in bxl cred ca exista o singura masina disponibila pentru clienti si interesul e foarte mare, se obtine greu o rezervare pt test drive pt ca masina e pasata de la un dealer la altul. din acest motiv abia acum mi-a venit si mie randul sa pun si eu mana pe o Cupra 280 (DSG), la multe luni dupa lansarea modelului.
m-am prezentat la dealer la ora stabilita si masina ma astepta cuminte parcata chiar la intrare. primul lucru, dat jos din masina si dat ture in jurul ei am observat lipsa badgeului 280 (stiu ca primele modele s-au cam livrat fara acesta), dar mi s-a confirmat ca e modelul potrivit. m-a luat in primire un nene care mi-a zis ca plimbarea se va face in prezenta lui (obligatoriu pt modelul asta...). ne-am urcat in masina, dupa ce a fost un pic incalzita de catre el, mi-am pus camera in geam si am dat drumul la treaba.
pentru inceput, am observat diferente la interior:
- volanul: mai gros (asa cum stiam) si dintr-un alt material. pielea mi s-a parut mai putin aderenta fata de a mea (FR), este mai fina. nu pot sa spun ca am simtit ca trec de la trabant la mercedes (ca tot era discutia despre grosimea volanului FR) si asta nu e un minus pentru Cupra ci un plus pt FR
- masina in cauza avea interiorul "black" asta inseamna ca toate ornamentele erau negre. impreuna cu plafonul si toate plasticele negre specifice cupra ii dau un aer diferit fata de FR, mai sobru si mai serios. it means business !
- scaunele sunt identice ca forma cu cele stock FR dar materialele sunt altele. alcantara te tine plantat dar si buretii sunt de alta calitate, valabil si pentru bancheta din spate.
pentru inceput, modul Comfort, comportamentul masinii este unul domesticit, cumintel. cutia schimba jos, suspensia e absolut decenta peste denivelari (avand in vedere jantele pe 19). la primele franari am observat ca musca mai repede decat FRul din discuri, trebuie sa fii foarte atent cu pedala ca sa nu te opresti in nas. trecem in Sport si deja se schimba sunetul motorului, cutia schimba mai agresiv, suspensia se intareste. deja apareau zambete in coltul gurii la fiecare acceleratie un pic mai alerta... ne-am mai plimbat pe "dn" pana am ajuns la intrarea pe autostrada, aici colegu' a trecut masina in modul Cupra, m-a incurajat sa las spatiu fata de masina din fata si sa o calc ...
WOW, fix asta a fost senzatia. sunet grav, acceleratie, cutia schimba in ~7 mii (si face acel sunet misto la schimbatul treptelor), si masina incepe sa fuga BINE. nu a ajutat deloc carosabilul un pic umed, la fiecare "talpa" clipocea espul lung, dar masina transmite clar soferului ca are pofta de alergat nu am putut testa capabilitatea LSDului mecanic din cauza carosabilului. tinuta de drum insa a fost impecabila, si cu siguranta mai ferma decat la FRul meu in mod Sport.
cum imi lipseste talentul narator, nu mai lungesc povestea si sar la concluzia avuta la sfarsitul test driveului: daca as fi avut posibilitatea sa fac plimbarea asta acum jumatate de an (in ziua cand am dat comanda de masina noua) e posibil sa fi trecut si peste diferenta de 2500 euro la taxe, si peste consum, etc ... cu siguranta FRul meu nu e vreun melc, ramane o masina destul de sprintena si dotata. insa CUPRA desi este atat de aproape ca look (interior/exterior) are un alt pedigree, pot sa recunosc. in momentul in care ai calcat apasat acceleratia in modul CUPRA, joaca s-a terminat !
* urmeaza si ceva filmulete