Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Probleme cu bujia 3

17 Aug 2014, 11:59

Salutare tuturor!

De ceva timp am probleme cu motorul, mai exact cu bujia 3. Tot timpul are ulei la bujie. Am schimbat bujiile si am schimbat fisele. Totul e ok la 1,2 si 4 dar la 3 tot timpul intra ulei. Dupa ce curat bujia, merge 1-2 luni dup care face urat motorul. Trepideaza si nu mai trage deloc. Pedala e la podea, turometrul urca la 3-4mii de turatii dar masina nu trage. Ce ar putea avea?

Uleiul scos de la bujie, dupa mine, vine direct din motor. Nu miroase a ars. E exact ca uleiul din motor.

Pareri?

LE : Am mai fost pe la mecanici. Ei spuneau ca pistonul e dus si trebuie defragmentat motorul. Altii spun ca nu e pistonul de vina...
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu bujia 3

17 Aug 2014, 13:45

Daca ar fi hard-disk poate ar merge defragmentat. Dar pentru ca e motor trebuie resegmentat. Daca e sigur ca uleiul vine dinspre camera de ardere, atunci ori e de la segenti, ori de la simeringurile de supape. Oricum ar fi tot trebuie data chiulasa jos pentru inspectie. O segmentare nu ar trebui sa fie prea scumpa, si se poate face intr-o zi doar.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

17 Aug 2014, 15:32

dany19940 scrie:
Daca e sigur ca uleiul vine dinspre camera de ardere, atunci ori e de la segenti, ori de la simeringurile de supape. Oricum ar fi tot trebuie data chiulasa jos pentru inspectie. O segmentare nu ar trebui sa fie prea scumpa, si se poate face intr-o zi doar.



Maine o sa merg cu ea la un mecanic auto sa segmenteze motorul. Daca e ori una ori cealalta, cam cat ar costa inlocuirea lor? Reparatia totala ar trece de 1000 lei?
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu bujia 3

17 Aug 2014, 18:49

Pretul poate varia destul intre un atelier si altul, dar banuiesc ca nu are cum sa depaseasca cat ai scris.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

17 Aug 2014, 18:52

Ok. Mersi de raspuns. Voi vedea ce se petrece si care e cauza principala. Va tin la curent. :)
 
ovydyu4all
Mesaje: 406
Membru din: 07 Ian 2012, 16:28

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 01:25

Prima data te sfatuiesc sa faci un test de compresie sa vezi exact care e problema cu acel piston. Ai grija la piesele pe care le folosesti, nu lua cele mai ieftine, si la mecanic sa nu-ti faca treaba in graba (daca e unul ocupat cu siguranta nu o sa stea sa bibileasca) si daca tot umbli la motor schimba si semeringurile de la supape (din cate vad ai 16v) costul e redus insa ajuta mult la fiabilitate. Mult succes!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 06:30

Testul de compresie nu ajuta la nimic daca are doar segmentul de ungere blocat sau uzat, si nici daca sunt simeringurile de vina.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 08:26

Am schimbat bujiile, am pus dintre cele mai bune, Bosch. Am schimbat si fisele si inca ceva, nu stiu exact caci tatal meu a mers cu ea la mecanic, eu eram la munca. Cu toate schimbarile pe care le-a facut am ajuns in jur de 600 de lei... Dar nicio ameliorare. Dupa ce au fost schimbate bujiile a mers doua zile dupa care a inceput sa faca la fel. Am mers din nou la mecanic si atunci mi-a zis el ca trebuie dat jos si vazut unde e problema. El banuia ca e ceva cu pistonul 3. Vom vedea cand merg sa o segmenteze.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
ovydyu4all
Mesaje: 406
Membru din: 07 Ian 2012, 16:28

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 09:49

Dany, tu cunosti mai bine problema :) , insa ma gandeam ca logic ar fi sa scape si compresia odata ce uleiul ala ajunge in cilindru, pe undeva trebuie sa intre.
De curiozitate: nu scoate fum albastru la rece?
 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 10:00

Nu, nu scoate fum albastru. Nu scoate deloc. :D Nici macar alb.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Probleme cu bujia 3

18 Aug 2014, 10:09

Primul segment e de foc, al doilea de compresie, al treilea de ungere. Cel de ungere nu are treaba cu compresia. Daca cel de ungere e blocat/uzat, uleiul trece de ceilalti si ajunge la bujie. Iar simeringurile nu au niciun amestec in masurarea compresiei, fiind dupa palaria supapelor. Dar, daca scapa vreunul de pe supapele de admisie, atunci acel ulei ar putea ajunge sa inece bujia in timp, depinde cat de mare e uzura. Posibil sa fie uzat si ghidul supapelor de pe admisie, atunci mai mult ulei intra in camera de ardere. Cum valoarea maxima a compresiei se atinge cu pistonul sus si supapele inchise, uleiul ce scapa pe langa segmenti poate chiar mari valoarea citita. De aia masurarea compresiei in acest caz nu are nici-o relevanta. Daca motorul functiona cu trepidatii, nu mai tragea sau se auzea in toba ceva suspect, atunci puteai suspecta ceva in legatura cu compresia sau cu supapele.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

19 Aug 2014, 09:25

Maine dimineata merg cu masina la un mecanic care a zis ca stie care e problema si ca a mai rezolvat toledorui cu aceasta problema. Sper sa nu se insele si sa stie ce are. :D
La modelul pe care il am eu, ca sa rezolve problema, trebuie data distributia jos ca sa poata desface nu stiu ce capac (nu stiu exact, fiindca nu ma prea pricep eu la mecanica) iar dupa ce desface acel capac, trebuie inlocuita nu stiu ce garnitura. Sa vedem ce va fi... Maine dimineata o duc la el si pe seara a zis ca e gata.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp
 
Avatar utilizator
DTC123
Subiect Autor
Mesaje: 89
Membru din: 04 Aug 2013, 10:44

Re: Probleme cu bujia 3

20 Aug 2014, 19:54

Am mers dupa masina si se comporta excelent acum! Dupa schimbarea acelei garnituri, masina merge altfel.
Cu ocazia aceasta am schimbat si suportii motorului care erau praf. Se clatina motorul de zici ca era un balansoar.

Nu stiu exact ce garnitura a schimbat, dar sper ca problema sa nu mai revina. Am mai fost cu ea de doua ori pe la mecanici, s-a rezolvat si a doua zi a inceput sa faca la fel.

Revin cu update-uri.
Seat Exeo ST, 2.0 TDI, 120cp
Ex. Audi A3, 1.9 TDI, 130cp
Ex. Seat toledo, 1.6 benzina, 105cp

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori