Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ce tip de bujii folositi / intentionati sa folositi?

1. OEM (dealerul stie, nu ma intereseaza)
11 (11%)
2. NGK
55 (54%)
3. BOSCH
14 (14%)
4. DENSO
8 (8%)
5. BERU
11 (11%)
6. CHAMPION
1 (1%)
7. SINTEROM
Niciun vot
8. Altele (detaliati in topic)
2 (2%)
 
Voturi totale: 102
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

20 Iun 2009, 19:08

Tipuri de combustie / ardere anormala


Pre-aprindere (Pre-ignition)


* Definita drept: aprinderea prematura a amestecului aer / benzina (aprinderea se petrece inainte de momentul ideal)
* Cauzata de puncte fierbinti din camera de ardere: pot fi cauzate (sau amplificate) de timpi de ardere prematuri, bujii prea calde, cifra octanica scazuta a benzinei folosite, amestec sarac aer / benzina, rata de compresie mare sau racire insuficienta a motorului
* Schimbare catre o cifra octanica ridicata, o bujie rece, amestec bogat aer / benzina, sau rata de compresie mica
* Se pot verifca timpii de aprindere (eventual se poate recurge la intarzierea lor - aprinderea sa aiba loc mai aproape de punctul mort al motorului), cat si sistemul de racire a motorului
* Pre-aprinderea duce de obicei detonare; pre-aprinderea si detonarea sunt doua evenimente distincte.

Detonare (Detonation)

* este cel mai mare dusman al bujiei! (pe langa ancrasare)
* Se pot sparge izolatorii sau se poate desprinde electrodul
* Pre-aprinderea, de cele mai multe ori, conduce la detonare
* Varful bujiei poate ajunge la temperaturi peste 1.650°C in timpul procesului de ardere (in cazul unui motor de curse)
* Cel mai frecvent este cauzata de puncte fierbinti din camera de ardere.
Punctele fierbinti vor permite amestecului de aer / benzina sa se pre-aprinda. Pistonul este fortat de biela sa urce, in timp ce explozia prematura il va forta in sens opus (in jos). In cazul in care pistonul nu isi poate continua cursa ascendenta (datorita exploziei premature) si nu poate nici sa se retraga (din pricina bielei si a arborelui cotit), acesta va lua-o razna intre cele doua tendinte impuse de mecanism si exploziile decalate. Unda de soc da nastere unui sunet / pocnet. Aceasta este detonarea.
* Cea mai mari daune pe care le provoaca un motor care detoneaza sunt datorate temperaturii excesive
* Bujia este distrusa atat de temperaturile exagerate, cat si de unda de soc care le insoteste

Rateuri (Misfires)

* Se poate spune despre o bujie ca a provocat un rateu atunci cand nu a fost transmisa suficienta tensiune (electrica) pentru a aprinde intreg combustibilul prezent in camera de ardere, la momentul oportun de aprindere (acest moment este cu cateva grade inainte ca motorul sa ajunga la punctul mort)
* O bujie poate furniza o scanteie slaba (sau poate nicio scanteie – „merge in 3”) din diverse motive: defect bobina inductie, rata prea mare de compresie cu timp incorect de aprindere, bujii ancrasate ude sau uscate, timpi decalati pentru aprindere etc.
* Mici rateuri pot provoca pierderi de performanta din motive evidente (combustibilul, daca nu este aprins, energia nu poate fi creata)
* Rateurile severe pot duce la consumuri mari de benzina, operabilitate redusa a masinii si chiar la deteriorarea motorului

Ancrasare (Fouling)

* Se produce atunci cand temperatura varfului bujiei nu este suficient de mare pentru a arde carbonul, combustibilul, uleiul sau alte depozite de la acel nivel (varful bujiei)
* Va provoca fenomenul prin care scanteia va lua nastere in alt loc decat la varf (scurgeri de tensiune intre electrod si carcasa metalica a bujiei) iar combustibilul nu se va aprinde, rezultand astfel un rateu
* Bujiile ancrasate ude trebuiesc schimbate, ele neproducand scanteie
* Bujiile ancrasate uscate pot fi uneori curatate prin aducerea motorului la punctul de temperatura optima de functionare
* Inainte de a inlocui bujiile ancrasate, asigurati-va ca ati indepartat sursa / cauza ancrasarii

SURSA: NGK
TRADUCERE: CMPDCS a.k.a. Nicky (pentru cei care nu stiu)
Ultima oară modificat 20 Iun 2009, 22:29 de către marian_iam, modificat 1 dată în total.
Motiv: completare
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Bujii / Spark Plugs

22 Iun 2009, 14:14

multumim Nicky!
daca o sa isi puna cineva astfel de bujii cu iridiu sa dea sfoara'n tara sa stim si noi :D
 
Avatar utilizator
mihaidd
Mesaje: 410
Membru din: 21 Noi 2008, 14:02
Localitate: Bucharest

Re: Bujii / Spark Plugs

22 Iun 2009, 18:12

Bubulutza scrie:
multumim Nicky!
daca o sa isi puna cineva astfel de bujii cu iridiu sa dea sfoara'n tara sa stim si noi :D

Am eu pe Cielo si s-a simtit ceva diferenta cand mai avea motorul viata in el, acum e cam obosit si nu prea ii mai pasa ce bujii ii pui sau ce ulei ii bagi :(
L.E. - am votat NGK, evident 8)
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 11:00

Catalog BUJII DENSO

http://www.globaldenso.com/en/products/ ... au_all.pdf

Nu gasesc deloc un catalog NKG. Si pe site-ul lor, nu gasesc decat Leon 1P de 1.4 si 1.6 L.
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 14:13

Eu m-am hotarat deja, aleg DENSO IRIDIUM TOUGH (sper ca review-urile de pe internet sa fie adevarate si sa confirme superioritatea Denso). Diferenta de pret pentru un set de 4 bujii este de aprox. 10 Euro intre DENSO IRIDIUM si NGK IRIDIUM (DENSO e mai scump). Denso este recomandat a se schimba dupa 100.000 km, NGK dupa 90.000 km (ceea ce este interesant e ca bujiile normale OEM fara Iridiu - se schimba, in medie, dupa 20.000 km). Deci service mai rar (o singura manopera in loc de 4-5...toate costa)
Plus avantajele clare date de bujiile cu Iridiu in ceea ce priveste consumul de carburant.

Cum am mai spus, investitia e mai mare la Iridiu, dar analizand pe termen lung, eu cred ca e cea e mai inspirata alegere (Denso / NGK).
Succes!
 
corsi
Mesaje: 303
Membru din: 13 Oct 2008, 22:59
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 14:25

Si sunt singurul care am votat DENSO.Dar stiam de ce.....
Cupra st 4wd
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 14:31

corsi scrie:
Si sunt singurul care am votat DENSO.Dar stiam de ce.....

Chiar voiam sa aflu cine mai e cu Denso ;) Goodman, Corsi! Eu am votat OEM, ca asta am acum pe masina (oricum revotarea e permisa si o sa schimb eu ;) ). Incerc sa caut preturi mai bune pentru un set de 4 buc., din Romania am primit doar o oferta de 380 RON, ceea ce e cam mult. (VK20Y - se potriveste cam la toate modelele Seat Leon 1M sau 1P din ce vad in catalogul de mai sus).

 
sfigmo
Mesaje: 279
Membru din: 02 Feb 2008, 16:06
Localitate: Arround
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 16:08

http://www.briskracing.com/content/advantages.php
dati un click pe "see how it works"...
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

23 Iun 2009, 18:44

sfigmo scrie:
http://www.briskracing.com/content/advantages.php
dati un click pe "see how it works"...

Foarte tari, dar si pretul... :lol:
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

24 Iun 2009, 09:31

Deci voi ziceti aici ca Denso ar fi mai bune totusi decat NGK?
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

24 Iun 2009, 09:51

Testosul scrie:
Deci voi ziceti aici ca Denso ar fi mai bune totusi decat NGK?

Eu nu mai inteleg nimic :lol: Am inteles ca Brisk (ce a pus Vlad mai sus) ar fi foarte reusite si s-ar gasi la 10-15 Euro / buc in Germania. Eu ieri ma speriasem de 65...150 $, dar se pare ca sunt mai iefine.

Q5. Which Iridium plugs are better? NGK Iridium IX or Denso Iridium Power?
A5. That really depends on what you want from your plugs. Denso's Iridium Power reputedly offer the best performance but have a shorter service life than NGK's Iridium IX. Please consult our about Iridium spark plugs page for a more detailed comparison.

Pe unele site-uri apare Denso ca fiind long life :D (cu 5.000 - 10.000 km mai rezistente in timp decat NGK). Eu cred ca sunt bune toate, dar mai ales bujiile cu Iridiu. Brisk face cu electrod din Argint, sunt singurii care lucreaza cu Argint.

SURSA: http://www.spark-plugs.co.uk - de la ei am comandat eu bujiile si ei vand NGK, Denso, Beru si Champion (intrebarea si raspunsul de mai sus sunt luate de pe site-ul respectiv, sectiunea FAQ)
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

24 Iun 2009, 12:42

Se pare ca exista si grafice de putere/cuplu, facute pe aceeasi masina, cu tipuri bujii diferite si se inregistreaza relativ mici diferente.
Imagine
Fiecare masina reactioneaza in felul ei unic la schimbarea bujiilor, retineti, graficul de mai sus e pur informativ.

Bujii calde vs. Bujii Reci - tabel comparativ
Imagine

Sursa: SparkPlugs.Com (un site interesant si foarte explicit)
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

24 Iun 2009, 13:30

Alegere: Bujii Calde vs. Bujii Reci

Termenul de bujie rece / calda se referă la viteza cu care se poate transfera caldura de la varful bujiei catre camera de ardere a motorului. S-a constatat ca temperatura optima in camera de combustie pentru motoarele pe benzină este între 500°C si 850°C.

In cazul în care o bujie se regaseste în acest interval, ea este suficient de rece pentru a evita pre-aprindere şi supraincalzirea (care pot provoca daune motorului) si in acelasi timp suficient de calda pentru a arde toate depozitele ce ar putea duce la ancrasare.

In cazul în care o bujie este calificata drept "bujie rece", ea este una care transferă foarte rapid caldura de la varful ei la camera de ardere a motorului si intretine de o ardere de tip rece. O "bujie calda" are o rata mult mai lenta/mica de transfer termic, aceasta intretinand de o ardere de tip cald.

Un motor stock (OEM) va rula în intervalul optim de operare direct de la producator, dar daca ii veti aduce modificari (turbo, supercharger, cresteri de compresie, modificari avans (timpi), utilizarea alternativa a combustibililor de curse sau utilizarea NOS, acestea pot modifica temperatura la varful bujiei, de aceea va deveni necesara adoptarea unei bujii mai reci. O regula de baza este modificarea cu o gama de temperatura pentru fiecare modificare cu o clasa de caldura inspre rece pentru fiecare 75-100CP de crestere. Pentru aceeasi marca de bujie, diferenta de la o gama de caldura la alta este abilitatea de a elimina intre 70°C si 100°C din camera de ardere.

Gamele de temperatura de lucru ale bujiilor sunt diferite in functie de producator (vedeti tabelul comparativ de mai sus) - pentru producatorii Bosch, Champion etc. - cu cat e mai mare clasa de temperatura, cu atat bujia este mai calda.
Pentru producatorii japonezi (NGK, Denso) cu cat este mai mare clasa de temperatura, cu atat bujia este mai rece.

Recomandat sa nu faceti upgrade (turbo, chip etc.) simultan cu schimbarea bujiilor, pentru concluzii mai exacte.

Cand va hotarati catre tipul de bujie, este indicat sa indreptati alegerea inspre gama rece, decat spre cea calda (fara exagerari, una doua clase de caldura, in functie si de modificari).

Cel mai rau lucru care se poate intampla de la o bujie prea rece este ancrasarea, in timp ce o bujie prea calda poate provoca daune serioase pentru motor.

Sursa: SparkPlugs.Com
Traducere: CMPDCS
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

24 Iun 2009, 21:42

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JAjUFUGRkfg&feature=related[/youtube]
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

25 Iun 2009, 09:28

Hai sa va intreb si eu ceva: intrun tabel mai sus am vazut mentionate bujiile Pulstar. Acum vreo 2 luni am purtat un dialog(prin mail) cu cineva de la firma din US si a reiesit ca,daca esti dinafara teritoriului US si vrei sa dai comanda de bujii la ei,trebuie sa dai telefon la ei. Plata doar prin PayPal. Intrebarea mea este daca stie cineva de unde se pot cumpara din UE sau daca au reprezentant in RO?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori