Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 36
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

17 Apr 2012, 13:08

Bre, hai s-o luam cu inceputul: indiferent cum se face resoftarea, ca se face prin OBD sau prin desfacerea ECU si programarea "pe masa", garantia asupra motorului si transmisiei cade! Operatiunea de resfotare indiferent prin care din cele 2 metode de mai sus se face, este 100% detectabila la garantie! Orice tuner serios iti va recunoaste asta.
Mai departe daca ai fost la REVO Oradea, adica direct la reprezentanta Revo din Romania, probabil ai discutat acolo cu Adrian, iar daca Adrian ti-a spus aceste lucruri, stie ce vorbeste. La nivelul lor nu-si permit sa-si "adoarma" clientii. Plus ca el ca om este un tip foarte serios. Eu unul as merge pe recomandarile lor
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Tzaja
Mesaje: 24
Membru din: 25 Noi 2009, 13:28
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

17 Apr 2012, 15:13

Ma bag si eu ca musca'n lapte. Un exemplu pentru cei cu masini mai vechiutze.
Povestea e asa: Toledo 1.9 TDi din 2001, la 125.000 de km am facut resoftare de la 90 CP la 130CP la TCM. Acuma am 311.000 - motorul e ca in prima zi (fac schimburile la 10.000) de km.
Masina "rupe" (cat poate sa rupa la 130 de calutzi) si nu tre sa completez ulei nici in momentul de fata. Turbina e tot aia...deci...consum mai scazut in general (mai putin daca mergi peste 170km/h ca atunci devine sugativa.
Bafta ta resoftat
 
Avatar utilizator
andrei.toledo
Mesaje: 1255
Membru din: 27 Apr 2008, 16:31
Localitate: Galati
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Iul 2012, 12:44

Salut!
Am revenit in clubul Seat cu drepturi depline.Acum sunt posesorul unui Leon Top Sport 1.8 20vT AUQ si as fi interesat de niste recomandari pentru soft.Ce date s-ar putea obtine si cum este influentat consumul de aceasta modificare?Ma refer la acelasi stil de mers.
Totodata cer sfatul celor mai priceputi.Masina are montat un "blow off" de la Forge si anume FMCL007P.Nu am mers cu un alt AUQ si as vrea sa stiu ce castig am eu prin montarea acestui DV.
Imi cer scuze pentru intrebarile de "incepator" dar nu am avut pana acum benzinar turbo.
2008 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI BWJ
ex 2001 Seat Leon Sport 1.8 20vT AUQ Alor Blue Metallic
ex 1993 Volkswagen Corrado 53i ex 2.0 16v 9A / 1.8 20vT AEB
ex Seat Toledo 1.6 16v 2002 AZD
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

16 Iul 2012, 12:51

in mod normal consumul scade la acelasi stil de mers. despre soft, sunt foarte multe firme, cauta siteuri si vezi pretul la fiecare in parte. te sfatuiesc sa faci softul la o firma care dispune si de dyno, sa masori masina inainte si dupa, sa stii exact ce castigi.

despre blow off, exista explicatii tehnice despre beneficiile unui astfel de dispozitiv, dar in cazul tau "castigul" este pur si simplu sunetul :)

* hai cu threadul de prezentare, updatarea semnaturii si a avatarului :hi
 
Avatar utilizator
GabitZZu
Gypsy
Mesaje: 320
Membru din: 18 Sep 2012, 18:13
Localitate: Giurgiu/ Basel

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

19 Oct 2012, 20:54

Salut, pe scurt...unde recomandati sa fac o resoftare la 1.9 diesel 105 cp?! TCM,rbn sau revo?
Kindness is the language which the deaf can hear and the blind can see.
 
Avatar utilizator
fanyo
Mesaje: 62
Membru din: 08 Feb 2010, 17:22
Localitate: Galati

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

20 Oct 2012, 01:48

Salut! Eu am facut la TCM si e ok! ;)
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

22 Oct 2012, 12:27

Alege intre RBN sau Revo...
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI

 
john.s
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Chiptuning - all in one

05 Noi 2012, 18:28

Ola amigos,
Vad ca sunt ceva informatii despre ciptuning, dar insirate peste tot, fiecare cu aia a ma** :) asa ca ma gandesc sa adunam putin informatiile la un loc. Ar fi cam asa:


1. Chiptuning: Da/Nu
2. Unde: NUME
3. Efecte pe termen lung: mai rar gasesti info de la proprietari care au soft la o masina de peste 2-3ani
4. Ce se schimba in intretinerea masinii
5. Alte lucruri utile de stiu sau discutat

Acum ca vazui ca motoru e in regula dupa ce am demontat mai multe si cu ceva incurajari, ma bate gandul la un soft D.A.R nu oricum, la modul tunerul zice "mama,ce bine trage acum, nu?" si eu sa zic "da" ca altfel oricum nu am ce face sau il supar.


Vad ca atat firmele de pe la noi cat si din europa, sunt cam praf la capitolul promovare - nu vezi filmulete,site-urile sunt praf (mai ales prin germania..), facebook 0 sau foarte putina activitate, lumea mai mult vorbeste pe la colturi, de parca ar fuma iarba ceva si le e teama, sau nu vor sa faca share la comoara lor. Am tot gasit cateva posturi dar in care mai mult e certa aiurea.


Inca ceva, ii rog pe cei care "au auzit ei ca" si etc. sa ramana doar la citit l!!!
:drive
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Avatar utilizator
mususk266
Mesaje: 4261
Membru din: 27 Ian 2009, 02:17
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Chiptuning - all in one

05 Noi 2012, 18:55

iti raspund la punctul 3, am masina cu peste 3 ani de remapare plus alte modificari, nici o problema pana acum decat benzina si revizii, atat. recomand repamare macar sau resoftare, stage1 sau cum vreti sa-i spuneti.
Altea Freetrack - viewtopic.php?f=79&t=12288"

Ceasuri Moderne si Vintage - https://www.youtube.com/channel/UCMHYof ... 76g/videos

Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în jur! (Mahatma Gandhi)
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8626
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Noi 2012, 15:40

un mare da pentru chiptuning din partea mea, atat timp cat este facut cu cap. ce inseamna asta: sa apelezi la un tuner care iti da sansa sa vezi cu ochii tai ce dezvolta si ce modifica la masina ta, iti ofera si explica loguri inainte si dupa, si cel mai important, rezultate pe dyno inainte si dupa.

da, pe la intalniri mai ales in cazul masinilor modificate puternic, unde exista si rivalitati si diverse competitii o sa se vorbeasca mai in soapta, lumea nu da informatii complete, prea multe detalii tehnice etc. pt ca scopul lor e sa devina mai rapizi decat altii, nu sa ii aduca pe toti la cel mai inalt nivel. de fapt, nu stiu cum judeca unii oameni, dar este adevarat ca informatiile nu sunt atat de usor de extras si de inteles de la ei.

eu unul pt mine am decis sa intru cat de cat in chestiile astea, sa am macar vag niste idei despre ce si cum se intampla, si am aplecat urechea in stanga si dreapta, am citit singur, am intrebat pe multi oameni despre care auzisem ca sunt priceputi, si asa mai departe. asta e cea mai sigura cale, sa te descurci singur, decat sa te bazezi ca te va indruma cineva fix pe drumul cel bun. asta si din cauza ca multi sunt interesati, vor sa-si vanda produsul, softul, sa faca profit ! nu e nimeni iisus ca sa-ti puna tie pe tava pe gratis sau sa-ti modifice masina perfect si fara bani. asta poate nu pt ca sunt ei oameni rai, dar din cauza ca sunt foarte multi care nu vor sa intre in detalii, sau sa devina ei insisi buni si sa dea mai departe informatia. vor doar sa stie ca "masina merge bine" si la revedere.

in zilele noastre avem atatea forumuri publice, si se gaseste multa informatie, destula chiar utila, dar majoritatea doar vin si culeg, "fura", si nu contribuie cu nimic. iau ce ii intereseaza, si mai departe isi vad de ale lor.

* cat despre exemple concrete: consider ca daca as posta in fiecare zi sa spun unde mi-am facut eu softul, as face reclama. si cum nu am nici un fel de beneficiu, ba chiar ar parea ca sunt partinitor, prefer sa ii laud doar cand sunt intrebat despre acest subiect.

** ca sa intelegi mai bine, am ales powertech tocmai pentru ca s-au mulat exact pe toate cerintele mele de la inceputul paragrafului, lucruri fara de care nu as lasa pe nimeni sa imi atinga masina. dar nu te gandi ca baietii de acolo sunt un fel de tutore sau profesori de tuning, ideea ar fi ca daca ai intrebari sa fie ceva pertinent iar tu sa ai o baza si niste cunostinte, nu te duci sa faci abecedarul pe capul unui om care lucreaza.
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Noi 2012, 17:13

E greu de punctat ceva clar in domeniul asta...Pentru ca masinile sunt diferite (chiar si modele similare), stilurile de condus sunt diferite, asteptarile sunt diferite...
Discutiile de genul asta din pct meu de vedere nu au cum sa ajunga niciodata la un rezultat comun care sa fie acceptat de toata lumea. Si tocmai din acest motiv informatiile sunt atat de imprastiate peste tot..ceea ce nu e un lucru tocmai rau. Cu cat sunt mai multe informatii pe cai cat mai diversificate, cu atat mai bine pt cei ce vor sa se informeze..
Eu am testat mai multe variante de softuri, de la producatori diferiti si pot sa spun ca nici o versiune nu s-a comparat cu alta..fiecare a avut particularitatile ei..unele mi-au placut, altele mai putin, dar revenind la ce spuneam mai sus...poate ceea ce mie nu mi-a placut, altuia ii place chiar foarte mult..depinde de gusturi si asteptari...Poate unul cauta un mic plus de putere pt depasiri, poate altul cauta sportivitate 100%, poate altul cauta o reducere a consumului, poate, poate...
De-aia nici tunerii nu prea pot fi comparati intre ei..pt ca fiecare are stilul, sau semnatura proprie...
Totusi un lucru l-as putea puncta: chiptuningul se adreseaza catre doua categorii: 1. catre profesionisti (participanti la curse, raliuri, demostratii, etc. unde fiabilitatea nu e grija nr. 1) si 2. catre acea parte a soferilor obisnuiti, dar cerebrali; care stiu sa exploateze corect masina fara sa abuzeze de ea. Dpdv al fibilitatii, chiptuningul nu cred ca se preteaza maniacilor, bizonilor, si in general a specimenelor cu masini de serie si cu impresii de F1. Aia clar vor pune mai rapid masina pe butuci odata ce au chipuit-o...
Mai departe..cred ca trebuie respectate regulile elementare: reviziile la timp, ulei si filtre de calitate, carburant din surse cat de cat sigure
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
Avatar utilizator
justliv
Mesaje: 520
Membru din: 13 Iun 2011, 17:00

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

06 Noi 2012, 18:00

in legatura cu soful, ceea ce se crede neimportant si NU se tine cont NICIODATA in momentul in care se face soft, este propriul comportament cu privire la condusul masinii dupa resoftare. multi isi fac soft si dupa alearga in prostie masinile, crezand ca softul ala e facut numai pentru dat forja si ca o data cu softul masina nu va suferi nimic, va fi ca si noua. GRESIT. odata ce ti-ai facut soft, trebuie sa te gandesti ca masina va fi mai solicitata si mai "sensibila". daca nu stii sa ai grija de ea, te vei trezi cu mii de probleme. eu am patit-o pe pielea mea si m-a linistit. dar pana nu incerci si nu vezi pe pielea ta cum e, nu crezi. eu sfatuiesc pe toata lumea, in ciuda faptului ca mie mi-a bubuit turbina, sa faca soft pentru ca si eu imi voi face iar. insa ce e important de retinut ar fi urmatoarele: in primul rand, interesati-va foaarte mult inainte sa resoftati masina. unde sa faceti softul, cum trebuie facut, intrebati in stanga dreapta asa cum a spus si gamer, cititi, si inca ceva, incercati cel putin pentru inceput un soft safe, un soft care deja e testat pe aceeasi masina ca a voastra. in al 2lea rand, fratilor, tineti cont de faptul ca uleiul din motor cat timp e rece, nu face delooc bine. aici gresesc majoritatea. nu alergati masina imediat cum o porniti, pana nu ajunge cel putin temperatura apei undeva la 80 de grade, nu depasiti 2500 RPM si nici nu calcati pedala la fund. iar dupa ce dati in masina, o alergati serios, sau dupa un drum lung, chiar si in cartea masinii se precizeaza expres ca masina trebuie lasata pornita cateva minute, pentru ca uleiul din motor sa se raceasca si abia dupa aceea opriti motorul. daca pentru masina stock se precizeaza asa ceva, ganditi-va la masina resoftata... cu atat mai mult trebuie. eu am facut greselile astea si m-a costat o noua turbina. de asta tin sa va spun sa nu faceti greselile astea. unii cu siguranta stiu dar eu ma adresez celor care sunt nerabdatori de soft si cand isi fac softul, parca vad rosu in fata ochilor si viseaza numai liniute. eu ma gandesc la modificarea turbinei si un soft care sa-mi aduca masina de la 105 CP undeva la 180 CP. dar doar pentru ca modific turbina. si vreau 180 CP nu pentru liniute, curse si chestii d-astea, pentru ca masina mea e daily drive, ci pentru depasiri in special, pentru ca m-am saturat de cretini care accelereaza cand intri in depasire...
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

07 Noi 2012, 07:21

Justliv, ai punctat foarte bine aceste aspecte legate de regulile in exploatare, pentru ca intr-adevar, degeaba esti sofer cuminte daca nu tii cont si de niste reguli elementare precum cele de mai sus :)
Legat de problema ta cu turbina...e posibil sa fi si avut ghinion de vreo turbina proasta. Si eu am patit aceeiaisi chestie cu turbina; mie mi-a picat fix dupa revizia de 60.000km si crede-ma ca eu am respectat intodeauna regulile amintite de tine si am fost ultraprotectiv cu masina. Pur si simplu am considerat ca am avut ghinion de o turbina proasta. Apoi..e un topic intreg pe vwforum pe aria de Octavia 2 unde foarte multi se plang ca la acelasi tip de motor ca ale noastre (TDI 105CP) le-au cazut turbinele in zona a 60.000km. Si era vorba de masini 100% stock...
O turbina mai potenta este o algere excelenta. Si eu am facut aceeiasi treaba cand am schimbat turbina; am pus una un pic mai mare (VNT17) si un intercooler ceva mai bun. Problema ca apoi iti va trebui un soft custom pt noua turbina, dar sunt suficienti care fac. Si in cazul meu tunerul a dezvoltat softul din aproape in aproape, in functie de ce vedea pe loguri si ce solicitam eu. In final am obtinut un soft care ma satisface din toate punctele de vedere. teoretic, da, o turbina de genul asta iti poate permite sa urci in 180CP. Practic insa...nu prea tine. Motorul si turbina duc fara probleme, insa te vei lovi de volanta car nu duce atat; nici ambreiajul nu cred sa nu tina. Eu am incercat si varianta rated la 180cp insa in sarcina maxima volanta nu tinea pasul...Iar o eventuala varianta cu volanta cu masa simpla nici nu ma gandesc s-o iau in calcul (in primul rand tunerii nu mi-au recomandat asa ceva)
Asa ca dupa mai multe incercari, solutia optima s-a dovedit a fi un 150-160CP cu 350-360nM. Si crede-ma ca este arhisuficient. Chiar daca teoretic aceleasi valori se pot obtine si cu turbina stock si un soft mai agresiv..nu e acelasi lucru, pentru ca turbina stock nu poate sa tina presiunea necesara pe o plaja la fel de lunga cum face asta si sa simti practic ca masina trage mai constant si mai sustinut, nu doar intr-un punct..
Softul e gandit sa traga foarte bine de jos, dar sa mearga economic pana in 2500rpm si sportiv (dar liniar) dupa. Exista o limitare de cuplu in zona 2750rpm (pe care insa nu o simt) unde logurile aratau sarcina maxima si risc de vulnerabilitate pt volanta, iar mai departe dupa 3250-3300rpm mai da un "zvac" suplimentar util in caz de nevoie, la unele depasiri..
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI
 
john.s
Mesaje: 288
Membru din: 24 Sep 2012, 14:28

Re: Chiptuning - all in one

07 Noi 2012, 10:10

mususk266 scrie:
iti raspund la punctul 3, am masina cu peste 3 ani de remapare plus alte modificari, nici o problema pana acum decat benzina si revizii, atat. recomand repamare macar sau resoftare, stage1 sau cum vreti sa-i spuneti.



mususk266, la ce firma si de ce ? ai fost multumit din start, adica diferentele erau clare? Ai facut dyno? Multumim.

Ma omorati cu treaba asta cu reclama...voi daca va intreaba cineva daca stiti un restaurant bun, ii spuneti "stiu,dar...e reclama daca-ti spun". WTF?!? Ce e asta forum sau nu ? Asa cum spui ca ai SEAT (reclama) si folosesti castrol (reclama), puneti benzina de la omw (reclama) si aveti in semnatura tot felul de produse de tuning si va mandriti cu numele lor... nu inteleg de ce nu spui de unde ai softu?

Il am de "acolo" si sunt foarte multumit, dar tu lasa poate ajungi dincolo si iti face ala praf masina, asa ?


.......................
Leon FR - benzinar frate :)

Folositi semnalul in trafic - nu platiti factura mare la electricitate!
Mergeti pe prima banda daca nu va grabiti - unii mergeam cu 35km/h cu bicla...
Asteptati 2sec dupa ce se pune verde pana sa claxonati - nu suntem la start de cursa!
 
Avatar utilizator
cowboy
Mesaje: 284
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Chip Tuning/Resoftare - Impresii/Pareri pro si contra

07 Noi 2012, 10:41

Nu cred ca niciunul din numele consacrate pe piata de chiptuning iti face praf masina; si ma refer aici la RBN, Revo, TCM Turbo, MTM, ABT, Dimsport, Superchips, APR, Upsolute, DNA Tuning, SKN. Cam astea sunt numele cunoscute aici la noi si sigure dpdv al profesionalismului. In afara cu siguranta mai sunt si altele. Doar daca alegi sa faci softul pe la cine stie ce "no name"..
Eu unul am spus mai sus ca a te apuca sa spui ca unul e mai bun ca altul e o chestie mult prea subiectiva...Pe acelasi tip de motor, unul poate sa vina si sa zica ca are soft RBN si e ok, altul poate sa vina si sa spuna ca are soft TCM si e multumit; un altul are Revo si la fel, e multumit, etc. etc. In acelasi timp poate posesorului de TCM nu-i place cum se comporta masina celui cu RBN si invers, celuilalt nu-i place cum se comporta cea cu TCM, dar fiecare e multumit de cum se comporta masina proprie. Intelegi ce vreau sa spun? Este mult prea relativa treaba. Concluzia e ca orice nume ai alege din cele de mai sus nu ai cum sa risti sa primesti ceva prost, facut pe genunchi.
Si hai sa-ti mai spun o chestie: daca vei face un sondaj pe clubseat aici marea majoritate vor indica RBN Tuning ca fiind No.1. Apoi du-te si fa acelasi sodaj pe vwforum; acolo vei avea clar ca rezultat TCM Turbo ca no.1. Dupa care mergi pe forum.reno; acolo vei gasi Dimsport ca fiind cel mai laudat. Mai departe, pe forumurile Mitsubishi si Subaru vei gasi Racing Code ca fiind optiunea nr.1 si asa mai departe. Depinde deci de cat de activ e tunerul pe un anumit forum, cat de multa reclama isi face acolo, cati clienti a dobandit acolo si asa mai departe
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
Seat Leon 1P 1.9TDI
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 36

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori