Pagina 1 din 1
Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 23 Mai 2012, 22:23
de lvnatic
Masina este din 2007, achizitionata recent din Germania. Are 148.000km la bord, a venit cu filtrul de particule, din ce am inteles eu de la service, foarte infundat. Am inteles ca trebuie sa prezinte o valoare de sub 40% pe cand la mine era 56%. L-au demontat, l-au curatat si l-au montat la loc, pentru ca am inteles ca nu putea fi regenerat singur.
Inainte de asta aveam consum mediu in oras de 14l, acum a scazut pe la 10-11. Insa tot mi se pare foarte mare; din ce am citit pe forum majoritatea se invart pe la 8%.
Consumul mediu total este de 8.4% in momentul de fata, dar circul aproape zilnic in afara localitatii unde reusesc sa scad media. De acasa pana la facultate, dimineata in aglomeratie, bordul arata 13l cand opresc motorul.
In afara localitatii, seara, mers aproximativ 20km dus-intors, imi arata consum mediu de 6-6.5%, consumul instant la o viteza constanta de 80-90km/h poate ajunge si la 5%, deci variaza mult intre consumul din oras si cel din afara.
Cand stationez cu motorul pornit, cald, consumul instant arata 0.6-0.8l/h in functie de clima.
Schimb viteza in jur de 2500-2700 turatii, in a 1-a nu o duc mai mult de 2200. Sunt portiuni de drum in care pot merge constant in a 2-a cu 2700-2800 turatii si imi arata un consum decent, in jur de 6%, asta in oras.
Este totusi un consum normal sau mare?
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 10:29
de geo69
Cred ca esti in limite rezonabile cu consumul, verifica sau inlocuieste si filtrul de aer, poate este imbacsit!
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 11:26
de Cipper
Eu am experienta cu o Octavia 1.9 TDI PD.
Orientativ consumul era asa: in jur de 7.8 - 8,2 media doar pe oras. Cu varfuri de 11, chiar 12% iarna si pe aglomeratie cum a fost de exemplu zilele astea ploioase.
Afara intre 4.3 - 5.5 (AC pornit) . Maxim maximorum 6% dar masina alergata si cu AC pornit.
Consumul instant la ralanti e la fel ca la tine 0.5 -0.8 litri pe ora.
Insa verifica consumul standard cu pixul si foaia. Dupa metoda plin - plin sau bec apris bec aprins. Ideal e sa masori de mai multe ori si sa faci o aproximare. La Octavia mea o singura data am incercat si era diferenta de 0.5% intre BC si foaie. BC aratand mai putin. Deci poti aduna la ce am scris mai sus un 0.5.
Stiu ca e recomandat sa schimbi mai sus, dar eu foarte rar schimbam in oras asa sus, poate un 2200 maxim indiferent de treapta. Si totusi masina are 7 ani fara nicio problema.
Foloseste frana de motor cat de des poti, nu accelera brusc mai ales in treptele 1,2. Masina are suficient cuplu cat sa plece singura fara sa atingi acceleratia. Incearca chestiile astea si vezi apoi daca scade sau nu.
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 11:47
de Ovi_King
si eu am avut 1.9 tdi si aveam si 12L consum in oras cu aer si aglomeratie. Daca mergeam sportiv ajungeam la 13-14l asa ca nu va mai speriati de consum. o fi diesel dar e de capacitate maricica deci volumul de combustibil intrat in el e mai mare ca la 1.4 spre exemplu. verifica toate filtrele si nu merge subturat cu ea. oricand sunt mai ieftini 3L de motorina decat o turbina noua.
Bafta multa si km fara probleme!
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 11:49
de razmih
Pai daca schimbi orice treapta la 2200 inseamna ca treapta superioara o incepi subturata, ceea ce pentru un filtru de particule e rau.
Eu nu merg sub 1900 r/m, schimb la 2500 motor rece si 3000 motor cald.
Eu am motorul de 2.0 dar nu cred ca sunt diferente fata de 1.9.
Din cate am citit eu mersul subturat duce la o crestere de consum si nu la economie.
Am filtru de particule, am 57k km si nu am avut probleme, nici macar o aprindere a martorului.
PS: si la motorul de 2.0, in stationare, tot intre 0.6 si 0.8 l/h este consumul.
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 13:16
de lvnatic
Sa inteleg ca e ok. Dar daca merg constant la o turatie mai mare? De exemplu a 2-a la 2500-2700 turatii sau sa merg in a 3-a sub 2000 turatii?
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 13:33
de gamer555
lucrurile astea trebuie sa le observi si singur, conteaza situatia in acel moment. bun, esti la 2500 ture in a 2-a:
- urmeaza sa te opresti/incetinesti = lasi in frana de motor si franezi
- urmeaza sa accelerezi = depinde cum e acceleratia, poti sa ii dai a 3-a pt acceleratie lina, sau mai poti tine a 2-a si sa schimbi a 3-a mai tarziu daca vrei acceleratie mai brusca
- mergi la viteza constanta pentru o bucata de drum = atunci as schimba a 3-a, cu conditia sa nu fiu nevoit sa accelerez. daca ai nevoie de acceleratie instanta, ramai in treapta 2
etc...
ideea e ca dupa ce ajungi sa iti cunosti bine masina/puterea/rapoartele cutiei o sa iti poti da aceste raspunsuri si singur
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 18:18
de lvnatic
Astazi mi s-a aprins martorul la filtrul de particule. Am parcat masina acum pe timpul zilei iar diseara planuiesc sa o scot la un traseu de vreo 20 km si sa merg la o turatie mai mare. Va ajuta cu ceva sau trebuie sa merg la service? Deja mi s-a acrit de DPF-ul asta, se poate scoate cumva? Fara sa afecteze performanta masinii?
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 20:35
de razmih
Am mers cu masina, dupa ce am scris postul, am verificat ce se intampla la mine daca schimb la 2200 r/m.
Schimband la 2200 r/m treapta superioara porneste de la 1500 r/m, motorul se simte clar ca este subturat, de altfel, in caracteristicile tehnice ale motorului de 2.0, 170 cp, scrie ca cuplul incepe de la 1900 r/m.
S-a mai discutat problema mersului subturat si nr de rotatii la care functioneaza bine motoarele, mai ales in contextul filtrului de particule.
Sfatul meu este sa nu mergi sub 1900-2000 r/m.
Citat din manualul de utilizare: Particulele de funingine se acumuleaza in filtru unde sunt arse periodic. Pentru facilitarea acestui proces, trebuie intreprinse calatorii ocazionale la viteze de peste 60 km/h. Daca autovehiculul este utilizat doar pentru calatorii scurte funinginea se va acumula in filtrul de particule.
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 24 Mai 2012, 22:40
de lvnatic
Am scos-o azi din oras si am mers vreo 30 km dus-intors (in total deci), in a 3-a la 3000-3500 r/m si ocazional in a 2-a la 4000 r/m pe unde mai trebuia sa scad putin. Masina se misca mult mai bine acum iar consumul a scazut considerabil, de la 5% cat aveam cand m-am dus, am ajuns si la 3% la intoarcere (consum in afara localitatii, la viteza constanta).
Voi merge maine prin oras sa vad care e media in ambuteiaj.
Apropo este cineva care s-a dezactivat filtrul de particule de pe leon? Este posibil macar? Fara sa afecteze performanta autovehiculului?
Sunt foarte tentat!
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 25 Mai 2012, 08:24
de Cosmin
Eu as zice sa nu mai mergi cu motorul sub-turat si sa schimbi vitezele la turatia optima. Toate problemele tale cu DPF se vor rezolva daca exploatezi motorul intr-un mod corect.
Se poate DPF Off, insa trebuie "sters" si din soft, nu e suficienta doar indepartarea fizica de pe masina.
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 25 Mai 2012, 10:40
de lvnatic
Vorbesc serios cand zic ca merg destul de turat, ma certa un prieten care merge cu mine in masina. O duceam in a 2-a constant pe la 3000 turatii, dar pur si simplu nu-mi permite traseul. Locul pe care-l frecventez cel mai mult este universitatea si un spital unde se tin cursuri, ambele locuri fiind intr-o aglomeratie uriasa, mai ales ca in tot Iasiul se repara strazile momentan.
Mi se pare o mare prostie sa scot frecvent masina la un drum mai lung unde sa circul musai cu peste 60km/h.
Am citit despre DPFuri ca nu numai ca scad performanta masinii, dar si consumul este mai ridicat ca la un motor normal. Chiar nu vad logica sa pastrez asa ceva pe masina, e un stres in plus. Cum o inmatriculez saptamana viitoare imi caut un service capabil sa faca asa ceva. Va tin la curent.
Re: Consum ridicat 1.9 TDI 105 CP
Scris: 25 Mai 2012, 21:04
de Cosmin
Lasa service-urile, aia stiu doar sa taie cu flexu'. Ia legatura cu un tuner care stie sa iti refaca softul.