Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
cblazer
Subiect Autor
Mesaje: 12
Membru din: 25 Apr 2009, 22:10
Localitate: Iasi, Romania
Contact:

Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

13 Apr 2010, 12:16

Salut!

Intrucat de ceva zile am avut uneori in bord aprinsa lampa EPC, m-am gandit sa va impartasesc si voua cauza si rezolvarea acestei probleme.

Am sa incep cu e mica explicatie:
EPC semnifica (dupa cum am citit pe net) Electronic Pedal Control sau Electronic Power Control

1) Daca martorul EPC se aprinde insotit de alti martori la bord (ex: ESP, motor) atunci problema e mai sistemul de admisie sau unele probleme la motor. Cel mai adesea, cauza este de la clapita de admisie aer la motor. Mai exact aceasta clapita e posibil sa aiba multe mizerii depuse pe ea. In acest caz, se curata si apoi trebuie resetata (utilizant o interfata VAG-COM). Precizez ca aceasta este cea mai frecventa cauza (80% din cazuri), insa cauzele pot fi diverse (ex: benzina de proasta calitate, componente electronice ECU defecte, etc). Uneori aceasta problema este insotita de o variatie a turatiei si/sau lipsa puterii motorului (in unele cazuri motorul intra in safe-mode).

2) Daca martorul EPC se aprinde singur (fara alti martori la bord) atunci cauzele pot fi multiple si in general sunt de natura electronica. Desi in manualul masinii se specifica ca aceast martor se aprinde cand este o problema cu pedala de acceleratie, trebuie sa mentionez ca aceasta este doar una din cauze :) (un test de diagnoza va poate indica problema).
Un caz frecvent este defectarea switch-ului de la pedala de frana (se afla deasupra pedalei de frana), cauza ce este insotita si de urmatorul efect: farurile de stop din spate (tail break lights) nu se mai aprind. Operatiunea de schimbare este destul de simpla si costurile unui switch sunt de 30-100 ron.

In cazul meu, nu am semnalat nici o problema a pedalei de acceleratiei, nici o variatie a turatiei, iar la bord era aprins doar martorul EPC, deci cu siguranta o problema de natura pur electrica.
Problema a fost constatata usor: la apasarea pedalei de frana nu se mai aprindeau lampile de stop (stanga si dreapta) desi lampa-stop cu leduri de deasupra lunetei functiona.
Deci cauza a fost defectarea becurilor de frana (unul nu facea contact, iar altul era ars).
Rezolvarea, in cazul meu a fost simpla: am asigurat contact la becul bun si am schimbat becul ars. Martorul de bord EPC nu se mai aprinde, iar eu sunt un om mai fericit! :D

Toate cele bune!

Cuvinte cheie: EPC, light, lamp, dashbord, bord
Seat Leon 1M 1,6 16V (2002) --- IS 77 CID
 
Avatar utilizator
cblazer
Subiect Autor
Mesaje: 12
Membru din: 25 Apr 2009, 22:10
Localitate: Iasi, Romania
Contact:

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

13 Apr 2010, 13:01

Am uitat sa adaug ca in cazul in care se aprinde doar martorul EPC, e posibil sa fie chiar si o simpla cauza precum: o siguranta arsa. :idea:
Seat Leon 1M 1,6 16V (2002) --- IS 77 CID
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

13 Apr 2010, 20:29

eu am avut parte de varianta 1 la Ibiza - cu toate semnele: variatia turatiei, motor care se oprea in mers etc. Am dus-o pe avarii pana la service usurel cu a 2-a ca a treia nu vroia deloc - unde s-a potolit si nu s-a mai manifestat in niciun fel, doar martorii au ramas aprinsi in bord.
concluzia: benzina proasta. :drunken:
 
Avatar utilizator
AdrianNFS
Mesaje: 32
Membru din: 26 Oct 2010, 20:01
Localitate: Galati
Contact:

Probleme martor EPC

03 Noi 2011, 08:49

De curand mi s-a aprins martorul epc insotit de faptul ca toate lampile de frana nu se mai stingeau. Am citit pe forumuri si am banuit ca este acel traductor de la pedala de frana. Zis si facut l-am dat jos si l-am inlocuit acum e totul ok insa martorul epc a ramas aprins. Un sfat ca sa pot sa scap de aceasta problema ramasa.
 
Avatar utilizator
agoox
Mesaje: 57
Membru din: 24 Noi 2010, 09:49
Localitate: Iasi

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

03 Noi 2011, 12:29

eu am avut EPC (+ engine, robinetul ala) aprins din cauza undei fise de la bujie, fisa de pe cilindrul 2, dupa ce am schibat-o totul a mers foarte bine.
Leon 1M, 1.6 16v, AUS
 
Avatar utilizator
AdrianNFS
Mesaje: 32
Membru din: 26 Oct 2010, 20:01
Localitate: Galati
Contact:

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

03 Noi 2011, 16:35

Pai masina merge bine acum nu mai am probleme cu stopurile unde era problema la mine dar nu s-a stins martorul epc si mi-e frica sa nu mai produca si alte daune.
 
SoundForSoul
Mesaje: 29
Membru din: 23 Mai 2011, 06:50

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

20 Noi 2011, 09:57

Subscriu, am avut si eu martorii EPC si "Check Engine" aprinsi din cauza becurilor de la frana arse. Am inlocuit becurile, a trebuit sa decuplez bateria ca sa se stinga EPC-ul, iar pt cel de "Check Engine" a trebuit sa ma duc la cineva cu un vag-com sa mi-l stearga. M-am panicat degeaba initial.
Cheers!

 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

20 Noi 2011, 11:35

Felicitari pt. initiatorul acestui subiect, acum inteleg si eu cauza aprinderii becului in bord cand franam.

Sunt un tip mai spiritual si am crezut ca mi-a deocheat careva masina sau ca mi-a facut vraji vreo admiratoare necunoscuta.

Imi era si rusine sa spun la vreun electrician ca mi se aprinde avaria la motor cand pun frana (luam borna de masa, stergeam avaria din memorie, dar se reaprindea la franare), desi totul functioneaza ireprosabil.

Salutari, tuturor !
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

20 Noi 2011, 11:58

Mai este situatia cand EPC-ul sa se aprinda, desi lampile de frana functioneaza. Si totusi intrerupatorul de la pedala de frana sa fie defect! Asta din cauza ca cel de-al doilea switch din traductor sa fie perlat. Cel de-al doilea switch comunica cu ECU-ul motorului cand pedala de frana a fost apasata, pentru reducerea sarcinii motorului. In acest caz, doar la diagnoza apare acest fault.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Costinel
Mesaje: 196
Membru din: 18 Apr 2011, 15:30
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

08 Dec 2011, 13:42

Salutare!!
Am in bord aprins check engine- eroarea misfire cylinder 2 si nu se mai sterge cu testerul- o fi ecu defect ?
Thx,
Costinel leon 1m 1.9 tdi arl 150 hp;
Leon 5f st 2.0 tdi 150 hp
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9838
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

08 Dec 2011, 13:48

Cred ca faci misto de noi. Daca ai eroare NEREZOLVATA, cum crezi ca se poate sterge eroarea?
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

09 Dec 2011, 10:11

Daca nu vrei sa repari defectiunea si nici sa nu mai ai martorul aprins in bord, cred ca poti doar sa scoti becul de acolo.
 
Avatar utilizator
BH-1M-MRS
Mesaje: 35
Membru din: 09 Oct 2011, 01:03

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

10 Dec 2011, 15:02

:bom: eu propun sa o lase asa ca se rezolva ea singura!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

10 Dec 2011, 20:39

FlorentinPavel scrie:
Daca nu vrei sa repari defectiunea si nici sa nu mai ai martorul aprins in bord, cred ca poti doar sa scoti becul de acolo.


Doar sa spargi LED-ul sau sa-i desprinzi vreun picior, dar asta-i rezolvare de samsar de masini ! :lol:
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
FlorentinPavel
Mesaje: 578
Membru din: 01 Mar 2008, 08:03
Localitate: Craiova

Re: Martorul EPC la bord - Problema si rezolvare

11 Dec 2011, 17:16

Samsarii de masini stiu ca vrajeala asta nu merge. deoarece cumparatorul poate observa ca nu se aprinde cand pui contactul.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori