In primul rand pe criza asta, doar masinile de lux se mai vand singure. Trebuie sa stii ce tip de masini se adreseaza unui viitor posesor de Seat (pt fiecare model este o alta categorie):
- ibiza si leon sunt masini pt tineret: axate pe sportivitate; clasa mica si cea compacta este sensibila la pret, deci aici va conta mult pretul; clientii stiu ca in clasele astea se mai face si rabat de la calitate.
- vin apoi moonovolumele, in special pt familisti;
- exeo: pozitionat pe piata undeva prea periculos, personal ma indoiesc serios de succesul modelului. Este pe un teren "minat" unde clientii sunt destul de pretentiosi.
Trebuie sa citesti un pic istoria SEAT, sa stii ce e sloganul Auto Emocion, la ce se refera. Apoi sa stii exact ce dotari are fiecare nivel de echipare in parte. Sa te urci in masinile Seat si in cele de la concurenta directa (inevitabil, acum iti vor aparea clienti cu o contra-oferta: trebuie sa justifici undeva diferenta de pret). Atentie: marea greseala facuta de consilierii de vanzari este sa denigreze alta marca. Este o practica des intalnita si eronata. Trebuie sa justifici atuurile masinii pe care vrei sa o vinzi.
Eu la toate masinile la care am participat la achizitii, am scos cel putin inca 800 euro discount suplimentar fata de ce se dadea. Am fost in multe showroom-uri, asta pt ca am mers si cam cu tot ce inseamna clasa compacta, colaborand pt o scurta perioadacu o revista auto de la noi. Cei mai slabi consilieri de vanzari mi s-au parut de departe la Peugeot: femei cu un aspect fizic foarte placut, dar care habar nu aveau nici ce dotari are o echipare a masinii respective. Iar de justificat atuurile masinii nici atat. De aspecte tehnice nu mai vorbesc: mi-a zis in showroom ca 308 are suspensii independente pe spate, lucru care doar dintr-o privire din spate iti dadeai seama ca nu are cum sa fie asa. Daca un consilier nu e in stare sa iti dea informatiile de baza, nu vei cumpara acea masina decat daca are o reputatie prea ridicata (gen BMW sau Audi). Apoi enervanti sunt vanzatorii care nu vin la tine cand intri in showroom. Asta imi aduce aminte de ce s-a petrecut in showroom=-ul VW. Am intrat si nimeni nimic (mentionez ca nici unul nu era ocupat cu vreun client)...si am strigat in gura mare "Aici se vand cumva masini sau e muzeu?". Nu trebuie sa iti fac eu teoria, ca stii si tu cum trebuie sa te prezinti unui client.
Strict on-topic:
- daca vrei sa vinzi noua ibiza: mergi pe avantajul dinamicii masinii fata de concurenta. Bordul desi spartan, este f ergonomic. (in general multe femei trec si pe la ibiza, daca stii cum sa le convingi de aspectul masinii, o vor alege).
- leon: sportiva clasei compacte, materiale si imbinari peste media clasei, cutia cea mai precisa din clasa (e cea de pe golf 6 si audi a3), motoare turbo si pe benzina, scaunele standard poate cel mai bine profilate din cls compacta, volan excelent dimensionat (chiar citeam o comparatie pe promotor - care desi este un site extrem de subiectiv iar redactorii cam scriu de pe net, au recunoscut ca volanul de leon este cel mai bun din cls compacta) si o directa precisa desi la viteze mari lipsita de feedback-ul unei masini sportive, ceea ce englezii numesc "fara viata" (clientii nu ar trebui sa stie asta
). In general este prefera de tineri. Pune accent pe sportivitatea masinii, pe look-ul ei cand vrei sa o vinzi. Tinerii pun accent pe asa ceva, pt ei conteaza aspectul masinii.
La ambele modele clientii vor stramba din nas la interior: trebuie justificat cumva mirosul mai intepator de plastic decat la alte modele. E simplu: prin calitatea imbinarii. Mentionez un lucru: daca un client iti va spune ca bordul pare prea "golas" si i se pare un neajuns, acel cumparator nu va cumpara masina, deci sa nu te stresezi. Impactul interiorului la o masina este decisiv, este un factor majoritar. Exista in general 2 tipuri de oameni: cei care prefera diferite brizz brituri (bord gen Fiat Bravo, Peugeot 308, civic si mai nou Astra J) cu diverse luminite si butoane, si clientii ce vor simplitate si ergonomie (gen leon, lancer, impreza, serie 1, chiar golf 6). O masina sportiva in general este completata deun interior simplu.
- toledo, altea, cordoba: pt familisti. intereseaza-te ce ofera concurenta, dpdd pret/model/motorizare/dotari.
- exeo: eu il vad ca pe un esec. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar sansele sale sunt aproximativ minime de a fi ales in dauna unui accord, passat sau chiar mondeo.
Ca sa iti dau si alte motive: fiabilitatea. Seat-urile au f putine probleme comune si in general sunt masini robuste. Intretinerea este mai ieftina decat la multe competitoare. Cel putin in cazul leonului si ibizei (care cu siguranta vor reprezenta vanzarile cele mai numeroase), este un VW cu alta sigla. Retine ca Seat nu este o marca de volum si de abia cum a intrat pe piata sedanurilor din nou (un mare esec a fost scvhimbarea modelului toledo din sedan in monovolum), automat pierde masiv la categoria 35-50 ani si in cazul familiilor mai reduse (1 copil, maxim 2). Iar la monovolume, iar vor fi probleme, pt ca unele modele de la concurenta vin la preturi mai bune (C-Max, Croma, C4 picasso). Cand se va incepe si fabricarea B-Max la Craiova, toate modelele de cls mica vor avea si ele de suferit la vanzari.
Restul...mai citeste pe forum. Daca vrei sa reprezinti vreun dealer, poti face asta aici, chiar poti indruma viitori cumparatori spre o comunitate care ii poate ajuta in diverse probleme sau la diverse intrebari. Mult noroc si spor la citit.