Pagina 2 din 3
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 07 Mai 2009, 13:38
de cristiL
subscriu la ce spune weederash.
in plus, daca ii dai peste 3500-4000, nu te mai intelegi cu cel din dreapta. motoarele astea mai sint si zgomotoase, iar izolarea fonica doar ok.
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 23 Mai 2009, 12:19
de luci&dana
cred ca nimeni nu iti poate spune cum sa schimbi vitezele, la ce turatie exacta sa schimbi vitezele. eu de exemplu ma duc cu ea si la 5000 de rpm, dar schimb si mai batraneste la 2500 rpm. Tine doar de ce anume vrei sa faci cu masina, adica depasiri, plecat de pe loc mai nervos...etc. problema tine numai de tine si de cat de bine auzi motorul masinii (asta daca nu asculti la maxim muzica)...dar chiar si atunci iti dai seama dupa cum trage masina. asa ca cel mai bine este sa incerci sa variezi un pic la inceput cu schimbatul treptelor si sa alegi ce e mai bine pt tine
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 25 Iun 2009, 11:03
de caustic
Salut!
Este primul meu post forumul Seat, fiind posesor de Cordoba 1.4 85 CP de 2 zile.
Inainte aveam un symbol 1.4 75 Cp si schimbam vitezele intre 2000 -3000. Am inteles de la voi ca pe cea noua ar trebui sa le schimb intre 2500 - 3000 (optim).
... si in prima mie de km sa nu depasesc 3500 ca sa isi faca consumul bine.
Sa stiti ca cel mai mult ma bucur cand deschid portbagajul si il vad gol. Pai la Symbol aveam vreo 2 cutii de scule (cand nu aveam ce face mai desfaceam un corp clapeta, un senzor, un injector etc) si bidonul de antigel (pe care il completam cam simultan cu lichidul de parbriz).
Sunt foarte multumit de masina... foarte.
Aveti ceva sfaturi legate de exploatarea masinutei?
Drum drept!
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 07 Iul 2009, 08:53
de djalien
@caustic: am condus si eu un symbol si seat-ul, dupa parerea mea, trebuie sa fie mai turat cam cum ai zis tu 2500-3000 ture.
Eu pe al meu ce-i drept am motor de 1.6 si ii mai dau si a4a pe la 50-60km/h adica undeva la 1800 rpm ar ajunge(daca nu e in sarcina).
Ideea e sa-ti simti masina. In prima faza mergi fara muzica data la maxim, asculta motorul. Nu poti sa mergi constant cu ochii pe turometru, sa schimbi la anumite valori, mai conteaza si drumul pe unde mergi in panta/ la "vale":) Normal ca n-o sa urci Rucar - Bran schimband la 2500 de ture pe serpentinele alea ca "asa e optim".
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 07 Iul 2009, 09:16
de caustic
Mersi de sfat. Eu oricum ascult muzica incet ca "mosii", numai ca la inceput eram obisnuit cu masina veche si la asta noua nu prea auzeam motorul.
Acum m-am obisnuit cu el.
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 07 Iul 2009, 09:17
de mususk266
eu stiu ca turatia optima de schimbat viteze este la turatia de cuplu maxim unde din cate am auzit ai putea chiar sa schimbi fara a mai calca ambreiajul(sa ma corecteze cineva daca gresesc si sa dezvolte ideea).
pune masina pe un dyno sau intereseaza-te unde are masina cuplu maxim in fiecare viteza.
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 21 Feb 2010, 17:08
de doryn
Cordoba,la motorizările de 1,4 sunt în 8valve sau 16 valve
adică, 75 CP sau 101 CP
În 16 v sunt mai puternice deoarece au admisie pe 2 căi (dar consumă mai mult)
Eu am un SEAT Cordoba de 1,4/16v și sunt foarte mulțumit de ea (e foarte nervoasă iar
în oraș imi ia cca 10-11 L benzină )
vitezele le schimb la peste 2500 rot/min dar nu poti exagera prea tare între treptele 1-3
că o să creadă lumea că faci liniuțe (mârâie foarte tare)
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 21 Feb 2010, 18:51
de deyuuu
am tot citit pe aici ca motoarele astea sunt zgomotoase ... mie dupa 3000rpm motoru are un sunet mai ciudat ... nici nu stiu cum sa va explic ... ascutit sau asa ceva ...
asa sunt motoarele astea ? sau am eu o problema cu el ?
(Cordoba 1,4 16v 2001)
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 21 Feb 2010, 19:51
de Phaeton
Mie nu imi place sub nici o forma sa schimb sub 3500 rpm. In nici o viteza. Eu si in a 1-a schimb la 5500-6000. Sa simt masina. Ca si asa e o puturoasa de 1.4. De asta si vreau sa schimb motorul.
In ritmul meu ( redline ) imi ia in jur de 15-20.
Faza la mine e ca mai am un diesel. Merg cu ala cand n-am chef de forjat sau cand am drumuri prin oras. Inafara de diesel si cordoba am mai avut o calibra ( acum a disparut ). Cu aia schimbam numai in 7500. Imi lua 25-30. Dar si cu aia. Daca mergeam 100 km pe luna.
Va salut
Phaeton
Re: la cati km se schimba distributia la seat cordoba
Scris: 21 Oct 2010, 16:21
de MHL
La motoarele pe benzina 1.4 16 V cuplul maxim este la 4400...scrie in cartea tehnica...
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 20 Dec 2010, 18:01
de cristiL
e putin ilogic sa turezi peste turatia la care atinge cuplul maxim. poate cu 100 de ture peste, sa zicem, ca nu esti robot. dar daca faci asta, cuplul si puterea scad.
in fine, poti s-o turezi si pana la 9000. poti sa sari si in foc. in principiu nu te opreste nimeni. dar e de dorit sa nu implici si pe altii in "istoria" ta.
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 27 Dec 2010, 13:51
de drw99
Nu amesteca turatia de cuplu maxim cu turatia de putere maxima...care intotdeauna va fi mai mare ca turatia de cuplu
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 18 Ian 2011, 17:39
de cristiL
e drept, sint doua turatii diferite. puterea maxima e la 5500.
dar de ce te-ar interesa puterea maxima atunci cand e vorba de schimbat viteze?
puterea maxima te intereseaza cand vrei sa atingi o anumita viteza (mare) si ai o anumita incarcatura (mare). in ce priveste depasirile din scurt, tot cuplul maxim te intereseaza.
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 26 Aug 2013, 12:34
de roman30
BUNA EU AM UN LEON 1.4 16V 75 HP
I AM SCOS SI 5 LA SUTA DAR SCHIMBAT TURATI 2500 RPM SI IN VITEZA A 5 CEA UNDEVA PE LA 90-100 KM /H
AM FACUT UN DRUM DE ORADEA SI RETUR APOI PE LA MUNTE 700 KM CU 45 L BENZINA 95 MOL CU AERUL PORNIT
SUNT SUPER MULTUMIT DE MASINA DACA MA GRABESC II DAU TALPA SI CONSUMUL CRESTE PUTIN
Re: turatia optima pt schimbare viteze
Scris: 26 Aug 2013, 12:36
de roman30
LA BENZINARE DEPINDE FOARTE MULT STILUL DE CONDUS DE OBICEI LA DRUM INTINS DACA AM LOC II DAU TALPA