Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

05 Iun 2011, 20:27

Eu zic sa le dai jos,cu uscator de par ca sa nu ramana urme.
Sub lucasuri se pun.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7205
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

05 Iun 2011, 22:55

asa cum spune tibi, la leon nu s-au pus literele TDI pe haion, ci pe ambele laterale sub semnalizari. eu am dat jos si literele TDI si LEON de pe spate.
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 09:29

Nu am mai dat "quote". Intr-adevar sfatul vostru este unul foarte bun. O sa le dau jos si o sa le inlocuiesc cu stickere clubseat.eu (apropo cine imi aduce si mie stickere vineri?) dar inainte sa vad vineri la intalnire mai mute masini cu stickere ca sa aleg cea mai buna varianta de pozitionare :) . Cineva ma felicita pentru culoarea rara (multumesc inca o data) dar cu aceasta culoare vine si un mic inconvienent. Ca sa colantez bara din spate ca sa-i dau aspect de FR trebuie sa aleg o alta culoare intrucat negru nu se prea distinge. Stopurile vreau sa le mai intunec putin (am gasit pe un site 100 RON (manopera inclusa) ).Cat despre masina a fost dragoste la prima vedere (in asteptarea proprietarului pentru un test drive, s-a remarcat imediat in multimea de masini dinspre Piata Unirii catre Casa Poporului. Prima data ne-am intalnit in parcarea mare din fata Casei Poporului (epic). Masina merge si se comporta ca si tinuta de drum excelent (suspensiile sport fac toata diferenta). Azi am revenit :( la Opel-ul Astra H 1.3 CDTI 90CP (cu cotiera :) ) de la munca si am simtit diferenta ca fiind una de la cer la pamant. Cu tot respectul pentru Opel-ul meu care m-a purtat 120.000 Km in 1.5 ani si pe care l-am respectat foarte mult chiar daca este masina de la munca pe principiul "Eu am grija de ea, ea are grija de mine" si care nu a avut nevoie decat de revizii (schimbat alternator pe la 60.000 km, schimbat sau curatat EGR pe la 70.000 km si inlocuit baterie pe la 93.000 km ). In afara de diferentele evidente (acceleratie, frana, tinuta de drum) m-a demoralizat : pozitionarea in habitaclu mai sus, servo mult mai greu si faptul ca schimbatorul de viteze este mai jos. Mi-e foarte dor de leul din parcare :D.
 
Avatar utilizator
s_e_r_g_i_u_08
Mesaje: 100
Membru din: 09 Ian 2011, 12:57
Localitate: Giurgiu

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 12:48

Salut ! Am o mica nelamurire : de ce neaaparat softul de pe FR (170cp) ? sunt chiar asa de compatibile, sau te ai gandit ca vei obtine pe langa puterea FR ului si fiabilitatea acestuia ? :P
Din cate stiu eu acestea sunt motoare de 2.0 diferite, iar pe a ta prin soft tuning o poti duce chiar la 175-180 cp si cuplu 400Nm, insa tot FR diesel mi se apare ca are un genetic mai bun. (daca ar fi sa le comparam)
Daca un 2.0 tdi de 140 cp se transforma intr-un FR killer doar prin soft, inseamna ca nu s-ar mai comercializa FR ul.
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 15:39

s_e_r_g_i_u_08 scrie:
Salut ! Am o mica nelamurire : de ce neaaparat softul de pe FR (170cp) ? sunt chiar asa de compatibile, sau te ai gandit ca vei obtine pe langa puterea FR ului si fiabilitatea acestuia ? :P
Din cate stiu eu acestea sunt motoare de 2.0 diferite, iar pe a ta prin soft tuning o poti duce chiar la 175-180 cp si cuplu 400Nm, insa tot FR diesel mi se apare ca are un genetic mai bun. (daca ar fi sa le comparam)
Daca un 2.0 tdi de 140 cp se transforma intr-un FR killer doar prin soft, inseamna ca nu s-ar mai comercializa FR ul.



Nu te contrazic :) dar pe langa caii putere am inteles ca ii imbunatateste si consumul ... care oricum este unul decent :D
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7205
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 19:58

sergiu, tin sa te contrazic. e adevarat ca sunt motoare diferite, dar sper ca ai glumit cu acea fiabilitate (vezi injectoarele care pica mai ceva ca migurile la PPD). BKDul nu are nici filtru de particule, si cu soft trage mai bine ca FR stock, asta iti poate confirma oricine a facut modificari pe astfel de masini.

stiu ca poate parea aiurea, dar diferentele nu sunt asa mari intre 2.0 sport up si FR. barile ti le poti pune si dupa (cum am facut eu), jantele sunt dupa gusturi, intr-adevar andromeda pe 18 optionale pe FR sunt preferatele mele, dar in rest... pentru logouri pe scaune ceasuri volan nuca schimbator nu dau 2-3 mii euro in plus, asta e clar. bine, stiu exact care sunt diferentele intre cele doua masini (stock), dar vroiam sa spun ca poti face masina la fel de performanta cu mult mai putini bani :wink:
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 20:47

gamer555 scrie:
sergiu, tin sa te contrazic. e adevarat ca sunt motoare diferite, dar sper ca ai glumit cu acea fiabilitate (vezi injectoarele care pica mai ceva ca migurile la PPD). BKDul nu are nici filtru de particule, si cu soft trage mai bine ca FR stock, asta iti poate confirma oricine a facut modificari pe astfel de masini.

stiu ca poate parea aiurea, dar diferentele nu sunt asa mari intre 2.0 sport up si FR. barile ti le poti pune si dupa (cum am facut eu), jantele sunt dupa gusturi, intr-adevar andromeda pe 18 optionale pe FR sunt preferatele mele, dar in rest... pentru logouri pe scaune ceasuri volan nuca schimbator nu dau 2-3 mii euro in plus, asta e clar. bine, stiu exact care sunt diferentele intre cele doua masini (stock), dar vroiam sa spun ca poti face masina la fel de performanta cu mult mai putini bani :wink:


Multumesc frumos pentru incurajare ;) Cum adica nu are filtru de particule? Din cate stiu eu ar trebui sa aibe fiind euro 4. Sper sa nu fac confuzie .

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7205
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 21:59

filtrul de particule (DPF) nu s-a pus pe 2.0 BKD. motorul este euro 4 si fara acest filtru...
ideea e ca el ajuta ca masina sa nu scoata fum, dar restrictioneaza si din performante in acelasi timp.
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 22:44

gamer555 scrie:
filtrul de particule (DPF) nu s-a pus pe 2.0 BKD. motorul este euro 4 si fara acest filtru...
ideea e ca el ajuta ca masina sa nu scoata fum, dar restrictioneaza si din performante in acelasi timp.


Ok, merci pt info. Sa fiu sincer (oricum nu pacaleam pe nimeni :) ) nu ma prea pricep la masini, ce mai stiu este din cultura generala. Am condus in general masinile de la firma si nu am stiut niciodata cum/cat/ce fel de ulei se pune sau cat costa o piesa. Asadar daca mai par stupid sau incepator imi cer scuze in avans. Mi-ar placea sa fac aceasta resoftare la 170 CP dar nu stiu mai multe informatii (este sa nu indicat?, poate dauna motorului? Masina este cat de cat echipata sport dar stiu ca o data cu puterea trebuie sa ai si frane pe masura, intrebarea fiind: nu sunt cam multi cai pentru cum a fost proiectata masina?, ce impact are asupra cobsumului? Si apropo, cat ma costa ?)

Deci :) drumul este unul lung ...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7205
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

06 Iun 2011, 23:54

in primul rand, nu trebuie sa dai quote cand raspunzi celui care a postat inaintea ta :D

apoi, cu resoftarea asta, gasesti un thread unde iti pot explica altii mai bine ce si cum se intampla. parerea mea de neavizat care inca nu are soft pe masina:
- consumul la acelasi stil de condus poate fi optimizat, depinde de cum vrei tu sa fie facuta harta. dar sa fim seriosi, eu cel putin daca o sa am 30-40 cai in plus, pai ma bucur de ei. si rezulta ca o sa creasca consumul, dar nu din cauza softului, ci din cauza mea :D
- motorul sa fie afectat: depinde ce intelegi prin motor. blocul motor nu o sa crape de ex. dar da, turbina o sa crape mai repede daca e pe moarte de exemplu. insa una sanatoasa nu o sa-ti pice de la un soft, mai ales daca nu e facut agresiv.
- ambreiajul poate sa-ti pice mai repede, si asta din acelasi motiv ca acela de mai sus cu consumul. normal ca o sa ii dau in gura mai tare, si bineinteles ca o sa ii scurtez viata. dar iarasi, daca esti bland cu el, o sa fie si el bland cu tine si nu o sa-ti crape :D
- upgradeul la frane: corect, odata cu cresterea puterii e recomandat si acest upgrade. asta poti sa o faci folosind discuri/placute mai performante, sau sa treci la discuri mai mari/placute, etrieri mai mari. de ex din ce stiu, la 2.0 sport up si FR sunt aceleasi discuri, difera marimea etrierilor pe fata (mai mari la FR). daca vrei frane adevarate treci la frane de cupra. insa iti spun eu ca nu toti care isi fac doar un simplu soft fac si upgrade la frane, depinde de tine. pana la urma din 30 cai in plus nu se transforma in racheta.
- pret : de la 200 la 500 euro, depinde de firma/renumele firmei unde faci softul. bucuria in urma plusului de putere : nepretuita :roll:
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

07 Iun 2011, 09:51

gamer555 scrie:
sergiu, tin sa te contrazic. e adevarat ca sunt motoare diferite, dar sper ca ai glumit cu acea fiabilitate (vezi injectoarele care pica mai ceva ca migurile la PPD). BKDul nu are nici filtru de particule, si cu soft trage mai bine ca FR stock, asta iti poate confirma oricine a facut modificari pe astfel de masini.

Tin sa te contrazic putin. Eu nu sunt de parere ca faci din BKD un FR ... sau cel putin nu asa de usor, cu un simplu Stage 1.

Ca si diferente de performanta intre cele doua motoare si privind doar asa la prima vedere, motorul de FR diesel are turbina si injectoare mai performante decat BKD (cred ca si alt intercooler daca imi aduc bine aminte de pe vremea cand studiam ce sa-mi iau, diesel sau benzina). Daca se inlatura si filtru de particule la FR CR si se face un soft adecvat, diferenta intre un FR chip-uit si un BKD chipuit (aproximativ 50 cai) devine si mai mare decat intre un FR stock si un BKD stock (30 cai).

Daca calculam pe langa diferentele la motor si:
- franele de FR (care sunt suficiente pentru masini in jurul a 200 de cai)
- jantele
- barile
- tapiteria
- log-urile
- ceva dotari standard pe FR in plus fata de Sport (cred ca ESP era una dintre ele)
atunci diferenta de pret intre Sport si FR este justificata si avantajoasa pentru buzunarul celui care-si achizitioneaza un FR. Ca sa faci cu adevarat un FR dintr-un BKD si daca platesti asta din banii tai (vizual + performante), te va costa mai mult decat diferenta de pret dintre cele doua versiuni. Acuma nu se mai comercializeaza varianta Sport, asa ca cei de la Seat au usurat alegerea viitorilor posesori de Leon. :)

Stiu ca am studiat ceva cand mi-am luat masina si am ajuns atunci la concluzia ca merita diferenta de pret dintre FR si Sport, cel putin din punctul meu de vedere. Daca o iei asa, diferentele nu sunt asa mari nici intre Cupra si FR benzina, dar ele exista. Aceeasi situatie este si intre BKD Sport si FR diesel. Nu oblig pe nimeni sa aiba aceeasi parere. :lol:
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

07 Iun 2011, 10:18

La ce drumuri avem,consider ca puterea leonului tau e suficienta.
Pe mine unu nu m-a dezamagit.
Daca aveai 1.9 mai ziceam.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7205
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

07 Iun 2011, 12:44

volvol, eu nu vorbeam de diferentele la masinile noi. am spus doar din prisma achizitiei SH a unui BKD sport up / FR diesel (ambele stock) si cu aceleasi dotari. BKDul il gasesti cu cel putin 2000-2500 euro mai ieftin, nefiind un model special cum e FR. si eu doar explicam ca poti face din acest BKD cu mult mai putin de acei 2000-2500 o masina oarecum la fel (fara logouri) si la fel de performanta. aici nu cred ca am gresit, si iti pot da exemple concrete daca e nevoie. stii si tu ca nu e nevoie sa cumperi barile la pretul de noi, exista si alte variante, pt aliothuri poti face chiar schimb pt cineva care s-a plictisit de ele, dar personal prefer alea de sport up. la andromeda e alta treaba, dar am zis FR fara prea multe optionale, remember ? stiu ca ai alte interne la motor, dar cu un soft poti scoate din turbina BKDului cel putin puterea din FR stock. despre upgradeul la frane, iarasi nu e o chestie chiar atat de costisitoare. si ajungi sa te incadrezi in suma de care vorbeam eu, si sa mai ramana si bani de multa motorina si stickere pe care sa le lipesti pe unde vrei tu prin masina :tongue

pana la urma, fiecare avem parerile noastre. etc, bla bla bla. pace pe pamant sa fie, si sa ne bucuram de masinile pe care le avem :hi
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 668
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

07 Iun 2011, 13:19

Eu inteleg ce spui tu, nu ne contrazicem. :) Eu explicam ca din punctul meu de vedere se merita diferenta de bani in favoarea FR-ului CR (nou sau second), pentru ca FR-ul poti sa-l urci mai sus cu bani mai putini decat ar trebui sa bagi in BKD pentru a obtine aceleasi performante.

La BKD, peste Stage 1 (170-80 cai) trebuie sa incepi sa faci modificari hardware la motor, modificari care te pot duce ca si cost peste diferenta de pret dintre FR si BKD Sport-Up.
La FR CR, fara nici o modificare hardware la motor (doar downpipe), cu un Stage 2 DPF OFF ajungi la 220-230 cai.

Acuma daca vrei o masina care sa coste mai putin, sa consume mai putin si sti ca te multumesti cu performantele de la Stage 1, iti iei BKD Sport-Up. La aceasta versiune este foarte bun raportul performante/pret/cost utilizare/cost intretinere...dar banii aia care ii dai in plus pe FR nu sunt aruncati degeaba, doar pe niste bari si stickere diferite. Asta am vrut sa spun, ca sa nu ma simt ca am facut eu o afacere proasta. :yah
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Avatar utilizator
valentin.arghir
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 04 Iun 2011, 23:27

Re: Leon 2.0 TDI 140CP Sport Up

07 Iun 2011, 15:26

Sunt de acord cu TIBI aici. Masina este mai mult decat capabila (nici nu sunt un vitezoman) pentru drumurile noastre. Adevarul este ca ma cam doare sufletul cand dau intr-o groapa, mai ales la cum se simt suspensiile sport. In schimb masina va fi condusa mereu, incepand de peste o luna, in Germania :) Si acolo, desi toata lumea este linistita si impacata cu traficul (si cei care merg cu 120km/h si cei care zboara cu 200 km/h), iti mai vine sa te mai dai la ea, mai ales ca nu ai radare datorita lipsei limitei de viteza. Acum eu ceea ce mi-am facut in cap este un wishlist. Sunt mai mult idei pe care le transpun pe forum. Momentan sunt intr-o mica criza financiara, deci wishlistul ramane tot un wishlist. Dar cu puterea vine si nebunia. De cand am luat-o nu m-am putut abtine sa nu o "calc" prin Buzau sau prin Bucuresti. Oricum va multumesc pentru dezbatere. Incet, devin si eu mai cunoscator. Sper sa ma vad cu majoritatea dintre voi vineri la intalnire.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator