Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
 
Avatar utilizator
Schumi
Mesaje: 169
Membru din: 27 Dec 2007, 18:20
Localitate: B/BZ
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 08:21

prapadila scrie:
Ca masina personala am Leon 1p 1.4TSI 125 CP si sunt foarte multumit de ea dar as incerca si altceva. Am avut deja 2 Fiat, 2 Seat si cu siguranta voi schimba constructorul pe viitor iar masinile japoneze ma tenteaza. Stiu ca au cam mult plastic la interior dar Seat-ul nu vrea deloc sa imbunatateasca latura asta asa ca...c'est la vie! Mazda3 citesc ca, calitatea materialelor e mai buna.


Prapadila pe ce te bazezi cand afirmi fapul ca SEAT nu vrea deloc sa imbunatateasca latura asta (materialele interilorului). Te-ai uracat in noul Leon? Saltul este destul de mare fata de modelul 1P la acest capitol.
ex SEAT LEON 1.9 TDI 110 CP - BZ 86 LUK
 
prapadila
Mesaje: 181
Membru din: 31 Oct 2010, 15:04
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 10:08

Schumi scrie:
prapadila scrie:
Ca masina personala am Leon 1p 1.4TSI 125 CP si sunt foarte multumit de ea dar as incerca si altceva. Am avut deja 2 Fiat, 2 Seat si cu siguranta voi schimba constructorul pe viitor iar masinile japoneze ma tenteaza. Stiu ca au cam mult plastic la interior dar Seat-ul nu vrea deloc sa imbunatateasca latura asta asa ca...c'est la vie! Mazda3 citesc ca, calitatea materialelor e mai buna.


Prapadila pe ce te bazezi cand afirmi fapul ca SEAT nu vrea deloc sa imbunatateasca latura asta (materialele interilorului). Te-ai uracat in noul Leon? Saltul este destul de mare fata de modelul 1P la acest capitol.



Da!...am avut placerea sa conduc un leon 5f 1.2TSI (motorizarea asta era la testdrive) si chiar mi-a placut cum merge. La capitolul tinuta de drum si performante au imbunatatit masina. Nu imi displace nici designul exterior chiar daca la aparitia primelor fotografii am fost putin sceptic, cat despre calitatea materialelor...nu m-a dat pe spate! A fost imbunatatit dar speram la un "salt de calitate" mai inalt. Fiecare cu cerintele lui dar eu, din moment ce petrec cel mai mult timp in masina, pe primul loc vine interiorul pe care il prefer cat se poate de placut iar la 20.000 euro (bani cu care la noi in tara iti poti lua si o mica locuinta in orasele mai mici) pretind un interior placut iar masinile,din categorie, care au investit in interior sunt: A3,Golf MK7, Serie1, A Klass, Mini Cooper, volvo v40 dar sunt cam piperate la pret asa ca trebuie cautat mai jos putin unde ar veni Leon, Giulietta, Mazda3, Ford Focus, Honda Civic etc.
:hi
Seat Leon Facelift 1.4 TSI Stylance -magico black CJ 13 PZY
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 15:07

Salut. Referitor strict la calitatea finisajelor interioare, am avut ocazia sa analizez interioarele a catorva competitori cu ocazia SAB-ului.
Pentru cine vrea sa mearga acolo, vestea buna e ca au venit Avia Motors cu 2 Leon-uri (unul in 5 usi, unul SC). Vestea proasta e ca nici unul nu e FR. Totusi, SC_ul e pe Lima Green, fiind prima data cand vad in realitate un Leon 5F pe aceasta culoare si pot zice ca e interesanta.

Sa le luam pe rand:

- noul Peugeot 308 = dezamagirea salonului. Multe plastice tari la interior (desi atentie, au aspect cauciucat - la atingere se vor simiti tari/casante), pozitie inalta la volan, cursa schimbatorului de viteze ca la autobuz, ceasurile de bord de calitatea (dar si marimea) celor de pe scutere, portbagaj mic. Singurul lucru "cool" e trapa care e pe toata suprafata plafonului si displayul imens din consola. Oricum, pe mine nu m-a atras deloc (desi in poze arata binisor). Iar un model benzina mai potent si cu dotari mi se pare ca trece de 28.000 euro (preturi din Franta).

- Honda Civic 5D. Finisaje care zic eu sunt undeva la nivelul (poate chiar peste) Golf. Mai ales tapiseria de velur, o incantare. Acelasi bord futuristic, parca nu asa de bling-bling ca pe versiunea anterioara. Multe spatii de depozitare inteligente, torpedou capitonat cu velur, etc. Portbagaj cat casa, dar implicit si un spate foarte mare si urat (mai ales stergatorul lunetei, desprins parca de pe un camion sau utilaj agricol). Totusi, cam micuta la interior - sau poate doar da impresia ca e mica din cauza bordului care te incojoara. D.p.d.v al finisajelor interioare e un mare pas fata de generatia veche (am 2 amici cu Civic-uri 5D 2009 si le stiu foarte bine) si momentan e class leader.

- Kia C'eed GT = surpriza salonului. Pur si simplu nu imi venea sa ma mai dau jos din ea. Scaune recaro (piele + alcantara), pedalier sport, jante de 18", etrieri de frana vopsiti in rosu - toate in dotarea standard. Modelul expus avea si trapa panoramica, care chiar se duce pana la hayon. O pozitie de condus foarte joasa (similara cu Leon 1P), spatiu bun si in spate, finisaj al portbagajului la nivelul Audi A3 (nu glumesc). La interior cam mult plastic glossy, totul fiind la limita chiciului. Iar desenul plansei de bord e destul de haotic, parca nu are personalitatea altor modele/marci. Am tot cautat sa-i gasesc defecte si, daca e sa fiu carcotas, chederele plafonului panoramic mi s-au parut cam firave, iar in compartimentul motor, plasticele pareau casante. Modelul de la Salon era full option, inclusiv trapa, scaune incalzite (si imi pare ca si ventilate), navigatie, volan incalzit, frana de parcare electromecanica, etc - totul undeva la 24.000 euro pret de lista. Motorul, un 1.6 GDI-T de 210 CP despre care nu cunosc absolut nimic (e cel de pe Hyundai Veloster). O mare realizare pt Kia ca si companie si pe de alta parte o palma data producatorilor europeni care chipurile fac masini cu aspiratii sportive (includem aici si Leon-ul FR); le-a aratat ce inseamna scaune sport, cum se face o trapa panoramica si cum ar trebui sa arate la exterior o masina sportiva (bare fata spate, praguri, tobe, jante, etc). E genul de produs la care se vede ca nu au facut nici un compromis si asta e ce personal astept de la un producator care face masini pt soferi, nu pt profit.

- Mazda nu a participat la acest salon :!: .

Revenind la Leon 5F, total de acord ca la interior e un mare pas inainte fata de 1P. Cand m-am suit in al meu, am simtit ca ma duc inapoi cu 10 ani in ceea ce priveste calitatea plasticelor. Dar...pozitia de condus si felul in care ma "imbratiseaza" scaunele de pe 1P imi plac mai mult. Punctul forte al Leonului este accesul la motoare decente din grupul VAG, fara a plati pretul unui Golf sau Audi A3. Totusi, cum a zis si prapadila, cu interiorul "traim" cat timp tinem masina, iar eu unul renunt fara nici o problema la jumate de secunda (sau poate chiar 1s) la 100 km/h pt finisaje sensibil mai bune.

Mazda 3 - ca despre asta e vorba aici - apare in ultima saptamana din aceasta luna in showroom-uri. A vazut-o live un coleg la Salonul Auto Frankfurt - mi-a zis doar ca arata mult mai bine in realitate decat in poze, ca e o masina "compacta" foarte mare (iarasi un aspect greu de sesizat din poze) si ca lui i s-a parut interiorul (ce-i drept pe o versiune Revo Top - cu piele) la nivelul lui Range Rover Evoque. Apropo, intr-o conferinta de presa din USA tinuta cu ocazia lansarii noului model, seful de design de la Mazda spunea: "We are benchmarking Audis and BMWs when we are building our interiors, we are not looking at Civics or Jettas". Om vedea in curand cat de adevarata e remarca. Din ce am vazut pana acum, mi se pare tot un produs pt care nu s-au facut compromisuri si cel mai mult mi-a placut grija pe care au avut-o la proiectarea sistemului de infotainment.

E posibil ca atunci cand o sa o vad si o sa o conduc sa vin si eu cu o concluzie ca cea trasa de mosu' John in acest clip (ultima fraza din review). Ca in cazul asta e game over pt Leon din punctul meu de vedere.
 
Alexhsv
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 15:49

Interesant mesajul despre Kia Ceed GT. Nu stiam de modelul asta, m-am uitat la ei pe site dar nu sunt prea multe informatii. Se pare au disponibil doar un motor pe benzia, 1.6 de 204 cp, cuplu 265 nm cu o plaja de la 1750 rpm. Eram curios sa vad cat spun ei ca este consumul, dar nu scrie :)

La dotarile standard au mai putine chestii decat la FR, dar optionalele nu sunt scumpe. Am ajuns la o configuratie de ~21000 euro cu toate chestiile ce le are FR-ul, plus cateva lucruri in plus.

Daca aveau disponibile si mai multe motorizari, cu siguranta erau un concurent de speriat pentru Leon.
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 16:20

Alexhsv scrie:
Interesant mesajul despre Kia Ceed GT. Nu stiam de modelul asta, m-am uitat la ei pe site dar nu sunt prea multe informatii. Se pare au disponibil doar un motor pe benzia, 1.6 de 204 cp, cuplu 265 nm cu o plaja de la 1750 rpm. Eram curios sa vad cat spun ei ca este consumul, dar nu scrie :)

La dotarile standard au mai putine chestii decat la FR, dar optionalele nu sunt scumpe. Am ajuns la o configuratie de ~21000 euro cu toate chestiile ce le are FR-ul, plus cateva lucruri in plus.

Daca aveau disponibile si mai multe motorizari, cu siguranta erau un concurent de speriat pentru Leon.


Am vorbit acu cu un fost coleg, posesor de Kia C'eed (de vreo 6-7 ani) si membru al clubului Kia. I-am cerut si lui parerea, fiindca eu n-am nici un habar despre acest motor. Motorul nu se simte ca unul de 204Cp si 265Nm, probabil ca transmisia e de vina si se pierde foarte mult. Ca sa fie fun, trebuie turat mult si iti papa 18% cand te dai la el. A zis ca el n-ar merge pe C'eed GT si m-a avertizat ca o sa fiu dezamagit de motor versus specurile tehnice (si in plus, de antifonare). Poti cauta review-uri despre Hyundai Veloster, e acelasi GDI-T. Iar autoforum.cz a facut un comparativ C'eed GT vs Leon FR 1.8 Tsi. Leon-ul e mai rapid cu aproape 10 secunde la 200 km/h decat C'eed-ul.

E doar o singura motorizare fiindca Kia a pozitionat oarecum modelul ca Golf GTI. Adica o singura echipare (logic, GT) si o singura motorizare (sper ca asa e si la GTI si nu bat campii). Totusi, Kia a specificat ca nu vor sa atace GTI-ul sau Scirocco-ul cu acest model (desi numele oare de unde l-au luat ?). Cu alte cuvinte, nu considera un hot hatch GT_ul, pe site-urile de review-uri din UK aparand mult termenul de "warm hatch" cand e prezentat C'eed GT.

LEDIT: Totusi, imi mentin parerea ca pt Kia e un model reusit si un mare pas inainte :tongue (imi amintesc la ce nivel era Ceed-ul in 2010 cand mi-am luat eu Leonul). Pentru o prima incercare (pe aceasta nisa), le-a iesit foarte bine :hi
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 16:27

"seful de design de la Mazda spunea: "We are benchmarking Audis and BMWs when we are building our interiors, we are not looking at Civics or Jettas"

treaba asta poate se aplica de la modelele viitoare, pentru ca am fost sa analizez acum ceva vreme noua mazda 6 si este clar in urma audi, bmw la calitate. bine, si pretul este mai mic, dar am gasit multe lucruri care inspirau "ieftin" la masina. pretul in schimb mi s-a parut corect pentru clasa ei
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

14 Oct 2013, 16:37

gamer555 scrie:
"seful de design de la Mazda spunea: "We are benchmarking Audis and BMWs when we are building our interiors, we are not looking at Civics or Jettas"

treaba asta poate se aplica de la modelele viitoare, pentru ca am fost sa analizez acum ceva vreme noua mazda 6 si este clar in urma audi, bmw la calitate. bine, si pretul este mai mic, dar am gasit multe lucruri care inspirau "ieftin" la masina. pretul in schimb mi s-a parut corect pentru clasa ei


Calitativ nu va fi niciodata la acel nivel, fiindca si pretul s-ar duce tot asa de sus. Dar faptul ca aspira la asa ceva e de remarcat. In schimb, ca design si ergonomie sunt pe acolo (consola centrala fiind 90% copiata de pe BMW seria 1). La Mazda 6 e dezamagitor interiorul dupa impactul creat de exterior. Practic, e aceeasi instrumentatie de bord ca pe CX-5, iar pe acel model parca mai mergea, pe Mazda 6 insa nu...

 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Oct 2013, 09:21

ovi_ice scrie:
Calitativ nu va fi niciodata la acel nivel, fiindca si pretul s-ar duce tot asa de sus.


E o chestie discutabila aici. Materialele folosite de asiatici sunt de calitate foarte buna. Singura problema a lor, dupa cum ziceam si cu alta ocazie, e faptul ca le lipseste stilul, rafinamentul, atentia la detalii. Vor sa copieze brandurile germane, insa se incapataneaza sa o faca ei, nu vor sa angajeze un european. Rezultatul il vedeti cu totii. Mai mult decat atat, asiaticii se concentreaza pe piata din US. Acolo e batalia mare, in Europa stiu ca nu au nici o sansa. De asta modelele asiatice de pe piata din US sunt mult mai ieftine fata de cele pt. Europa si in plus vin cu niste chestii de pici..

http://www.kia.com/us/en/vehicle/optima ... terior_002

http://www.kia.com/us/en/vehicle/optima ... terior_001

Eu cred ca atata timp cat in Europa vin cu preturi foarte mari, incercand sa concureze brandurile europene, nu au nici o sansa. Sunt convins ca asiaticii ar vinde in Europa daca ar avea preturile si dotarile de US. Cine n-ar vreau un KIA cu 2.0 turbo, 274 BHP, cu piele ventilata si alte ghizmouri la 20-si ceva de mii de dolari? Cati euro sunt 20.000 de dolari? In jur de 15.000 - 16.000? Pai la banii astia, sa iei balena aia cu piele, trape, navi si toate cele, plus 7 ani garantie si revizii gratis e chiar o afacere.. Insa la 30.000 de euro treaba se schimba..

Apropo de chestia asta, zilele trecute mi-a venit o Toyota Rav4 din 2006 pt. un upgrade la sistemul audio.. Desi nu imi bag nasul in nimic altceva decat VAG, am zis ca fac o exceptie. Masina era in echipare de top, cu piele perforata, trapa, cutie automata in 4 trepte :!: , iluminare ambientala in zona genunchilor :!: si alte mizerii. Nu scartia nimic, plasticele erau ok, cele de pe usi aveau o textura interesanta, cu niste striatii.. In fine.. Nimic de comentat de calitatea materialelor.
Ce vroiam sa zic e faptul ca nu avea butoanele de actionare ale geamurilor iluminate si nici comutatorul pt. reglaj oglinzi. Bineinteles, exista si ceasul cu doua butoane si in plus martorul de airbag de pe consola centrala aprins permanent, ca sa vezi ca e activ.. Si nu cred ca chestia asta o fost o scapare a producatorului.. Sunt convins ca in mintea lor exista un argument perfect logic pt. care au facut butoanele neiluminate.. Probabil s-au gandit ca noaptea nu ai nevoie sa deschizi geamurile si sa reglezi oglinzile..

Sunt curios si eu cum o sa fie noua Mazda. Desi probabil eu am creierul mult prea spalat de nemti ca sa pot face o caracterizare obiectiva a unei asiatice..
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Oct 2013, 09:25

ovi_ice scrie:
...un producator care face masini pt soferi, nu pt profit...


Sper ca stii ca nu exista asa ceva in sistemul nostru solar...
Umbla vorba prin targ ca in galaxia Andromeda ar exista o planeta unde un dobitoc face nave spatiile doar pt. placerea de a le pilota, dandu-le pe gratis oricui ajunge la poarta lui...
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6761
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

15 Oct 2013, 09:56

Cosmin scrie:
ovi_ice scrie:

Apropo de chestia asta, zilele trecute mi-a venit o Toyota Rav4 din 2006 pt. un upgrade la sistemul audio.. Desi nu imi bag nasul in nimic altceva decat VAG, am zis ca fac o exceptie. Masina era in echipare de top, cu piele perforata, trapa, cutie automata in 4 trepte :!: , iluminare ambientala in zona genunchilor :!: si alte mizerii. Nu scartia nimic, plasticele erau ok, cele de pe usi aveau o textura interesanta, cu niste striatii.. In fine.. Nimic de comentat de calitatea materialelor.
Ce vroiam sa zic e faptul ca nu avea butoanele de actionare ale geamurilor iluminate si nici comutatorul pt. reglaj oglinzi. Bineinteles, exista si ceasul cu doua butoane si in plus martorul de airbag de pe consola centrala aprins permanent, ca sa vezi ca e activ.. Si nu cred ca chestia asta o fost o scapare a producatorului.. Sunt convins ca in mintea lor exista un argument perfect logic pt. care au facut butoanele neiluminate.. Probabil s-au gandit ca noaptea nu ai nevoie sa deschizi geamurile si sa reglezi oglinzile..

Sunt curios si eu cum o sa fie noua Mazda. Desi probabil eu am creierul mult prea spalat de nemti ca sa pot face o caracterizare obiectiva a unei asiatice..


Cosmin, ai dreptate in mare, dar nu e chiar asa bezna in rav. Sub panoul climei este un loc pt depozitare cu o lumina, vezi pana la frana de mana :tongue .
Ce-i drept nici eu nu i-am inteles de ce au fost zgarciti la butoane illuminate. Il vad ca pe un minus,insa nu asa de mare precum il consideri.
-SEAT LEON 5F Xperience 2.0tdi 184cp
-EX-SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

01 Noi 2013, 16:26

Salut. Intre timp a aparut noua Mazda 3 in showroom-uri si evident am fost sa o vad si sa o conduc. De la inceput zic ca din pacate nu exista termen de comparatie cu Leon-ul 5F in ceea ce priveste interior/exterior, deci in continuare o sa incerc o comparatie cu Golf-ul nou, fiindca e cel mai aproape model VAG in ceea ce priveste calitatea. Golf VII am avut ocazia sa examinez foarte atent acum o saptamana, pe echipare Highline.

Bun, deci la exterior n-ar fi mare lucru de zis fiindca aici totul e subiectiv. Eu zic ca e hands down cea mai frumoasa compacta de volum (excludem marcile premium). Altii poate nu vor fi de aceeasi parere. Un simplu argument ca design-ul e reusit e acela ca si pe echipare inferioara (fara faruri xenon, DRL-uri, LED-uri spate si cu jante de doar 16") arata incredibil de bine. Cu alte cuvinte, n-are nevoie de dotari (fac aici apropo la farurile LED fara de care 5F-ul arata sters), jante mari sau culori exotice pt a fi frumoasa.

Din moment ce urci in masina, simti ca totul la interior a fost pozitionat cu cap, iar calitatea materialelor este foarte buna. Design-ul e minimalist si pare foarte BMWish sau AUDIish. Personal, consider ca e peste Golf ca si pachet interior, dar sunt si anumite repere care pe Golf arata mai bine. De exemplu, finsajul portbagajului la Golf este premium, la noua Mazda 3 e ca la Leon 5F, doar mocheta. Butoanele climatizarii pe MZ3 sunt foarte solide si bine finisate, in contrast cu cele cam "chinezesti", de pe familia VAG. Am gasit si plastic tare la interior (totusi cu un aspect si feeling foarte placut), pe portiere si in partea de jos, dar nu e asa de scratchy ca pe Leon. Un lucru pe care nu poti sa nu-l remarci e cursa schimbatorului care e foarte scurta si precisa. Fara nici o gluma, cursa pt schimbarea unor trepte opuse (ex: tr. 1 -> 2) echivaleaza cu cea de pe Leon-ul meu 1P la trecerea din viteza in punctul mort. Deci, e cam la jumate ca si cursa fata de ce stim noi. Pedala de acceleratie e din podea, turometrul pe mijloc, pozitia la condus foarte joasa si niste scaune cu o sustinere laterala buna. Acu, sa zicem lucrurilor pe nume, sunt exact lucrurile pe care le-am indragit la vechiul Leon (1P) si pe care le-am criticat ca au disparut pe noul model :( .

Niste surprize placute pt mine au fost ecranul de 7" care e intr-adevar ca rezolutie mult peste cel de pe Golf si faptul ca senzorii de parcare au si afisaj al masinii cu zonele de proximiate Pe vechea Mazda si pe Leon 5F (varianta cu senzori parcare spate) ai doar semnal acustic.

Daca ne uitam la raportul dotari/pret, best-buy e G120 Challenge, la 17.690 primesti foarte multe, inclusiv ecranul de 7" si commander-ul media, pilot automat, clima, jante aliaj 16", multi-link spate (asta e pe toate variantele) si nu in ultimul rand SCBS_ul (asistentul de franare pt oras). Sincer, nu stiu producator/model care in pretul asta sa includa si un sistem de evitare a coliziunilor la viteze mici. 8)

Ca orice masina nu e perfecta si au fost si lucruri ce nu mi-au placut:
- cam multe butoane pe volan pt gustul meu. Nu inteleg de ce e nevoie de jumate de volan (aprox 5-6 butoane) pt cruise control... :evil:
- pe portiere, in zona comenzilor pt geamuri si pe volan sunt niste bucati de plastic care imita fibra de carbon. Mi se par cam chicioase si chiar nu era nevoie de asa ceva. Interiorul are destule texturi ca sa nu para anost, de la pastic cauciucat, la plastic negru glossy, ornamente cromate si care imita aluminiul (cel din urma e unul singur transversal pe tot bordul).
- plasticul din compartimentul motor pare casant, la fel si capacul motorului (pastrez ca referinta Volvo V40 la care acel capac e dintr-un cauciuc gros cu rol de anitfonare/antivirbratii); totusi, sa privim partea buna a lucrurilor, macar vine cu capac de motor.
- capota mi s-a parut dintr-o tabla subtire (la Leonul meu 1P+ e mai zdravana).
- mi-ar fi placut sa vad cup-holdere modulare (atat in fata, cat si pe cotiera din spate); si un capac culisant peste cele de pe tunelul schimbatorului (cum e la Civic).
- nu exista roata de rezerva. Iar in spatiul de sub podeaua portbagajului, mult burete si o trusa de vulcanizare minuscula care ar fi putut sa incapa fara efort in torpedou. Deci, spatiu irosit, puteau sa faca o podea variabila (ca pe Golf) pt a mari volumul portbagajului.
- selectia de jante pot zice ca lipseste cu desavarsire. Ai fie jante de 16" (pe echipari Challenge si Attraction) fie direct 18" (Revo si Revo Top). Nu exista nimic de 17", nici macar in catalogul de accesorii. Mai e si faptul ca masina a fost conceputa pt jantele mari, acestea potrivindu-se ca o manusa, pe cand cele de 16" (mai indicate pt drumurile noastre) parand subdimensionate.
- doar variantele Revo si Revo Top primesc turometru analog central (impreuna cu Head-Up display), la celelalte acolo aflandu-se vitezometrul, iar turometrul fiind unul digital (si cam greu lizibil), in partea stanga. Asta mi s-a parut o chestie cam jenanta.

Dupa acea vizita in showroom, lista mea se rezuma la Mazda 3, Honda Civic si Golf VII.

Urmeaza impresiile de la drive-test... :drive
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

02 Noi 2013, 21:15

am aruncat si eu un ochi pe siteuri. interiorul imi place si mie, arata foarte bine in poze. despre lookul exterior, aici e subiectivism, si personal nu sunt mare fan al designului mazda dar cu siguranta masina nu e urata.

partea proasta o vad la motorizari, oferta e foarte limitata. la diesel ai un singur motor, 150 cai 380 NM suna decent, dar cilindreea e foarte mare. in romania taxele sunt mici dar in "afara" cilindreea e unul dintre factorii importanti, si o sa fie un minus pentru mazda.

* nu am inteles ce inseamna asta: "SKYACTIV-D150 CP litri bi-turbo produce acceleratii rapide care sfideaza motoarele diesel conventionale. Disponibil in versiunea cu putere marita sau versiunea standard, ambele oferind economie de combustibil si performanta deosebite." poti primi masina "softata" din fabrica ? daca da, care sunt cifrele si care e costul ?
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

02 Noi 2013, 22:29

Despre motorul diesel Skyactive 2.2 stiu destul de putine, ce am vazut si eu prin review-uri si, ca si tine, pe site-ul oficial. Exista in 2 versiuni, Standard si High Power, 150CP respectiv 175CP. Cea High Power e disponibila pe Mazda 6 si CX-5, noua Mazda 3 venind doar cu 150CP. Daca sunt diferente doar din soft sau e vorba si de alta turbina, asta trebuie cautat pe forumurile specifice marcii. Ca si constructie stiu ca e un motor turbo cu twin scroll, deci lag aproape inexistent. Un review extra-amanuntit poti gasi pe turatii.ro, modelul testat fiind un CX-5, varianta 175CP AT. A, si e cam singurul motor care "merge" foarte bine impreuna cu cutia lor automata. Pana acum, AT-ul "imperecheat" cu motoarele benzina (fie pe Mazda 6, fie pe CX-5) a fost un mare esec (performante dinamice modeste, consum exagerat de mare fata de variantele MT). Anul asta cica ar fi o cutie noua, care debuteaza pe Mazda 3...

E cam ciudata prezenta unui motor de 2.2 diesel pe o compacta. Sa fim seriosi, ala e motor de SUV ca si cilndree si cuplu. Mazda au zis ca vor introduce in viitorul apropiat si un diesel de clindree mica (1.5 sau 1.6), dar realistic vorbind s-ar putea sa se intample abia prin vara 2014. Oricum, eu is de parere ca sobele n-au ce cauta in clasa compacta, deci de aici lipsa de interes pt astfel de motorizari :roll:

Revenind la MZ3, am fost ieri la drive-test cu G120 echipare Revo si, poate ca multi vor fi surprinsi, sunt cam 80% convins ca o sa merg pe aceasta varianta (da, 2.0 litri si "doar" 120CP). Lasand la o parte restul masinii (adica tren de rulare, cutie, directie, etc) care s-a comportat exemplar (a fost totusi si o exceptie), cel mai tare m-a impresionat consumul. Dar despre toate astea voi scrie mai pe larg maine....
 
prapadila
Mesaje: 181
Membru din: 31 Oct 2010, 15:04
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

02 Noi 2013, 23:04

Urmaresc cu interes acest topic si abia astept sa detaliile...
Seat Leon Facelift 1.4 TSI Stylance -magico black CJ 13 PZY
 
ovi_ice
Subiect Autor
Mesaje: 234
Membru din: 27 Iul 2012, 08:19

Re: Leon 5F vs......Mazda 3 2014

03 Noi 2013, 22:56

Deci....am revenit cu drive-testul. Vineri, 1-Nov m-am deplasat la dealerul cel mai apropiat pt a conduce G120 Revo (evident, varianta MT, hatchback). Drive-testul a fost relativ scurt (aprox 30 min si 15km parcursi) si in trafic cam aglomerat (in timpul saptamanii in Bucuresti e jale), dar am incercat sa fiu cat mai atent la comportamentul masinii. Traseul a inclus deci trafic bara-la-bara (pe alocuri mai liber) si 2 intrari, respectiv iesiri de pe autostrada A1 (pt cine e din Bucuresti, intrare de pe iuliu maniu si apoi iesire in dreptul Ciorograla, deci cam 1 km de A1).

Unul din aspectele care m-a impresionat a fost antifonarea foarte buna si faptul ca pe jante de 18" nu simteam aproape deloc gropile si denivelarile (pe Leon-ul meu 1P+ se simt mult mai rau si asta cu jante de 16"). Aveam mari semne de intrebare in legatura cu dimensiunea jantelor (care mi se parea cam mare pt drumurile noastre), dar acum nu mai am nici un dubiu ca as alege echiparea Revo (deci cu 18").

Motorul de 120 CP e foarte silentios, la relanti fiind imperceptibil. La un semafor mi-a intrat iStop-ul in functiune si eu nici nu m-am prins, noroc ca m-a atentionat dealerul ca s-a oprit motorul. Trage de la rpm foarte mici, nu e nevoie sa-l turezi pt a pleca mai tare de pe loc, asa cum fac cu Tsi-ul meu (1.2 105CP). E placuta senzatia sa iei piciorul de pe ambreiaj si doar sa pisti putin acceleratia si masina sa se duca. Am mers cu el si la 1400 rpm, nu se simte subturat. Cam pana pe la 3500 rpm, motorul "tace". Dupa, incepe sa sune foarte sportiv, iar sunetul plin al agregatului de 2 litri e fenomenal (vb americanilor: "there is no replacement for displacement").
Ai la dispozitie o plaja de turatii foarte mare (relanti <-> 6500 rpm) si pe tot acest interval motorul trage liniar (desi dupa 4000 rpm viteza incepe sa creasca mult mai rapid). In conditiile de trafic la momentul drive-testului, eu am reusit sa merg doar pana la 5000 rpm in tr a3-a si deja eram 120 km/h, moment in care a trebuit sa iau piciorul din accelaratie fiindca aveam masini in fata de care ma apropiasem cam tare (asta petrecandu-se pe acea bucata de autostrada). Chiar eram curios sa aud motorul la turatie maxima, dar nu am avut unde sa-l duc asa de sus. Si da, e adevarat ce tot am citit prin review-uri despre motoarele aspirate de la Honda sau Mazda - te indeamna sa le dai cat mai tare, fiindca tot timpul ai senzatia ca motorul mai poate si ca nu e deloc stresat.

Directia e destul de rigida, fapt ce iti confera siguranta la viteze mari, dar m-a deranjat putin cand a trebuit sa fac o intoarcere, eu fiind obisnuit cu cea de pe Leon-ul 1P la care poti sa invarti cu un deget volanul. Ca si comportament pe (putinele) viraje, masina mi-a lasat impresia de siguranta, fiind foarte bine inchegata, iar ruliul e aproape inexistent. E clar ca sasiul poate mai mult, fiind pregatit pentru o eventuala versiune MPS. Probabil ca si jantele mari au avut un cuvant de spus in ceea ce priveste stabilitatea.

Cutia se simtea ca mai trebuie putin rodata (intra cam greu in marsarier si tr a5-a), dar schimbatul vitezelor se face foarte scurt si precis si parca imi venea sa tin mereu mana pe maneta, asteptand urmatoarea ocazie pt a schimba. Asa am depistat o problema si anume vibratii in cutie pe o plaja de turatii restransa, undeva peste 2000 rpm. Ulterior am aflat ca e o problema prezenta si la generatia anterioara de MZ3, cauzata de suportii de prindere a motorului (solutia e recentrarea tamponului de transmisie, eventual si inlocuirea tamponului antibalans). E ciudat ca masina de test avea o asemenea defectiune. Cei care au mai facut drive-test la alti dealeri (deci cu alte masini) nu au observat asa ceva, deci se poate sa fi nimerit eu un exemplar cu probleme.

Consumul a fost marea surpriza. In condtii de trafic aglomerat, cu doua intrari pe autostrada unde am forjat-o cat am putut (practic din acel km de A1, vreo 300m sunt accelerarea si inca 100-150m decelerare cand parasesti autostrada) am scos 6.7%, vit medie 48 km/h (valori resetate cand am plecat din curtea dealerului). In acelasi regim de mers, Leon-ul meu 1.2 Tsi ar scoate 9.5-10%. Si stiu bine ce zic, fiindca acelasi traseu il fac si eu de fiecare data cand ma duc la cumparaturi. Culmea, delearul nu a fost asa de incantat de consum ca si mine si mi-a zis sa revin cand masina va avea 5k km, fiindca atunci se asteapta sa mai scada cu 1%.
Un calcul simplu zice asa: 3l/100 km diferenta de consum intre masina mea si acest G120 ~ 17.5 ron. Asta inseamna ca in 800 km deja acopar diferenta de impozit. Mergand mai departe, in 25.000 km economisesc 1000 euro, deci exact diferenta dintre nivelurile de echipare Attraction si Revo pe MZ3...

Overall, acest motor (ciudat ar spune unii) de 2.0l si 120CP mi-a lasat impresia ca il poti conduce relaxat (pana in 3500 rpm fara ca sa stea nimeni dupa tine) in traficul de zi cu zi si obtii consumuri foarte bune, iar daca vrei sport, exista 4000-6500 rpm. Din pacate, n-am reusit sa explorez prea mult acest interval de turatii si am stabilit cu dealerul ca pe la primavara (cand intentionez sa cumpar alta masina), sa facem un drive-test extins de ~100 km unde sa vedem cum sta la reprize (70-140 km/h in tr. a3-a si a4-a), ce consum instantaneu obtin la viteze de autostrada in tr. a6-a, etc.

Alte aspecte mai putin pozitive:
1. Head-up display-ul pe mine mai mult m-a incurcat si chiar mi s-a parut obositor. Ce-i drept, nici nu era reglat cum trebuie si viteza curenta era cumva proiectata partial pe varful capotei, partial pe drum. Nefiind nici obisnuit cu masina, aruncam cand un ochi la turometru, cand prin acel plexiglass la proiectia vitezei, cand pe la ce mai era afisat in bord, deci o varza totala d.p.d.v al condusului. Bine ca hud-ul se poate dezactiva (oricum viteza o ai afisata digital si foarte mare in partea stanga a turometrului).
2. Ca tot vorbim de turometru, un mic detaliu e ca acul in loc sa porneasca din pozitie verticala jos (de la ora 6), incepe cumva de la ora 7 pe cadran.
3. Spatiul interior nu mi s-a parut asa mare. In spate se incadreaza in limitele clasei (cel putin asa pare), dar in fata am avut senzatia de claustrofobie (o fi fost si de la faptul ca era cam intuneric in masina din cauza geamurilor fumurii). Ca si comparatie, spatiul din fata e cam ca la BMW seria 1.

Eu unul am plecat de acolo cu un zambet mare pe fata si chiar ma gandeam la intoarcere ca am condus o masina cu doar +15 CP si +35 Nm fata de ce am acum (cifre pe care as putea sa le obtin instaland la mine un tunnigbox) si totusi, ce diferenta (enorma) pe sosea. Si uite asa ajung la vorba cuiva de pe forum, cum ca nu conteaza cifrele din fisa tehnica si nici in cate secunde face suta. Cam asa e...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori