Pagina 1 din 2
2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 13 Oct 2016, 10:29
de BogdanTC
Salut. As dori sa intreb, poate v-ati confruntat si voi. Am o problema cu pornirea dupa ce stationez, timpul e relativ se poate manifesta dupa 8 ore sau daca o las 2-3 zile ( era un baiat cu un FR pe aici care avea problema cand o tinea in panta, la mine de obicei sta pe teren drept). Pornea foarte urat, dupa mai multe incercari sau chiar deloc.
Am schimbat garniturile de la injectoare, s-a verificat bateria, bujii, pompa de motorina si toate par in regula (fiind o problema de natura mecanica, evident pe tester nu pare nimic). Chiar si pompa tandem, au zis ca nu cred ca este de acolo si prin urmare au decis sa schimbe acele garnituri. Azi dimineata cand m-am suit sa plec spre serviciu, a pornit din prima dar a evitat 2-3 secunde. De obicei dupa pornire mergea putin in trepidatii pana se "calma":), dar vad ca acum a disparut acel comportament doar ca porneste mai greu.
Diseara mai trec pe la mecanicii care s-au ocupat sa mai caute, poate o fi altceva. Am mai citit pe forum si mai ziceau baietii ceva de niste valve/supape unisens, ma gandesc ca poate o fi asta problema, si cand o las in stationare motorina se retrage din cauza supapei defecte care ar trebui sa o blocheze.
Daca aveti niste pareri, opinii, le astept, m-ar ajuta si pe mine si pe mecanic sa verifice mai concret.
Multumesc!
PS: Daca ar fi pompa tandem de vina, ar trebui sa am niste simptome specifice? Mai citeam pe forum ca si la pompa asta daca ai problema cu vreo garnitura, trebuie schimbata cu totul, sper sa ma insel, pt ca am vazut ca nu e tocmai ieftina.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 26 Oct 2016, 12:31
de BogdanTC
Inca nu s-a rezolvat problema cu pornirea, si clar am o problema, cum o las pe loc drept mai mult de 15-20 ore, cum adios, moare si imi pare rau sa dau la automat sa o vad cum se chinuie sa prinda viata. Iar daca o las cu botul in sus timpul scade si mai repede, in sensul ca nu mai porneste dupa un timp mai scurt.
Clar am o problema pe alimentare, dar care este? Daca o fii pompa de inalte, cum ma asigur ca ea este buba? Daca o fii altceva?
Mi-ar placea sa fiu mai sigur pe problema, ca astia imi schimba toata masina in ritmul asta.
PS: Eu m-am fixat pe pompa de inalte acum, mai precis furtunele alea 2 care vin de la filtru (turul si returul) in stuturile alea 2 de pe pompa presupun ca au niste supape si acolo ma gandeam ca ar fii problema, dar mi-e teama ca fac un efort si iau alta (vreau noua, ca SH imi este sa nu dau de alta problema dupa si ce am rezolvat?) si tot nu scap de buba...ideal ar fii sa fac un test cu alta pompa, dar de unde?
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 14 Noi 2016, 15:15
de BogdanTC
Salut baieti, revin si eu cu o intrebare, poate cunoasteti. Tot cu buba mea, inca nu am rezolvat-o dar nici nu i-am acordat atentie, doar am avut grija sa o pornesc macar 1-2 pe zi.
Ce vreau eu sa va intreb, daca mi se adevereste problema cu pompa tandem, cat ajunge una noua? Eu am sunat sa vad si eu cat este si raspunsul a fost 900 RON si i-am specificat ca vreau BOSCH, asa cum am pe masina (iar detaliile masinii mele le avea ca tot de aici am luat un bloc de valve).
Si ce am mai observat ca 2 pompe, tot de BOSCH, numai ca una scria OE VW, aveau diferenta de 5-600 lei, ce dracu are in plus?
Eu ma asteptam la 2000+ sa coste o astfel de pompa, nu stiu de ce. Daca e in regula, nu-mi ramane ca problema mea sa fie de aici, chiar m-as bucura...
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 28 Dec 2016, 09:26
de b.romy
Parcheaza masina cu botul in jos/fundul in sus, daca porneste bine pompa tandem e de vina.
Degeaba ai schimbat oringuri daca inj.nu au fost stranse la cuplu/este uzura in chiuloasa.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 31 Dec 2016, 11:56
de BogdanTC
Si cum ma conving ca e pompa tandem, doar simplu fapt daca o las cu botul in jos si porneste bine este suficient? Prin servisuri baietii spun ca este ok, ca are valori ale presiunii bune.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 08:32
de BogdanTC
Salut baieti. Problema cu pornirea nu am rezolvat-o nici acum. Si am mai observat ceva, intr-un alt post am pus eu niste poze cu un furtunas, si uitandu-ma acum pe postul respeciv am observat ca zona pompei tandem si cea de langa filtrul de ulei era mai curata. Intr-adevar incepuse sa se murdareasca pe acolo, ca se observa in poza, dar ideea este ca acum este mult mai rau. Pompa de inalte (tandem) este plina de ulei sau ce o fii si la fel si zona aceea de langa filtru este plina de unsoare.
Care ar putea fii cauza scurgerii? Este posibil ca toata aceasta unsoare sa se prelinga de la pompa de inalte si sa se intinda?
PS: baietii in service au zis ca pompa face presiuni bune, dar eu raman cu problema nerezolvata:D
PPS: si de cand s-a incalzit afara porneste mai urat, cat a fost iarna se cumintise..
Si o ultima chestie: softul acela de pornire la cald, m-ar ajuta? In sensul ca, masina dupa ce ajunge in parametrii normali, la 90 grade si o repornesc, invarte mai mult si mai porneste si cu o "bubuiala", dar nu tot timpul...
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 08:41
de Narcisila
Cumpara o garnitura noua 50ron. Teoretic iti rezolva problema.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 08:41
de Narcisila
Pare unsoare de motorina, nu de ulei.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 08:47
de BogdanTC
Da, motorina este, pt ca si miroase. La care garnitura te referi ?
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 09:43
de Narcisila
Pompa tandem are o garnitura de tabla, care in timp poate sa cedeze, sau daca umbli la pompa tandem nu mai poate fi refolosita. Si mie incepuse sa se prelinga si ajungea pana in cutie la ambreaj. Am schimbat-o si s-a rezolvat.
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 09:45
de Narcisila
Codul e 03G145215B la reprezentanta
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 09:53
de BogdanTC
Merci Narcis, mai bine o schimb cu totul, daca nu se merita... Asta e ok ?
http://www.epiesa.ro/pompa-vacuum-siste ... 421449.htm Vad ca la coduri OE e trecut si cel de pe pompa mea de pe masina
PS: Si daca mai merg o perioada asa se poate intampla ceva ?
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 15 Mai 2017, 10:00
de BogdanTC
hmm, posibil sa fii inteles gresit mesajul. Tu cred ca ai inlocuit doar placuta aia si s-a rezolvat, nu?
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 22 Mai 2017, 12:42
de BogdanTC
Am inlocuit placuta aia de tabla (garnitura pompei) si momentan nu se mai observa vreo scurgere sau miros de motorina (25 lei o placuta
). Pornirea dupa 1 zi de stationare nu s-a rezolvat, porneste mai greut..don`t fuckin know whyyyyy..
De suparare ca si la cald imi pornea urat i-am facut soft (bineinteles ca nu eu
) am fost la RBN, sper ca nu e reclama), atat pt pornirea aia urata de la cald, care ma seca, cat si de putere. Much better now
Re: 2.0 TDI BKD. Pornire grea dupa un timp de stationare
Scris: 07 Iun 2017, 11:52
de BogdanTC
Dupa cum spuneam mai sus, am inlocuit garnitura aia de la pompa de inalte si nu mai se observa umezeala acolo. As vrea sa va atasez un filmulet cu un A3, tot BKD, care porneste exact ca al meu.
PS: am mai auzit de la un mecanic o varianta: la pornire, electromotorul are nevoie de o anumita turatie minima, nu o stiu sigur 200-240 tr/min. Mi-a spus ca se poate modifica ca ECU sa ii permita sa porneasca si cu o turatie mai mica..