Salut!
Intrucat de ceva zile am avut uneori in bord aprinsa lampa EPC, m-am gandit sa va impartasesc si voua cauza si rezolvarea acestei probleme.
Am sa incep cu e mica explicatie:
EPC semnifica (dupa cum am citit pe net) Electronic Pedal Control sau Electronic Power Control
1) Daca martorul EPC se aprinde insotit de alti martori la bord (ex: ESP, motor) atunci problema e mai sistemul de admisie sau unele probleme la motor. Cel mai adesea, cauza este de la clapita de admisie aer la motor. Mai exact aceasta clapita e posibil sa aiba multe mizerii depuse pe ea. In acest caz, se curata si apoi trebuie resetata (utilizant o interfata VAG-COM). Precizez ca aceasta este cea mai frecventa cauza (80% din cazuri), insa cauzele pot fi diverse (ex: benzina de proasta calitate, componente electronice ECU defecte, etc). Uneori aceasta problema este insotita de o variatie a turatiei si/sau lipsa puterii motorului (in unele cazuri motorul intra in safe-mode).
2) Daca martorul EPC se aprinde singur (fara alti martori la bord) atunci cauzele pot fi multiple si in general sunt de natura electronica. Desi in manualul masinii se specifica ca aceast martor se aprinde cand este o problema cu pedala de acceleratie, trebuie sa mentionez ca aceasta este doar una din cauze (un test de diagnoza va poate indica problema).
Un caz frecvent este defectarea switch-ului de la pedala de frana (se afla deasupra pedalei de frana), cauza ce este insotita si de urmatorul efect: farurile de stop din spate (tail break lights) nu se mai aprind. Operatiunea de schimbare este destul de simpla si costurile unui switch sunt de 30-100 ron.
In cazul meu, nu am semnalat nici o problema a pedalei de acceleratiei, nici o variatie a turatiei, iar la bord era aprins doar martorul EPC, deci cu siguranta o problema de natura pur electrica.
Problema a fost constatata usor: la apasarea pedalei de frana nu se mai aprindeau lampile de stop (stanga si dreapta) desi lampa-stop cu leduri de deasupra lunetei functiona.
Deci cauza a fost defectarea becurilor de frana (unul nu facea contact, iar altul era ars).
Rezolvarea, in cazul meu a fost simpla: am asigurat contact la becul bun si am schimbat becul ars. Martorul de bord EPC nu se mai aprinde, iar eu sunt un om mai fericit!
Toate cele bune!
Cuvinte cheie: EPC, light, lamp, dashbord, bord