dany19940 scrie:Greu cu fizica asta !!! La ce presiune si debit de gaze este la iesirea din galerie, presiune care pune in miscare turbo...chiar daca e putin infundat catalizatorul sau chiar mai mult...cu funingine sau ce-o fi...cum se poate aspira ceva inapoi...nu pot sa pricep. Poate fi un efect de unda reflectata inapoi, dar nu sa creeze aspiratia spanului inapoi. N-am zis ca nu-i bine de curatat catalizatorul, am zis ca n-am auzit de "aspirarea" oricarei chestii de catre turbo a ceva care-i deja "indesat" (trimis, presat, fortat) inspre catalizator de gazele care tot vin...si vin...etc. Ceva ce are un sens de curgere e cam greu de intors din drum. Daca acel obstacol blocheaza de tot trecerea fluidului prin el, atunci creste presiunea, ceea ce duce ,in cazul unui motor, la oprire in cele din urma. Si tot nu se intoarce acel gunoi inapoi inspre generatorul de fluid !!! Ar trebui rescrisa fizica, poate s-ar gasi niste explicatii interesante la diverse avarii in industrie cred.
ai dreptate dany, si nu stiu cum ar putea cateva grame de shpan sa infunde un catalizator ca doar nu e shpan ca la strung e vorba de un ax de turbina care se pileste putin, cel mult cateva bucati de pale dar de obicei nu se rup palele de evacuare ci cele de admisie ca alea fac presiune, cele de evacuare au rolul doar de a invari turbina ca sa faca presiune, e ca si cum ai sufla intr-un cooler de calculator, deci nu il supui la presiune foarte mare, in fine, treaba cu spalatul esapamentului, parerea mea e ca e pur comerciala ca sa aibe si aia de la service pe ce sa mai ia niste bani