact. Daca-i electronist stie cum sa verifice componentele.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

23 Iun 2011, 16:15

Prompt ca intotdeauna mersi mult "dany19940". :cheers
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
Mylux
Subiect Autor
Mesaje: 4621
Membru din: 31 Dec 2010, 15:14
Localitate: Cavnic / Baia Mare/ Maramu'
Contact:

Re: Problema AC

23 Iun 2011, 22:51

dany19940 scrie:
Mda. Am studiat schema si singura sansa sa stea acel buton iluminat permanent cand pui contactul e sa fie defect sau nepotrivit acel modul schimbat de sub lonjeron. Ti se intoarce un 12 V din el. Sau ar mai fi calculatorul motorului cu bube, dar nu vreau sa ma gandesc la el. Decupleaza mufa cu 14 pini de la el si vezi daca ti se stinge butonul. Firul e albastru cu dunga rosie, pinul 8 din acea mufa.
Verifica si sigurantele 16 si 25 din panoul lateral (10 si 25 amperi), si siguranta nr.3 de 40 amperi de pe baterie (pleaca un fir rosu/negru din ea mai gros). Posibil sa ai si siguranta in poz. 5 in panoul lateral, de 7,5 amperi.
Daca toate sunt bune...alt modul e necesar.
Era bine dac-ti luai originalul inapoi, in cazul asta verificai daca au pus ce trebuie in loc.
Exista si posibilitatea ca ei sa-ti fi montat piesa identica cu originalul si sa se fi stricat iar modulul.
Fa testele de care ti-am scris si revino cu ceva info.

Bafta !

"Dany" azi am fost la un prieten ce lucreaza la un service si am incercat tot ce ai scris tu mai sus iar rezultatul este urmatorul:am decuplat mufa cu 14 pini dar becul se aprindea la fel cand puneam contactul,am incercat operatia si cu inca 3 calculatoare de ventilatoare identice cu acelasi cod pe care il am eu dar tot se aprindea becul,sigurantele ce le-ai precizat mai sus sunt in regula,am incercat si cu un alt panou de pornire a ventilatiei(cel ce are toate cele trei butoane mari si cele doua mici)dar la fel becul se aprindea,pana la urma problema a fost la acea mufa de care ziceai avea scurt undeva inauntrul ei si atunci cand puneam contactul incepea sa faca scanteie si de aceia ramanea becul aprins ori de cate ori puneam contactul,asa ca am inlocuit acea mufa si acum becul nu se mai aprinde,am verificat si senzorul de presiune de pe instalatie care este ok,dar acum problema este alta cu toate ca am facut toate operatiile pe care le-am scris aerul conditionat tot nu a pornit si cred ca este din cauza presiunii de pe instalatie,cand am incercat compresorul pe direct l-am tinut un pic mai mult decat trebuia si a refulat o data pentru ca ventilatoarele nu pornisera si cred ca atunci a scazut presiune si de aceia nu a pornit.Oricum maine ma duc sa verific presiunea din instalatie sa vedem care este treaba.Te-am salutat.
LEON 1.4 16V Kit FR
MM 07 ZZR

''Life Is Not A Single Player Game''.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6739
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Problema AC

24 Iun 2011, 07:59

La faptul ca ai putea avea un scurt intre fire ma gandisem, dar, din ce ai zis tu undeva, am presupus ca ai rezolvat cu acea mufa de la inceput, cand ai schimbat modulul. In fine, bine ca ai rezolvat cu partea asta. Acum sa vezi daca chiar porneste normal dupa verificarea presiunii in sistem. Bafta!
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator