crsraull scrie:Resoftarea la un motor aspirat se merita facuta doar daca e un motor orientat spre performanta din fabrica (ex motoarele honda de 1,6 de 130+ cp). Daca faci soft la un 1,6 16v, precum a zis un coleg, maxim 5 cp, maxim, intr-o zi buna. De banii pe care ii dai pe soft mai bine iti faci evacuarea, admisia etc.
Eu sunt de alta parere.
Merita sa resoftezi orice model, chiar daca castigul real de putere/cuplu este modest. Conditia este ca modificarea sa fie corect facuta, fapt care e mai greu de controlat de client.
La un 1.6 16v depinde de model dar poti avea castiguri si de 10-15hp si am sa dau un exemplu concret pe un motor modern.
Sunt de acord cu faptul ca pot exista teoretic situatiiunde masina nu mai castiga mai mult de 5hp, dar cel mai important nu e aportul de putere ci faptul ca un tuner bun face o setare care ajuta motorul, o setare personalizata pe masina respectiva, o setare pe care producatorul din rrationamente economice de timp si spatiu nu o face. Ar fi foarte complicat ca dupa productie pe fiecare masina sa stea un minim de 30min un specialist sa o acordeze fin.
Sunt de acord cu modificarea admisiei si a evacuarii, insa cu grija pentru ca de multe ori se pierd peformante, mai ales la interventiile pe admisie. Testati ceea ce faceti pas cu pas, ca sa obtineti real efectul scontat.
ORICE MODIFICARE MECANICA IMPUNE AJUSTAREA DIN SOFT!!!