focos scrie:Despre diferente de pret fata de TSI as zice ca nu toti sunt fani benzinare
In afara consumului, care ar mai fi avantajele unui turbo-diesel in fata unui turbo-benzina?
Intreb, pentru ca eu cunosc doar cateva dintre dezavantaje.
La aceiasi putere, intre un turbo-diesel si un turbo-benzina (vorbind numai de modelele de moatoare noi, Euro 5), am avea:
1. Pret de achizitie mai mare la cel pe motorina (1.6 diesel, fata de 1.2 benzina sa zicem).
2. Cilindree mai mare la cel pe motorina => impozit si taxa de inmatriculare mai mare.
3. Mers in acelasi stil de condus si acelasi regim de trafic, consumul mediu nu difera cu mai mult de 1.5 litri/100 km. Diferenta de consum amortizeaza diferenta de pret la achizitie doar daca faci zilnic naveta, in jur de 100 km sa zicem.
4. Motorul pe benzina este mai silentios (chiar daca si dieselele noi sunt silentioase, insa in comparatie cu dieselele vechi, nu cu benzina).
5. Benzinarul iti ofera o placere mai mare atunci cand vrei sa conduci sportiv si il urci la 6.000 ture (la diesel nu prea treci de 4.000 ture).
6. Performantele sunt cam aceleasi, diferenta de cuplu este neesentiala (si benzina are turbina) mai ales ca la benzina ai cuplu maxim pe o plaja mai mare de turatii.
7. Benzina arde altfel, nu prea sunt depuneri in turbina cum se intampla la diesel de la motorina nearsa complet.
8. Estetic, benzinarul scoate mai putin fum si motorul se aude mai placut atunci cand este turat.
9. Revizile foarte putin mai scumpe la diesel pentru ca dupa carte se schimba filtrul de motorina mai des decat cel de benzina si incape mai mult ulei in motor.
10. La benzinar nu ai filtru de particule, care uneori mai cauzeaza batai de cap.
11. Cand este frig afara, in diesel tremuri o perioada mai lunga de timp si cam iti trebuie izmene sau incalzire in scaune.
Nu vreau sa fac polemica ca in topicurile interminabile diesel vs. benzina, doar sa aflu cateva din avantajele unui turbo-diesel in fata unui turbo-benzina, ambele de ultima generatie ... si de ce nu ar trebui sa fie toti fani TSI. Per total, dieselul consuma mai putin, are emisii de CO2 mai mici => planeta mai putin poluata. OK, altele? Daca exista ... si alegerea intre diesel si benzina nu depinde doar de stilul fiecaruia.