Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 45
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

07 Mai 2012, 09:41

Daca tie ti-a crescut brusc temperatura in mers, aveai cateva sanse: termostat, radiator infundat, pompa de apa cu turbina cazuta sau largita si garnitura de chiulasa. Termostatul l-ai eliminat din schema asta. Radiator infundat nu cred, pentru ca ti-ar fi crescut progresiv temperatura in mers, ori la tine s-a manifestat brusc. Inclin spre ultimele 2 variante, pentru ca procesul respectiva a fost din seria "avalansa" - manifestare brusca a efectului. Sper ca ma exprim bine, in engleza suna altfel conceptul. Radiatorul ...vezi daca-i plin de muste, desi nu cred ca asta-i cauza, ca de infundat cu ce sa se fi infundat, ca doar n-ai bagat aditiv contra fisurilor? Antigelul era curat...deci nu vad cauza aici. Turbina la pompa de apa e plauzibil, am mai scos chiar si eu asa ceva din cateva motoare. Chiar si cele metalice se pot roti pe ax daca nu sunt pocnite. Garnitura de chiulasa...hmm, ar fi ultimul dorit pe lista de oricine, dar parca am mai citit pe undeva de garnituri la BKD-uri. In prima faza, desfa pompa de apa, ca si asa n-ai schimbat distributia inca. Vezi atunci sau dupa daca a fost pompa. Prima data, cand veneai de la Iasi ziceai ca furtunele radiatorului erau fierbinti. Dupa schimbarea termostatului, intrarea fierbinte, iesirea rece, ceea ce-i aproape normal. Dar daca pompa de apa nu impinge lichidul sa se miste? Cotoioasa treaba toata oricum!!!

PS: Corpul in care vine montat termostatul nu era uzat? Ar fi trebuit sa se vada cand l-ai schimbat. Dar daca furtunul care merge spre radiator era fierbinte, inseamna c-a deschis si nu are treaba.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
samson
Subiect Autor
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

07 Mai 2012, 09:57

Inlocuirea termostatului nu am ralizat-o eu, asa ca nu pot sa-ti zic daca era uzat sau nu. Legat de furtune, le verificasem pe cele de la vasul de expansiune, ieri am verificat la radiator si "intrarea fierbinte, iesirea rece" dupa cum ziceai. In radiator nu am bagat nici un fel de solutii sau prafuri. Cel din interior(catre motor) si cel din exterior, erau reci si totusi motorul avea peste 90grade.
Pompa de apa se poate verifica si in alt mod sau doar demontand-o?
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

07 Mai 2012, 10:01

Radiatorul e cel dinspre motor, cel la care vine furtunul ce iese din carcasa termostatului. Sa verifici pompa de apa...teoretic daca iti vine apa inspre vasul de expansiune(o vezi cum curge in borcan) ar insemna ca pompa face circulatie. Se simte si temperatura pe acel furtun.

PS. Mai intreaba-l de astea si pe soferul-mecanic schiop, sti tu care(sa nu-i scriu numele aici)
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Dante
ClubSEAT Team
Mesaje: 1053
Membru din: 27 Aug 2008, 09:59
Localitate: Bucuresti - Dr Taberei
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

10 Mai 2012, 10:31

salut. am vazut ca ai intrebat petopicul unui coleg cu leon de grila lui aftermarket. e ca a mea. eu am luat-o noua de la userul kitxenon. are anunt si pe okazii, eu de acolo am luat-o
http://www.okazii.ro/tuning-auto/alte-p ... a112447562

i-am oferit 150 lei si a fost de acord
2008 Seat Leon FR TDI Zenith Grey
Imagine
 
Avatar utilizator
samson
Subiect Autor
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

10 Mai 2012, 13:17

Merci mult Dante. Am sa-l contactez si eu sa vad daca mai are.
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
samson
Subiect Autor
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

11 Mai 2012, 18:47

Cu ajutor din partea lui dany19940(chiar daca este mai departe, ii multumesc si pe aceasta cale) problema a fost rezolvata si am gasit si vinovatul - POMPA DE APA.
Cu ocazia asta am schimbat si distributia.

Kitul nou
Imagine

Elementele inlocuite.
ImagineImagine

Si poze cu vinovatul
ImagineImagineImagineImagineImagine

Dupa cum bine se vede turbina este crapata in doua locuri si are si joc axial
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fkIXv7r_DYU[/youtube]
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

11 Mai 2012, 18:56

EVE, ti-a spus Wall-E cine-i vinovat? Bine ca n-ai ajuns la ultima varianta ramasa pe lista. De acum poti sa dormi linistit :cheers Pompa noua are turbina metalica sau tot plastic?
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Avatar utilizator
samson
Subiect Autor
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 08:22

Cred ca tot de plastic, nu am apucat sa ma uit la ea.

Am zis sa ma mai gospodaresc si eu si am trecut la curatarea EGR-ului

Cam asa arata cand l-am desfacut(foarte imbacsit). Depunerea era de circa 2-3mm si probabil nici cursa nu mai era completa
ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

La o curatare intermediara arata cam asa
ImagineImagineImagine

Dar cum vreau ca lucrurile sa iasa foarte bine, am insistat cu, curatarea si cred ca a iesit foarte bine.
ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

Pentru curatare am folosit niste benzina, WD40, burete abraziv(ala de curatat tevile de cupru pt instalatiile sanitare), o periuta de dinti(pentru curatare) si cateva lavete.

Nu am facut un drum mai lung sa-mi dau seama de diferente, dar urmeaza. Daca mai faceam cateva poze si cu demontatul cred ca iesea si un DIY :tongue
Imagine
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
ll_her
Mesaje: 982
Membru din: 12 Mai 2008, 08:01
Localitate: Brasov

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 08:30

Asteptam pozele cu demontatul - sau cu montatul puse in ordine inversa :D
VR 46

SEAT Altea 1.4 TSI 125 CP Stylance - Mar Blue
Imagine
&
SEAT Leon 1.6 TDI CR 105 CP Copa Edition - Estrella Silver
&
Ex - SEAT Ibiza 1.4 TDI 70CP Fresc - Crono Yellow
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 08:33

Ce-si face omu' cu mana lui...e lucru temeinic! Deci...drum mai lung acum!
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 12:43

samson: treaba buna, felicitari. dar ca sa fie lucrurile complete, tu ai curatat si EGR si clapeta de shut-off, care ce-i drept vin lipite. la tine acea clapeta de shut-off este originala ? m-as mira, pentru ca majoritatea BKDurilor pe care le stiu sufera de probleme la aceasta, in sensul ca ajunge ulei la motoras si se blocheaza. atat timp cat ramane pe deschis nu e o problema foarte mare :)

il_her: sincer, nu e nevoie de DIY, este o operatiune foarte simpla (in cazul de fata, la BKD 2.0). sunt cateva suruburi, iti trebuie scule (tubulare, imbusuri, cricketi) si ceva timp liber si vointa :) totusi la 1.9 sunt dispuse altfel, dar nu cred ca e mult mai dificil. si eu am facut aceasta operatiune de doua ori, dar nu am gasit prea mult "jeg"
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6710
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 13:00

Ce spui tu am patit eu.Norocul meu ca ramasese deschisa.
Piesa noua este 1300lei,eu am luat din dezmembrari cu 300lei.
SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Avatar utilizator
samson
Subiect Autor
Mesaje: 1632
Membru din: 29 Ian 2009, 21:30
Localitate: Onesti

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 20:42

Corect Danezule....multam de sfaturi si de urare.. :hi Initial vroiam sa dau 50 ron la un service sa o curete, dar cu siguranta nu-si dadeau interesul sa o bibileasca cum am facut eu. Asa ca am mai scutit niste banuti pentru pusculita. Berea cand vii acasa :cheers

Multumesc gamer555 pentru completari. Clapeta respectiva de shut-off nu stiu sa fi fost schimbata(ce-l putin de cand este masina la mine, cca10-15000km, acum are 156.000)
La demontat a fost mai greu cu surubul ala lung care se afla mai in spate si nici pozitie de desfacut nu prea era, dar m-am descurcat pana la urma. M-am prins eu pana la urma ce si cum. Restul a fost mai usor.

TIBI de unde ai luat pretul ala, e demn de cartea recordurilor. Vorba reclamei "scump d-le, scump, dincolo era mai ieftin" Sper sa n-am "norocul" asta.
Altea Stylance 5P..... 2.0TDI .... 180hp/400Nm ___ viewtopic.php?f=79&t=10026
Ssssssseat Ibiza 6L ..... 1.4TDI ..... 75hp+ ___ viewtopic.php?f=33&t=3910
Manual Altea http://www.mediafire.com/?27wgzlzn4ihedlc
DIY-uri.... http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=84&t=12486
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 7209
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 21:22

stiu exact la ce surub te referi :) a trebuit sa imi cumpar o trusa noua de imbusuri special pentru el. nu mai zic ca am reusit sa pierd prin compartimentul motor un cap de imbus prima data cand am incercat (lucram ajutat de inginerii de la GMR tuning garage bertzi retardel florineatza etc). a trebuit sa las masina acasa a doua zi pana am gasit capul de imbus :))

e o buba comuna ca acea clapeta sa se strice.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 6743
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Seat Altea 2.0 TDI Sport-UP DSG

20 Mai 2012, 21:52

Ai dreptate cu defectarea lor, Gamer. La Mitsubishi Outlander este acelasi motor de 2000, dar cu alt ECU si soft, normal. Ideea e ca se strica repede tare clapeta si da niste vibratii ciudate in motor. Am un prieten la care ii da niste intreruperi ciudate din cand in cand si problema se stie la nivel de reprezentanta. Au scos o rezolvare oarecum, cu o flansa intermediara cu o gaura de trecere mai mica pentru EGR si acum motorul merge aproape normal. Si asta cu un ansamblu nou, nu cu cel original. Si a tot intrebat prietenul si pe altii, si cam multi au avut probleme cu ea.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 45

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator