Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
eugen_insc
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 04 Ian 2017, 16:17

Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

04 Ian 2017, 19:19

Buna seara,
Pentru masina din titlu, proaspat achizitionata la 127 kkm am, pe VCDS, 2 erori: 16585 si 16685; am 'rezolvat' cu aprinderea -am schimbat bobina inductie (monobloc) cu una noua, fisele si bujiile, am verificat si curatat cu us injectoarele si le-am schimbat intre ele, simptomele se pastreaza: lipsa scanteie pe bujia 1, si lipsa comanda injectorul 1. Martorii EPC si MIL stau aprinsi; cand se stinge EPC, apare ESP; cand accelerez, MIL clipeste...; merge numai in 3 cilindri tot timpul (inainte nu mergea in 3 decat uneori, pe acceleratie progresiva). Pentru ca pe partea de aprindere am schimbat tot, cred ca scanteia f. slaba pe cil.1 e cauzata de ECU, la pachet (sau ca si consecinta) cu semnalul slab de pe injectorul 1. Eu stiam ca prin bobina se comanda cu 2 semnale aprinderea (perechea 1-4 si 2-3), numai ca pe 4 am scanteie puternica, iar pe 1, aproape deloc. Toate drumurile par sa duca la ECU, si vreau sa contactez pe cineva care poate sa-l repare, in caz ca el e de vina. In momentul asta nu stiu nici macar cum se ajunge la ECU, macar as verifica sa nu fie de la mufa de intrare-iesire. Desi aveam erorile amintite inainte de schimbarea bobinei, eram ferm convins ca o bobina noua va rezolva problema, insa n-a fost asta, asa ca astept, cu bunavointa celor care au ceva habar, si alte pareri...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8267
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

06 Ian 2017, 00:50

la posibile cauze ai mai multe chestii:
Possible Causes
Ignition system
Fuel injectors
Fuel pressure
Running out of fuel
EVAP canister purge valve
Evaporative emission system
Low compression
Base engine problems
Controle Module damaged

nu pare simplu de diagnosticat, intr-adevar
 
eugen_insc
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 04 Ian 2017, 16:17

Re: Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

07 Ian 2017, 00:32

Multumesc. Cu aprinderea, cum am zis, am 'rezolvat-o', injectoarele sunt bune, pompa buna, benzina am, compresie la fel (14 barri/cilindru); motorul propriuzis nu cred ca are alte probleme, asa ca raman, pt err 16685 (misfire cylinder 1) doar eventuale pb. pe canistra cu carbon si supapa ei si, cel mai nasol, ECU. Dar mai e si cealalta err: 16585 (circuit malfunction injector 1), la care cauzele posibile care imi raman sunt de cablaj intrerupt sau in scurtcircuit, conector defect sau, din nou, ECU. Parerea mea e ca lipsa semnalului pe injectorul 1 induce (prin ECU) si eroarea 16685, manifestata si fizic. Daca ar fi si invers (misfire pe bujia 1 sa provoace nonsemnal pe inj.1), ar fi mai simplu, caci ar insemna ca, de ex., supapa canistrei cu carbon ar rezolva problema. Dar pe-asta o las la urma. In alta ordine de idei, cum se ajunge la, adica unde e pozitionat ECU? (ca sa stiu capetele cablajului ce trebuie verificat intre injectorul 1 si calculator). La fel, m-ar interesa info despre cineva priceput care sa repare ECU, daca asta-i de vina...
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8267
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

07 Ian 2017, 01:56

Ecu il gasesti sub parbriz pozitionat (partea de jos), undeva in partea de mijloc. Trebuie sa dai ceva plastice jos, te prinzi tu, urmareste cablajul
 
eugen_insc
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 04 Ian 2017, 16:17

Re: Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

14 Ian 2017, 21:12

Buna seara,
S-a rezolvat cu cil. 1: inlocuit fir intrerupt intre inj. si ECU. Dupa 100 km de mers OK la drum intins, si-a dat in petic: zguduituri puternice la pornirea de la semafor, iar ca sa depasesc momentul trebuia sa apas progresiv acceleratia inainte de a elibera pe jumatate pedala; apoi din nou s-a aprins, clipind mai tot timpul, martorul de noxe MIL. Porneste abia la a treia cheie, merge cateva secunde corect, dupa care trece din nou in 3 cil. Pe tester apare acum 'rateu aprindere cil.4' la 2900 rpm. Alte simptome: La relanti, desi scoate fum alb, arunca stropi de condens negru, papa f mult ulei (in 200 km a scazut niv. de la mijloc la minim), desi compresia a iesit beton. Reamintesc ca am schimbat bobina de inductie (Beru), fisele si bujiile( Denso), s-au curatat injectoarele (asa spune factura, eu n-am fost de fata) si, daca mai conteaza, la mom. testarii mai aveam in rez. 15 l benzina de 95.
 
eugen_insc
Subiect Autor
Mesaje: 16
Membru din: 04 Ian 2017, 16:17

Re: Leon 1.6i, 102CP, motor BSE-cod err=16585+16685

18 Ian 2017, 20:43

Salut,
Revin: De vina au fost bujiile, care, desi aproape noi, trebuiau si ele curatate dupa atata timp de mers in 3; s-a ales varianta inlocuirii (Beru); acum motorul toarce -sa vedem pana cand...
p.s: din postarea anterioara: 'si, daca mai conteaza, la mom. testarii mai aveam in rez. 15 l benzina de 95' - pai chiar ca n-a contat, ca baietii si-au tras si ei partea, ce numai patronul...deh-un service de cartier, cu avantajele si dezavantajele lui.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori