Pagina 1 din 2

Jenti 16' inlocuiesc 15'

Scris: 11 Dec 2007, 13:52
de Cris_B
Stie cineva daca pot sa imi pun pe Leul meu jenti de 16' fara sa afectez serios performantele. Am jenti de 15' pe ea. Asta doar temporar pentru iarna.

Scris: 11 Dec 2007, 17:30
de Ciclistu
Performantele de afectat iti vor fi afectate, eu vara am de 17', iar acu am pun de 15' si diferenta este pot spune destul de mare...

Pro: - arata foarte bine pe masina
- sta mai bine pe viraje
- sta mai bine pe frane


Contra: - sprinteaza mai greu
- creste putin si consumul (asa am auzit, eu nu am facut un consum, cu jante si fara jante)
- fortezi putin mai mult directia (acu depinde de jante) la drumurile rele
- anvelopele sunt mai scumpe, cu cat sunt mai mari jantele, cu atat pretul creste...
- Asa cam pe la 90 - 100 km/h apar ceva diferente in afisarea exacta a vitezei


etc, etc.


P.S. Tot la cele de 17' revin in primavara...

Scris: 11 Dec 2007, 21:27
de ace117
Inca un plus : i-ti creste putzin viteza finala :D

Scris: 11 Dec 2007, 21:29
de Ciclistu
Hmm...de asta nu stiam nici eu, bun argumentul.

Scris: 11 Dec 2007, 23:48
de o3_cep
Nu e obligatoriu cresterea/micsorarea vitezei finale.

Acest lucru apare doar daca se modifica diametrul rotii.
Poate schimba jantele, dar alege un cauciuc cu talon mai mic, in acest fel diametrul rotii ramanand acelasi.

Scris: 12 Dec 2007, 16:58
de ace117
Good point! :wink:

Scris: 12 Dec 2007, 17:21
de b_13_wrc
viteza finala se poate micsora din cauza greutatzii chiar dak are acelas diametru roata.

Scris: 12 Dec 2007, 17:27
de o3_cep
De acord. Nu se va mai atinge aceeasi viteza maxima. Dar nu va aparea eroare la vitezometru.

Scris: 12 Dec 2007, 17:29
de b_13_wrc
asa e nu apare eu am avut tot pe 15 dupa care i-am pus 17 si nu s-a modificat cu nimic nici viteza nici vitezometru doar demaraju umpic.

Scris: 12 Dec 2007, 17:30
de Ciclistu
De obicei jantele din aliaj sunt mai grele decat cele de tabla, bine nu ma refer acu la cele de competitie, care sunt destul de usorare...

Scris: 20 Dec 2007, 17:34
de bambu
Tu cauta sa pastrezi diametrul total si sa tii jantele alea tot timpul echilibrate si roluite si nu ar trebui sa ai probleme. Pentru diametru exista calculatoare pe diferite site-uri si nu ar trebui sa fie o problema.Cu echilibratul o sa te cam usture la buzunar daca nu mergi prudent, oricum pe 16" o sa ramai cu un balon al anvelopei destul de mare si nu cred ca o sa ai mari probleme.Eu sunt pe 17" si nu's cel mai grijuliu si nu le-am strambat rau dar odata pe sezon trebuie roluite, echilibrate etc. Un alt "-" ar fi faptul ca uzezi rulmentii mai tare si's scumputzi.

Scris: 20 Dec 2007, 18:08
de Ciclistu
""roluite"...adica, nu inteleg...

Scris: 21 Dec 2007, 09:13
de bambu
A rolui o janta inseamna a o rotunji, adica zona in care a fost lovita trebuie incalzita(daca e lovita rau) si impinsa in pozitia initiala.Desi multe "malformatii" sunt insesizabile o sa vezi ca odata ce ajungi la un service de roti care se respecta si dispune de aparatura necesara, baietii de acolo or sa descopere multe bube.

Scris: 21 Dec 2007, 13:18
de Ciclistu
Mersi mult pentru informatie bambu...

Scris: 21 Dec 2007, 13:43
de bambu
oricand cu placere