Pagina 6 din 7

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 11 Dec 2012, 18:13
de Mylux
Cam la aceeasi problema te incadrezi dupa descrierea facuta. :hi

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 11 Dec 2012, 20:19
de mathetony
salut!

am schimbat astazi termostatul la seatul meu si am facut o tura cu ea cu aerul pornit si in frana de motor ,si acul e neclintit de la 90 de grade din mijloc deci pot sa zic ca am rezolvat problema !
am verificat si termostatul vechi era original si functioneaza si ala bine eu lam incercat la aragaz si ma gandesc ca este diferenta mare de la apa la foc direct,oricum schimbare in bine este si ma bucur !
inca o intrebare tot pt cei cu diesel!
la dieseluri este vreo metoda speciala de aerisire dupa schimbare termostat?
astept raspuns multumesc

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 11 Dec 2012, 20:26
de dany19940
Dieselurile sunt mai speciale cumva? Se aeriseste singur in timpul functionarii, tu trebuie doar sa completezi cu antigel pana la nivel, cu motorul rece.

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 12 Dec 2012, 07:22
de mathetony
ok ms nu stiam daca este vreo metoda speciala,la benzinar am mai facut si stiu ca aerisirea e complecta cand a pornit ventilatorul,dar la diesel ii ia cam mult !

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 19 Dec 2012, 19:02
de luci leon
Salutare all ! Am si eu o nelamurire:Vin de la o plimbare si stau in masina cu motorul la relanti cu caldura pe treapta 1, observ ca acul de la temperatura de la 90 coboara cateva grade, dau pe treapta 2 de la caldura si acul coboara mai repede pana pe la 80, dau pe treapta 3 si acul coboara la 75, oresc caldura si acul urca inapoi la 90. In mers nu face asa. Asa face si la voi, este normal, oare nu dovedeste motorul la -9 grade la relanti sa faca caldura suficienta incat sa ramana acul la 90?

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 20 Dec 2012, 10:50
de Costinel
Salut schimba termostatul si se rezolva sigur.

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 20 Dec 2012, 11:08
de luci leon
Costinel scrie:
Salut schimba termostatul si se rezolva sigur.

Totusi daca era dus termostatul nu trebuia sa scada temperatura si in mers, mai ales la drum lung? Mai astept si alte pareri.

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 20 Dec 2012, 14:58
de mathetony
salut!daca stai la relanti si dai drumu la caldura si cade acu putin dar in mers nu iti face acelasi lucru nu cred ca ai nici o problema!eu am schimbat termostatu si se vede o diferenta enorma fata de inaintea schimbarii termostatului!si la mine coboara acu putin numai la relanti sau sa zicem kand mergi in frana de motor,toate aste a bineinteles cu caldura pornita!
eu nu cred k ai vreo problema

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 20 Dec 2012, 16:04
de luci leon
luci leon scrie:
Salutare all ! Am si eu o nelamurire:Vin de la o plimbare si stau in masina cu motorul la relanti cu caldura pe treapta 1, observ ca acul de la temperatura de la 90 coboara cateva grade, dau pe treapta 2 de la caldura si acul coboara mai repede pana pe la 80, dau pe treapta 3 si acul coboara la 75, oresc caldura si acul urca inapoi la 90. In mers nu face asa. Asa face si la voi, este normal, oare nu dovedeste motorul la -9 grade la relanti sa faca caldura suficienta incat sa ramana acul la 90?


La posesorii de leon/toledo 1m 1.6 am o rugaminte : daca pot verifica la relanti pe loc. Mutumesc.

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 21 Dec 2012, 10:00
de adytzurulz
Salutare tuturor,

Am vazut ca se s-a aprins discutia despre temperatura lichidului de racire.....
Si masina mea are simptome similare...se incalzeste mai greu si tot mai greu ajunge si la 90 de grade...dar asta in conditiile in care temperatura de afara este de -6...-10 grade...
In mers temperatura scade de la 90...pe la 70, 80...uneori chiar ajunge la 60...daca o opresc pe loc si o las la relanti cateva minute creste iar la 90....am intrebat mai multe persoane care se pricep la mecanica auto si mi-au explicat ca este normal dat fiind faptul ca este foarte frig afara...ganditi-va ca la Leon grilele care bat spre radiator (centrala cu semnul si cele mici laterale) sunt destul de maricele...rezultat...o cantitate mult mai mare de aer ajunge la motor...
Deci multi probabil pe vremea asta sunt "bolnavi" inchipuiti :D Parerea mea este ca pana sa ajungeti sa schimbati termostatul...senzorul de temperatura de la motor si alte piese sa asteptati sa se incalzeasca afara cat de cat si apoi sa faceti constatarile....cei de la service normal ca va vor spune ca aveti probleme cu aia cu aia cu aic....ce nu le sta si lor bine cu niste banuti in pragul sarbatorilor? :D

Va salut si va doresc tuturor sarbatori fericite alaturi de cei dragi....

P.S. Sa avem parte de o iarna blanda si de drumuri dezapezite :)

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 21 Dec 2012, 20:16
de dany19940
Nu vreau sa va dezamagesc, dar eu nu am probleme cu variatiile temperaturii, indiferent ce temperatura e afara. Daca ajunge la 90, acolo sta, indiferent ca dau ventilatorul mai tare sau mai incet, ca merg cu ea sau stau pe loc. La niciuna dintre masini...Asa ca...poate cei paranoici au un sambure de adevar in ceea ce cred ei in privinta termostatului...

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 21 Dec 2012, 20:55
de Mylux
Confirm ce zice Dany,nici eu nu am nici un fel de probleme cu variatiile de temperatura indiferent de cat de frig e afara sau daca masina sta cu motorul pornit la ralanti,odata ajunsa temperatura la 90 de grade acolo ramane,de aceea tind sa cred in continuare ca aveti probleme cu termostatul. :hi

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 21 Dec 2012, 21:07
de bgd_b92
Daca motorul se raceste in mers termostatul ramane blocat pe deschis. este normal sa se incalzeasca atunci cand sta pe loc, dar se incalzeste mai greu. am aceeasi problema la opelul din familie.din pacate la astra g un termostat ma costa 350lei fata de 50-100lei cat costa unul standard. puteti verifica in vasul lichidului de racire.daca acesta circula permanent invas prin acele furtunase inseamna ca termostatul numai inchide si ramane blocat, dar nu este o regula.

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 22 Dec 2012, 10:51
de RoshKtu
o problema exista, cel putin la mine anu trecut la -20 de grade se incalzea si statea fara probleme la 90 de grade si acum -6 grade nu reuseste sa ajunga la 90 grade. Ideea e ca am incercat cu alt termostat (vernet) si cu acela crestea apa mai mult de 110 grade, cei drept asa si-au dat seama si cei de la service ca e topit si electroventilatorul ca porneste doar "ajutat" si se aud rulmentii si carbunii in el, iar apoi se opreste...

Re: Probleme temperatura lichid racire

Scris: 22 Dec 2012, 13:54
de bgd_b92
Pai sunt doya tipuri de termostat : unu care declanseaza la 92grade si altele care declanseaza la 108-109 grade. si lacmine la opel baga caldura, nu suficienta ce e drept dar termostatul a ramas blocat pe deschis. ca sa fiti siguri faceti in felul urnator. stati pe loc cu motorul usor turat pana creste apa la 90 apoi iesiti pe traseu cu masina. daca in acest timp termperatura scade este clar ca a ramas blocat pe deschis. in cazul in care ramane blocat pe inchis motorul se supraincalzeste si apa sare de 110.