Sunt de acord cu Max!
Fara ESP probabil unii dintre voi nu mai scriau pe acest forum. S-au facut foarte multe demonstratii practice, de catre piloti profesionisti si s-a constatat ca in conditii de aderenta scazuta sau foarte scazuta, fara ESP, sansele de-a pierde masina de sub control cresc considerabil si in mainile pilotilor.
Vezi si F1: in 2008 s-au inmultit pierderile de aderenta fara controlul stabilitatii, care au fost interzise din acest sezon.
Iar daca vrei sa faceti derapaje cat de cat controlate (cam imposibil cu o masina de strada stock) sa nu uitati ca la masinile dotate cu ESP (mai ales la VAG) electronica nu te lasa sa decuplezi de tot controlul stabilitatii. Adica degeaba ai decuplat, ea tot va interveni in situatii limita.
Am efectuat si un test in acest sens: pe ploaie torentiala am luat foarte tare o curba de aprox 105 grade.M-am asteptat sa plece de-a latul insa ESP a corectat sigur si eficient, fara sa depasesc trasa ideala.
Am ramas foarte surprins:
no fun but safe!
Joko ai scris ca degeaba tragi dr/st de volan, ea tot drept se duce. Pai asta e si rolul sau: sa se duca drept cand ar vrea in lateral.
Tu ai un singur lucru de facut: sa tii gazul si volanul pe directia de mers. In momentul in care ai luat gazul, masina se descarca si devine haotica.
DRIVE SAFE!